Vraag

Outlook Android



Toon eerste bericht

29 reacties

Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen :grin:
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail

Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.

Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Zowat wereldwijd is dat een probleem voor imap-accounts, dat leerde Google mij.
Na uren vruchteloos zoeken en proberen, steeds zonder sukses, vond ik gisteren ergens op één plekje op Google het advies om voor de smtp server poort 465 te gebruiken i.p.v. poort 587
En het lukte. Of het toeval was of niet weet ik niet, want ik wil niet het risico lopen om weet vast te zitten door te herbeginnen :grin:
Dan zijn dit dus de instellingen, in manuele modus
imap server: imap.proximus.be:993
imap gebruiker: volledige mailadres
imap wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail
smtp server: relay.proximus.be:465
smtp gebruiker: volledige mailadres
smtp wachtwoord: gewoon uw wachtwoord bij Proximus (Skynet) mail

Daarmee zijn andere problemen die helaas de laatste tijd eigen zijn aan Outlook on Android niet opgelost: het verzenden van mails lukt bij sommigen niet vanop een imap account: de mail blijft vast zitten in de outbox. Het enige verschil met het instellen van de mailaccount met poortnummer 587 is dat er nu tenminste inkomende mail is.

Ik heb dit telefonisch doorgegeven aan de “technische dienst” (lees de helpdesk) omdat het in elke Proximushandleiding enkel over poort 587 gaat, maar er was zéér weinig interesse voor mijn mededeling. Ik had niet de indruk dat dit de échte technische mensen zou bereiken; denk eerder dat het vertikaal zal geklasseerd worden.

hi @fa225670 bedankt om ons dit te melden, ik geef het hier ook nog door

Ik heb ook deze problemen met Outlook for android.

Met Bluemail werkt het wel perfect…

 

Koen

Reputatie 7
Badge +3

@adoewa Wij bieden geen hulp of ondersteuning voor problemen met outlook of andere e-mailadressen dat niet tot Proximus behoren. Groetjes, Antonella

Reageer