Beantwoord

Overschakeling BBox V3 naar Internet Box

  • 9 January 2023
  • 13 reacties
  • 1098 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Vorige week woensdag heb ik mijn BBox V3 vervagen door een Internet Box.
Sindsdien heb ik geen internet en geen digitale TV meer. Het Broadband-lampje op de InternetBox blijft pinken in plaats van continu te branden.
Als ik mijn oude BBox V3 terug aansluit en ik surf naar 192.168.1.1, dan zie ik dat het DSL-signaal wel nog toekomt, maar dat ik geen internet heb. Ook het lampje van DSL brand op mijn oude bbox3.
Dus zowel op mijn oude BBox als op mijn nieuwe Internet Box heb ik geen internet.
Technisch gezien lijkt alles in orde, aangezien het signaal komt wel degelijk binnen.

Ik heb sinds woensdag al een achttal Proximus-medewerkers aan de lijn gehad. Telkens beweren ze dat het binnen een paar uur opgelost zal zijn, maar dat is nooit het geval.
Eén medewerker vertelde mij dat de Internet Box bij Proximus zelf nog geregistreerd moet worden. Dus een soort “administratief” probleem, dus. Volgens de ene diest gebruik ik nog een bbox3 en volgens de andere al een internet box. Vandaar dat beide niet meer werken.

Als ik kijk op de MyProximus-app dan zie ik staan dat mijn bbox niet actief is.
Als ik ga naar “producten” en dan klik op “Internet Maxi” en dan op “Instellingen” en dan op “Geavanceerde instellingen”, dan krijg ik een error 403 “u hebt geen toestemming om de pagina te openen.”.

Eén va de medewerkers zal komende donderdag een technieker langssturen, maar ik vrees dat die niet veel zal kunnen doen. Als het iets is wat “administratief” geregeld moet worden, kan die daar niets aan verhelpen

Ik sukkel nu al bijna een ganse week (geen internet en geen TV) en de Proximus-medewerkers aan de telefoon kunnen mij blijkbaar niet verder helpen.
Vandaar dat ik mij nu eens tot dit forum richt.

Is er iemand die mijn probleem kan verhelpen, aub? Ik zou u erg dankbaar zijn.

icon

Beste antwoord door philippe_d 10 January 2023, 14:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 2

Beste,

Vorige week woensdag heb ik mijn BBox V3 vervangen door een Internet Box.
Sindsdien heb ik geen internet en geen digitale TV meer. Het Broadband-lampje op de Internet Box blijft pinken in plaats van continu te branden.
Als ik mijn oude BBox V3 terug aansluit en ik surf naar 192.168.1.1, dan zie ik dat het DSL-signaal wel nog toekomt, maar dat ik geen internet heb. Ook het lampje van DSL brandt op mijn oude BBox3.
Dus zowel op mijn oude BBox als op mijn nieuwe Internet Box heb ik geen internet.
Technisch gezien lijkt alles in orde, aangezien het signaal wel degelijk binnen komt.

Ik heb sinds woensdag al een achttal Proximus-medewerkers aan de lijn gehad. Telkens beweren ze dat het binnen een paar uur opgelost zal zijn, maar dat is nooit het geval.
Eén medewerker vertelde mij dat de Internet Box bij Proximus zelf nog geregistreerd moet worden. Een soort “administratief” probleem, dus. Volgens de ene dienst gebruik ik nog een BBox3 en volgens de andere al een Internet Box. Vandaar dat beide niet meer werken.

Als ik kijk op de MyProximus-app dan zie ik staan dat mijn BBox niet actief is.
Als ik ga naar “producten” en dan klik op “Internet Maxi” en dan op “Instellingen” en dan op “Geavanceerde instellingen”, dan krijg ik een error 403 “u hebt geen toestemming om de pagina te openen.”.

Eén va de medewerkers zal komende donderdag een technieker langssturen, maar ik vrees dat die niet veel zal kunnen doen. Als het iets is wat “administratief” geregeld moet worden, kan die daar niets aan verhelpen

Ik sukkel nu al bijna een ganse week (geen internet en geen TV) en de Proximus-medewerkers aan de telefoon kunnen mij blijkbaar niet verder helpen.
Vandaar dat ik mij nu eens tot dit forum richt.

