Skip to main content

Kan geen Emails meer versturen, ze belanden in Postvak Uit.

Als je alle specificaties van wat er ondersteund is goed bekijkt ligt de oplossing bij Proximus.

In het “Proximus email instellen” hulpje :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html
 

Staat dat de ondersteunde beveiligingen voor uitgaande emails via poort 587 STARTTLS, TLS of SSL zijn.

De Outlook client van Microsoft gebruikt SSL (SSL is enabled by default in the Outlook mobile app).

Zie :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html
 

Scroll naar beneden naar : Outgoing Mail Server Settings (SMTP)

 

Mijns inziens moet Proximus doen wat ze beweren en op hun server SSL ondersteunen (of debuggen) voor poort 587. :thinking:

Hoi Herman, heb je hiervoor een oplossing gevonden? Ik probeer mijn echtgenote haar email te configureren op haar nieuwe GSM en dat lukt mij ook niet. Op haar oude GSM werkt het emailaccount nog steeds. 

mvg,

James


He James, het lukt nog altijd niet. De Outlook app wordt zowat om de 2 dagen ge-update door Microsoft maar geen beterschap. Ik heb een support ticket genomen in de app, maar die houden je aan het lijntje met algemeen advies hoe je het moet doen. 

Ik denk niet dat de Proximus server in fout is maar dat is niet zeker want bij Ziggo, de Nederlandse Proximus zeg maar, werkt het nu. Die hebben ook IMAP accounts.

Miserie...


Als alternatief gebruik ik nu de Proximus email app 


Heb de link naar de specs voor Microsoft Outlook Client verkeerd, hier is de goede:

https://support.microsoft.com/en-us/office/server-settings-you-ll-need-from-your-email-provider-c82de912-adcc-4787-8283-45a1161f3cc3
 

 


Reageer