Skip to main content
Beantwoord

overstap naar Fiber: problemen bij TV

• April 17, 2026
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Paar dagen geleden overgestapt naar fiber bij proximus. Sindsdien loopt de TV vast als we een programma pauzeren en dan wat later verder kijken. Beeld en klank zijn dan niet meer synchroon. 

Beste antwoord door Ddominique

Beste Michael,

na een uur met proximus hulpchat lijkt het probleem voorlopig verholpen (in dat uur was ons nieuw netwerk zelfs verdwenen….). 

De internet box kon blijkbaar niet op dezelfde verdieping als de TV staan, iets dat niet op voorhand gecheckt werd door Proximus. Dat de TV box niet rechtsreeks is aangesloten op internetbox is geen keuze van ons maar zo geïnstalleerd door jullie diensten.

mvg

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • April 17, 2026

Is de Internet Box en de TV-decoder bekabeld verbonden of via een WiFi verbinding?

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • April 20, 2026

@Ddominique  Ik heb even alles nagekeken en ik zie dat de tvbox niet rechtstreeks is aangesloten op de internetbox. Dit kan voor problemen zorgen. Beste is de internetbox te resetten, dan de tvbox rechtstreeks aan te sluiten op de internetbox. 

Wat ook kan helpen is elke avond als je de tv af zet ook de tvbox in stand-by zetten.

• Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • April 20, 2026

Beste Michael,

na een uur met proximus hulpchat lijkt het probleem voorlopig verholpen (in dat uur was ons nieuw netwerk zelfs verdwenen….). 

De internet box kon blijkbaar niet op dezelfde verdieping als de TV staan, iets dat niet op voorhand gecheckt werd door Proximus. Dat de TV box niet rechtsreeks is aangesloten op internetbox is geen keuze van ons maar zo geïnstalleerd door jullie diensten.

mvg

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • April 23, 2026

@Ddominique Ik ben blij om te horen dat het momenteel in orde is. Als er iets veranderd kan u altijd terug contact opnemen met onze diensten.

• Auteur
  • Apprentice
  • April 28, 2026

Vandaag opnieuw problemen bij het kijken naar TV na pauzeren. 

Het beeeld hapert, klank loopt niet synchroon.

We beginnen spijt te krijgen van de overstap naar fiber. Jaren geen problemen gehad, maar sinds de overstap wel.