Is er iemand die mijn probleem kan verhelpen, aub? Ik zou u erg dankbaar zijn.

 

Beste,

Ik heb nog een aanvulling:

Zoals ik al vertelde krijg ik het DSL-signaal wel nog binnen en het is stabiel, want als ik mijn oude Bbox3 terug aansluit, dan brandt het lampje continu. Enkel het lampje “Internet” brandt niet.

Als ik de installatiehandleiding van de Internet Box lees, dan staat onderaan dat ik de wifi-codes via SMS toegestuurd zou moeten krijgen. Ik heb nog geen SMS ontvangen.

Vandaar dat ik meer en meer denk dat die Internet Box nog geactiveerd moet worden of zoiets en dat ik nu tussen twee BBoxen in zit (de oude werkt niet meer en nieuwe werkt nog niet).

Kan iemand mij helpen, aub?

@Kristof45 in afwachting van een reactie van een Proximus forummedewerker (moderator)

Ter info: hier staat ook een uitleg van iemand die geen wifi codes ontvangen heeft per sms  → 

WiFi toegangscodes niet ontvangen per sms | Proximus Forum

Beste,

Vorige week woensdag heb ik mijn BBox V3 vervangen door een Internet Box.
Sindsdien heb ik geen internet en geen digitale TV meer. Het Broadband-lampje op de Internet Box blijft pinken in plaats van continu te branden.
Als ik mijn oude BBox V3 terug aansluit en ik surf naar 192.168.1.1, dan zie ik dat het DSL-signaal wel nog toekomt, maar dat ik geen internet heb. Ook het lampje van DSL brandt op mijn oude BBox3.
Dus zowel op mijn oude BBox als op mijn nieuwe Internet Box heb ik geen internet.
Technisch gezien lijkt alles in orde, aangezien het signaal wel degelijk binnen komt.

Ik heb sinds woensdag al een achttal Proximus-medewerkers aan de lijn gehad. Telkens beweren ze dat het binnen een paar uur opgelost zal zijn, maar dat is nooit het geval.
Eén medewerker vertelde mij dat de Internet Box bij Proximus zelf nog geregistreerd moet worden. Een soort “administratief” probleem, dus. Volgens de ene dienst gebruik ik nog een BBox3 en volgens de andere al een Internet Box. Vandaar dat beide niet meer werken.

Als ik kijk op de MyProximus-app dan zie ik staan dat mijn BBox niet actief is.
Als ik ga naar “producten” en dan klik op “Internet Maxi” en dan op “Instellingen” en dan op “Geavanceerde instellingen”, dan krijg ik een error 403 “u hebt geen toestemming om de pagina te openen.”.

Eén va de medewerkers zal komende donderdag een technieker langssturen, maar ik vrees dat die niet veel zal kunnen doen. Als het iets is wat “administratief” geregeld moet worden, kan die daar niets aan verhelpen

Ik sukkel nu al bijna een ganse week (geen internet en geen TV) en de Proximus-medewerkers aan de telefoon kunnen mij blijkbaar niet verder helpen.
Vandaar dat ik mij nu eens tot dit forum richt.

Is er iemand die mijn probleem kan verhelpen, aub? Ik zou u erg dankbaar zijn.

 

Beste,

Ik heb nog een aanvulling:

Zoals ik al vertelde krijg ik het DSL-signaal wel nog binnen en het is stabiel, want als ik mijn oude Bbox3 terug aansluit, dan brandt het lampje continu. Enkel het lampje “Internet” brandt niet.

Als ik de installatiehandleiding van de Internet Box lees, dan staat onderaan dat ik de wifi-codes via SMS toegestuurd zou moeten krijgen. Ik heb nog geen SMS ontvangen.

Vandaar dat ik meer en meer denk dat die Internet Box nog geactiveerd moet worden of zoiets en dat ik nu tussen twee BBoxen in zit (de oude werkt niet meer en nieuwe werkt nog niet).

Kan iemand mij helpen, aub?

