Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.
Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.
Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.
Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.
hi
Ik heb ook deze problemen met Outlook for android.
Met Bluemail werkt het wel perfect…
Koen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.