Vraag

Outlook 2010 verstuurt geen mails meer

  • 8 November 2022
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Emails ontvangen gaat prima via de Outlook.

Verzenden is (plots) sinds enkele weken een probleem.  Er wordt blijkbaar geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP). 

via webmail werkt het wel dus is voor Proximus alles OK, maar vind de webmail bij Proximus een verschrikkelijke tool om permanent profesioneel mee te werken. (en kan enkel als je online bent ...)

Nieuwe account aangemaakt van POP naar SMTP (imap en relay op advies van Helpdesk gewisseld van skynet naar proximus en daarmee ook van van POP naar IMAP)   Dit heeft heeft 2 weken gewerkt.  

Nieuwe account aanmaken biedt geen oplossing … probleem blijft. 

Oultook wijst naar Proximus en omgekeerd ...

Deze topic komt hier en daar nog terug, maar steeds zonder duidelijke antwoord …

  • Zitten er teveel mails in mijn email  ? Ik heb zo mijn (profesionele) redenen om veel mails langere tijd bij te houden. Dat was blijkbaar geen probleem met de POP zolang mijn eigen opslag niet vol zat  
  • Staat mijn email adres op een zwarte lijst … ? (ongewild wegens gebruikt voor spam op een onbewaakt moment)  hoe krijg ik die er weer af … ?   Of zijn dit urban legend verhalen ?  
  •  

Alvast bedankt voor mogelijke sugesties !

Johan

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Johan J. 

Je hebt als SE (small enterprise) klant recht op een gratis tussenkomst van Spear IT. Zij kunnen o.a. je pc overnemen. 

Als je het wil kan ik een afspraak voor Spear IT maken. 

 

Geert

 

 

Hey Geert 

 

Dat zou fijn zijn … dan geraakt dit eindelijk ‘s van de baan … (-;

Als je wil mag je de vraag lanceren bij Spear IT … 

Bedankt !

Reputatie 7
Badge +3

@Johan J. 

Geen probleem, Spear it zal binnen de 24 uur met je contact opnemen op het GSM nr. dat in je profiel vermeld staat.

case id: 9479482

 

Geert

 

Hey Geert

Even om te melden dat Spear IT contact heeft opgenomen zoals beloofd.

Het probleem is als dusdanig niet opgelost omdat er geen oplossing meer voor bestaat blijkbaar.

Blijkbaar worden alle pogingen tot verzenden met Outlook 2010 (of eerder) om veiligheidsredenen systematisch geweigerd.  Ontvangen kan nog steeds.

Nieuw kopen is de (nog maar ‘s) boodschap … (-;

Alvast bedankt wel voor de interventie !

Reageer