Beantwoord

Pc gehacked


Ik heb een 2e hands watergekoelde game pc aangekocht,maar heb al ondervonden dat er iets niet juist is.

Heb een scan gedaan,ben verbonden met een kabel rechtstreeks op de modem.

Scan met softperfect network scanner.

heb gescand van ip 192.168.1.1 tot 192.168.1.64

Nu staat er 3x het adress van mijn modem en dan  een onbekend ip adress dat ik in ipconfig/all niet te zien krijg,wat is er gaande?

 

icon

Beste antwoord door M_016 14 April 2020, 17:19

Bekijk origineel

21 reacties

192.168.1.1 is deze van mymodem je bbox dus.

dan heb je 192.168.1.X van je PC

dan heb je 192.168.1.64 of 65 of 66 van je decoder. (deze zie je niet in ipconfig) 

maar wel als je inlogt op je bbox

kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Reputatie 7
Badge +4

Ik lees éénmaal als DHCP, éénmaal als gateway en éénmaal als controller … mijns inziens is er met 192.168.1.1 (en uw Bbox) niets aan de hand (u bent waarschijnlijk niet “hacked”)

Het onbekend IP adres kan bv. eventueel met onderstaande te maken hebben

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/welk-toestel-is-met-mijn-bbox3-verbonden-als-192-168-1-38-49608

 

& ter info “Killer E2200 Network card” aanwezig

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Ik lees voor 192.168.1.1 éénmaal DHCP, éénmaal gateway en éénmaal ethernet controller

= u bent mijns inziens niet “hacked”

mogelijkerwijze is er iets gelijkaardig aan onderstaande aan de hand

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/welk-toestel-is-met-mijn-bbox3-verbonden-als-192-168-1-38-49608

→ Killer E2200 card voorhanden 

dat was ook wat ik hem wou bewijzen :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Dat is ook logisch dat je meerdere apparaten gaat vinden, jij hebt een immers een netwerk scanner gebruikt die alle verbonden apparaten zowel bedraad als draadloos in kaart brengen. Dat 3x hetzelfde IP adres verschijnt is totaal normaal: De BBox 3 (192.168.1.1) heeft verschillende functionaliteiten dat is ook wat de netwerk scanner aangeeft: DHCP :  dan krijgt ieder apparaat automatisch de juiste parameters en IP adres, bied ook DNS aan: wat er gebeurd is wanneer een apparaat met DHCP geconfigureerd is gaat hij de DNS server contacteren die draait op de BBox de gebruikte publieke DNS servers zijn: 195.238.2.22,195.238.2.21, gateway wil gewoon zeggen dat je van jouw lokaal netwerk connectie kan maken met het internet via jouw publiek IP adres. Conclusie je ben niet gehackt. 

 

Met een andere scanner geprobeerd en ook de decoder wordt gedetecteerd.

Tenslotte is dit het voornaamste dat @Alfamale123 niet meer moet vrezen dat de PC gehackt werd.

 

Ik lees voor 192.168.1.1 éénmaal DHCP, éénmaal gateway en éénmaal ethernet controller

= u bent mijns inziens niet “hacked”

mogelijkerwijze is er iets gelijkaardig aan onderstaande aan de hand

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/welk-toestel-is-met-mijn-bbox3-verbonden-als-192-168-1-38-49608

→ Killer E2200 card voorhanden (ja en?)

 

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?47383-Killer-Network-Manager-Virus-or-Game

Reputatie 7
Badge +4

 

Ik lees voor 192.168.1.1 éénmaal DHCP, éénmaal gateway en éénmaal ethernet controller

= u bent mijns inziens niet “hacked”

mogelijkerwijze is er iets gelijkaardig aan onderstaande aan de hand

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/welk-toestel-is-met-mijn-bbox3-verbonden-als-192-168-1-38-49608

→ Killer E2200 card voorhanden (ja en?)

 

Niets, er is mijns inziens niets aan de hand; = de scan bevat alles wat de betrokken scansoftware gedetecteerd heeft o.a. de E2200 kaart

De resultaten van de netwerkscanner geven in ieder geval geen aanleiding om te denken dat de pc gehackt werd. Tenzij je nog andere zaken moest vastgesteld hebben waarom je dit denkt.

Reputatie 6
Badge +3

Er is absoluut niets aan de hand. Je zou moeten inloggen op de web interface 192.168.1.1 het modem wachtwoord vind je terug op een sticker op de bbox modem/router. zowel bij Wi-Fi als bij ethernet zie je al geconnecteerde apparaten. Wanneer je nog zo’n scan uitvoert kan je zien welk MAC adres er gekoppeld is aan de netwerkkaart van het apparaat dat is het enigste unieke adres. Dan ga je een onderzoek moeten doen naar al jouw apparaten om het MAC adres te vinden en de link te maken. Wanneer je niets terugvind dan gaat het om een bug dat de Wi-Fi module die zich in de bbox-3 bevind toch zichtbaar is. Dat was wat @M_016  bedoelde en wat @Martin bedoelde was dat er bij jouw netwerk kaart ook een netwerkscanner is ingebouwd.

Dat was inderdaad de bedoeling van mijn geposte link

@Alfamale123 welke versie heeft je scanner.

want ik zie met 6.0.2.0 niet de zelfde  velden bovenaan staan of welke optie heb je gekozen om te scannen mss?

Reputatie 6
Badge +3

Dat weet ik hoor. Ik wou het gewoon nog eens extra verduidelijken. Soms helpt het wanneer verschillende personen het uitleggen. Er was absoluut niets verkeerd aan jullie antwoorden @Martin en @M_016 .

nee, ik wou alleen de  versie weten die TS gebruikt.

Reputatie 6
Badge +3

Soms gaat het ook om een aangepaste versie die op de cd-rom of als extra download by de killer E2200 zat. Die je niet terugvind op de website van SoftPerfect.

ja maar het gat er om dat die velden anders zijn bovenaan of mss heeft de auteur geen normale scan uitgevoerd en mss een ander optie of zo. 

Reputatie 6
Badge +3

Het lijkt mij meer om een diagnotische tool te gaan om te kijken of de bedrade netwerkkaart DHCP,DNS,gateway kan bereiken. Want het is geen screenshot van een discovery scan, want dan zie het IP adres,MAC adres en hostname van de range. 

Ja daarom had ik graag eens geweten van de auteur met welke versie en optie hij gekozen heeft.

Dat was inderdaad de bedoeling van mijn geposte link

@Alfamale123 welke versie heeft je scanner.

want ik zie met 6.0.2.0 niet de zelfde  velden bovenaan staan of welke optie heb je gekozen om te scannen mss?

Versie 2.6.1

@Alfamale123  bedankt voor de info.

Graag gedaan,jah sorry maar ik ga soms wat snel en door elkaar,heb adhd en autisme.

@Martin btw graag gedaan

Reageer