Vraag

Outlook voor windows

  • 7 November 2023
  • 11 reacties
  • 180 Bekeken

Ik gebruikte tot voor enige tijd het mailprogramma van windows voor mijn skynet-adres.. Deze mailapplicatie is ondertussen in winwows 11overgezet naar outlook voor windows.

Ik slaag er echter niet in om mijn skynet account te te voegen; als ik alle gegevens invul zoals op de blogs van proximus gegeven wordt krijg ik als reactie ,controleer uw mailadres en paswoord.

Heeft er nog iemand dergelijk probleem of is er goed raad?


11 reacties

@Giem 

Is volgens wat hier beschreven staat hoe je Mail moet instellen, dat je het probleem ondervindt:

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Dit heb ik reeds meermaals gedaan maar toch lukt het niet, noch op de pc noch op de smartphone of tablet. Ik heb de indruk dat de info geldig is voor ‘outlook’ uit het pakket microsoft maar niet voor de versie die sinds enkele maanden uitgerold wordt als ‘outlook voor windows’ die de live mail van windows vervangt.

@Giem 

ik zie hier → new Outlook for Windows (microsoft.com) dat er nog veel aangeduid staat als in “development” !!!

@Giem 

heb het eens bij mij geprobeerd met “outlook voor windows” een mijn @skynet.be account aangemaakt en het is gelukt.

Ik probeer morgen nog eens, mogelijk loopt er iets mis. Inkomende mails zag ik wel maar er wordt niets verstuurd met de uitgaande server en de juiste poort (587)

In ieder geval bedankt voor de feedback.

@Giem 

Ik kan mails versturen en de SMTP settings in “outlook for windows” zijn bij mij de volgende:

SMTP configuration

Hostname

relay.proximus.be

Port

587

Secure connection type

StartTLS

 

Reputatie 7
Badge +3

@Giem 

Is het gelukt om de skynetmail te installeren op je nieuwe outlook?

 

Geert

Ik probeerde nogmaals in te loggen maar tevergeefs. In de proximusshop werd mij ondertussen gemeld dat er inderdaad een probleem is met de nieuwe gratis outlook ten opzichte van de proximusservers en dat daar een oplossing voor gezocht wordt.

Wel raar dat het bij mij dan wel werkt, maar mss zit het probleem ergens anders dan?

Beste wensen voor 2024!

Heeft iemand hier reeds een oplossing voor gevonden - ik heb namelijk hetzelfde probleem met uitgaand berichten in “new outlook”...

Eveneens beste wensen voor 2024.

De uitgaande mail kan ik in de ‘nieuwe outlook’ , die ter vervanging van windows mail kwam, nog altijd niet configureren. Als noodoplossing verstuur ik de mails dan maar via mijn smartphone met de Samsung mailapp en voeg mezelf toe als bcc..

Reageer