Skip to main content

oplossing voor slechte fiber connectie

• May 30, 2026
  • 15 reacties
  • 137 Bekeken

Ze zijn hier woensdag voor de 2de keer binnen geweest. Natuurlijk werkt de wifi perfect. Dat wisten jullie al. Mijn verbinding gaat van 600mbs naar 60. Dat is niet normaal. Zoek minstens naar oorzaak bij fiber. Is genoeg geweest. De oorzaak ligt duidelijk buitenshuis. Gisteren regenval en vandaag opnieuw lagere snelheden. De technieker beweerde zelf dat ik teveel apparaten op de wifi heb. Vaste kabel? Van welk jaar zijn jullie dan? Is van begin april miserie. Los het op! En ik ben best te bereiken buiten kantooruren. Iedereen werkt. Ze hebben 2x op mijn gsm gebeld en ik kon niet opnemen. 

15 reacties

• Auteur
  • Practitioner
  • May 30, 2026

Forum|alt.badge.img+2

@Shiro ik heb toevallig deze week ook eens een vertraging gehad op m’n fiber lijn, ik werk met een eigen modem router, ik heb die eens van stroom gehaald en de ONT ook zodat alles eens herstart was, dit hielp voor de snelheid weer omhoog te krijgen zoals die moet zijn.

ook andere apparaten na de modem even van stroom gehaald.

• Auteur
  • Practitioner
  • May 30, 2026

Ze zijn de switchen komen uitkuisen. Enige echte actie. De toestellen al meerdere keren afgelegd. Is nu al van begin april. 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 1, 2026

@Shiro 

tot april werkte het wel goed?

Geert

• Auteur
  • Practitioner
  • June 1, 2026

Inderdaad. 9 april is het begonnen. Wanneer gaan jullie werk maken van een oplossing. We zijn 2 huisbezoeken en 15 telefoons later. Mijn melding over jullie klantendienst staat in andere post vandaag..dit is werkelijk hopeloos. Ik verwacht een oplossing. Ga jullie apparatuur op straat nakijken. Asap. Deze keer komt er niemand meer binnen in huis. Of ik ben weg. Meer dan 30 jaar klant! 

2 techniekers die niks kennis van fiber hadden. De tweede beweerde zelfs dat ik teveel toestellen op.mijn internet heb. 

• Auteur
  • Practitioner
  • June 5, 2026

Komt geen reactie van proximus. 

• Auteur
  • Practitioner
  • June 5, 2026

@Shiro 

tot april werkte het wel goed?

Geert

En? Geen reactie meer van proximus? 

Mutlie
  • June 5, 2026

Je kan nu ieder uur die vraag stellen maar voor maandagmorgen komt er zeker geen antwoord van een Proximus medewerker. 
Wat inderdaad niet wegneemt dat de laatste reactie (van Geert) van deze  maandag was.

• Auteur
  • Practitioner
  • June 5, 2026

Je kan nu ieder uur die vraag stellen maar voor maandagmorgen komt er zeker geen antwoord van een Proximus medewerker. 
Wat inderdaad niet wegneemt dat de laatste reactie (van Geert) van deze  maandag was.

Mij bewust van maar inderdaad sinds maandag niemand gehoord....of gezien 

Martin
  • June 5, 2026

TBI: ​@GeertC is na zijn laatste reactie hierboven de dag nadien nog effen langs geweest maar als hij dan een antwoord moet krijgen van een achterliggende dienst kan dit wel een tijd duren….

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • June 8, 2026

@Shiro Ik begrijp dat dit probleem zeer lastig is. Omdat het zich niet altijd voordoet en ook niet duidelijk zichtbaar is in de metingen is de oorzaak moeilijker te achterhalen en op te lossen. 

Ik heb de historiek van de vorige interventies nagekeken en gezien dat er intern al wel enkele zaken aangepast zijn die jammer genoeg het probleem nog niet volledig opgelost hebben. Het is echter wel nodig dat we ter plaatse de nodige zaken kunnen nakijken en testen  Hopelijk doet het probleem zich dan voor, want dat is dan zoals je zegt, meestal natuurlijk net dan niet het geval, wat het niet makkelijk maakt om de oorzaak te achterhalen. 

Ik denk dat het toch best is dat we opnieuw iemand ter plaatse sturen voor een grondig onderzoek. Laat je het weten als we terug een afspraak mogen inboeken ?

Wat betreft de wifi, is het wel zo dat het aantal toestellen dat erop verbonden is wel degelijk een invloed kan hebben op de snelheid van je verbinding. De snelheid moet dan gedeeld worden met alle toestellen. Dit kan je vergelijken met een autosnelweg die veel baanvakken heeft, maar als daar té veel auto’s rijden geraak je ook niet meer vooruit omdat er een file ontstaat. 

Ik zeg niet dat dit hier sowieso de reden is (kan je testen door toestellen tijdelijk met een kabel te verbinden als het kan en te zien of je dan nog problemen ondervindt). 

• Auteur
  • Practitioner
  • June 8, 2026

Mijn vraag is heel eenvoudig. Waarom kunnen jullie geen meting op jullie fiber doen? Binnen werkt de wifi perfect. Als het internet volledig uitvalt en de modem niet kan dit enkel dat zijn. Buiten is er werk aan de winkel. 3x iemand naar mij thuis sturen is onzinnig. Niks veranderd. 

• Auteur
  • Practitioner
  • June 8, 2026

• Auteur
  • Practitioner
  • June 8, 2026

@Shiro Ik begrijp dat dit probleem zeer lastig is. Omdat het zich niet altijd voordoet en ook niet duidelijk zichtbaar is in de metingen is de oorzaak moeilijker te achterhalen en op te lossen. 

Ik heb de historiek van de vorige interventies nagekeken en gezien dat er intern al wel enkele zaken aangepast zijn die jammer genoeg het probleem nog niet volledig opgelost hebben. Het is echter wel nodig dat we ter plaatse de nodige zaken kunnen nakijken en testen  Hopelijk doet het probleem zich dan voor, want dat is dan zoals je zegt, meestal natuurlijk net dan niet het geval, wat het niet makkelijk maakt om de oorzaak te achterhalen. 

Ik denk dat het toch best is dat we opnieuw iemand ter plaatse sturen voor een grondig onderzoek. Laat je het weten als we terug een afspraak mogen inboeken ?

Wat betreft de wifi, is het wel zo dat het aantal toestellen dat erop verbonden is wel degelijk een invloed kan hebben op de snelheid van je verbinding. De snelheid moet dan gedeeld worden met alle toestellen. Dit kan je vergelijken met een autosnelweg die veel baanvakken heeft, maar als daar té veel auto’s rijden geraak je ook niet meer vooruit omdat er een file ontstaat. 

Ik zeg niet dat dit hier sowieso de reden is (kan je testen door toestellen tijdelijk met een kabel te verbinden als het kan en te zien of je dan nog problemen ondervindt). 

De fiber werkt altijd slecht na regenweer en ik heb 10 apparaten en 2 wifi versterkers waarvan 1 via de vaste kabel aangesloten op de modem. Mijn huis is klein. Ook nog, fiber werkte tot begin april naar behoren. Niks gewijzigd  

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 9, 2026

@Shiro Ik heb nu net nog eens een meting gezien en zie buiten de 2 wifi boosters nog 18 andere toestellen aangesloten op de wifi. Kan je de snelheid ook eens bekabeld meten op de modem? Dan weten we of we het enkel op de wifi moeten gaan zoeken of ook op de modem zelf eventueel.