 

Reputatie 6
Badge +2

Als ik mijn oude BBox V3 terug aansluit en ik surf naar 192.168.1.1, dan zie ik dat het DSL-signaal wel nog toekomt, maar dat ik geen internet heb. Ook het lampje van DSL brand op mijn oude bbox3.
Dus zowel op mijn oude BBox als op mijn nieuwe Internet Box heb ik geen internet.

 

Van zodra je de nieuwe Internetbox op je lijn aansluit, wordt je lijn omgezet naar het “single VLAN” systeem.

Vanaf dat ogenblik kan je de “oude” B-box3 niet meer gebruiken, gezien de B-box niet compatibel is met single VLAN. Het is dus normaal dat je wel sync hebt (= lampje DSL), maar geen internet (geen PPPoE). Er is geen weg terug.

Proximus moet jouw nieuwe internetbox dus correct registreren in hun systeem (eventueel omruilen in de Proximus winkel?)

Reputatie 2

Dag Philippe,

Dat zal dan waarschijnlijk inderdaad het probleem zijn. De internet box zal niet geregistreerd zijn.
Zal de technieker die morgen komt die box kunnen registreren?
Of wie contacteer ik best om die te registreren?

@Kristof45 ter info: De technieker zou dit zeker moeten kunnen, want in het begin dat de Interne box uitgekomen is moesten de techniekers trouwens alles zelf instellen als ze de box plaatsten bij de klanten en normaal gezien hebben ze een Internet box mee in hun wagen.

NB: ik weet niet of Phillipe_d nog vandaag gaat antwoorden want hij komt maar af en toe hier eens langs.

Reputatie 2

Dan wacht ik morgen de komst van de technieker af.

Hartelijk bedankt, Philippe en Martin !!

Reputatie 7
Badge +5

@Kristof45 Is het in orde ondertussen?

Reputatie 2

Dag DaisyS,

Ja, de technieker is langsgekomen.

Hij zei dat ik nooit zomaar een BBox4 ontvangen mocht hebben. Als er een storing is op een bestaande BBox3-aansluiting, mogen de mensen van het callcenter nooit een BBox4 opsturen, omdat die niet compatibel zijn met elkaar. Hij zei nog “dat weten ze nochtans, maar ze blijven het toch doen. Je bent niet de eerste met dat probleem”.

Hij heeft mijn oude BBox3 terug aangesloten en ik heb de nieuwe BBox4 teruggestuurd naar Proximus.

Ik vind het erg jammer dat dat probleem een week heeft aangesleept (geen internet en geen TV) en dat ik daarvoor zoveel keer heb moeten bellen naar het callcenter, zonder een deftig antwoord te krijgen. Ik ben ook naar een Proximus-winkel geweest, maar daar konden ze mij ook niet helpen.

Gelukkig is het nu opgelost geraakt.

Dag DaisyS,

Ja, de technieker is langsgekomen.

Hij zei dat ik nooit zomaar een BBox4 ontvangen mocht hebben. Als er een storing is op een bestaande BBox3-aansluiting, mogen de mensen van het callcenter nooit een BBox4 opsturen, omdat die niet compatibel zijn met elkaar. Hij zei nog “dat weten ze nochtans, maar ze blijven het toch doen. Je bent niet de eerste met dat probleem”.

Hij heeft mijn oude BBox3 terug aangesloten en ik heb de nieuwe BBox4 teruggestuurd naar Proximus.

Ik vind het erg jammer dat dat probleem een week heeft aangesleept (geen internet en geen TV) en dat ik daarvoor zoveel keer heb moeten bellen naar het callcenter, zonder een deftig antwoord te krijgen. Ik ben ook naar een Proximus-winkel geweest, maar daar konden ze mij ook niet helpen.

Gelukkig is het nu opgelost geraakt.

 

@Kristof45 heeft de technieker dan ook gezegd dat er verder zal naar gezocht worden om die storingen op je aansluiting uiteindelijk op te lossen? 

NB: het is voor het ogenblik  @Joel M die op het forum actief is.

Reputatie 2

Nee, daarover heeft hij niets gezegd.

De Pro⌘imus forummedewerkers kunnen eens het verslag van de technieker raadplegen om meer hieromtrent te weten te komen.

Reputatie 7
Badge +5

@Kristof45 Heb je op dit moment nog problemen?

Reputatie 2

Nee, voorlopig niet meer.