Vraag

"open" wifi beveiligen

  • 11 February 2024
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb blijkbaar per ongeluk van mijn wifi netwerk thuis een “open” wifi gemaakt… Ik wil dit terug beveiligen maar als ik via  192.168.1.1 inlog en doorklik naar Wifi staat er wel 

Security

  • Security

    None                                None                               WPA/WPA2                               WPA2                           

    Warning: Security mode very low

 

maar ik kan op dat uitklapvakje niets anders aanklikken (klapt ook niet uit) en zelfs herstel naar fabrieksinstellingen gaat niet, ik kan eigenlijk alleen maar op “cancel” klikken...


4 reacties

aanvulling: na eerder contact met proximus is de naam van de wifi die zichtbaar is en waarmee ik (zonder paswoord dus) kan verbinden, de naam van het “originele” netwerk (wat ik nog zie in instellingen en zo) met een “2” er achter - maar daarvoor kan ik dus niets instellen want dat zie ik nergens in mijn account of zo? En het originele zie ik niet als beschikbaar netwerk 😥

bedoel je dat je eerst op None gezet hebt en niet meer kan terug op WPA2 zetten?

 

Als je na reset (= 20sec reset knopje ingedrukt houden) je niet terug kan kiezen voor WPA2 dan zal je moeten wachten denk ik tot een PX moderator je morgen kan verder helpen.

ik kan het idd niet op WPA zetten… reset al gedaan, zal dus idd vandaag moeten bellen. Bedankt voor je reactie !

Reageer