Skip to main content
Vraag

ONT storingen

  • September 19, 2025
  • 10 reacties
  • 114 Bekeken

Sinds een 4-tal weken is onze ont begonnen met storingen te vertonen, wat er namelijk gebeurd is hij verliest zijn signaal of iets en ons internet knalt er voor een 30 seconden uit. Dit gefilmd zodat de techniekers die langskwamen dit konden zien.

Denk dat we ondertussen 6 techniekers verder zijn 2 modems en onze 3’e ONT en het probleem is nog steeds niet opgelost vandaag komt technieker nummer 7 sinds het bezoek van de vorige technieker was ik het beu en heb ik besloten de internetbox van proximus te vervangen door een unifi cloud gateway, want ik was het beu dat persoon aan de telefoon het standaard stappenplan af ging en me vroeg om ethernet kabel x in port y te steken en om mijn netwerk af te schermen van Proximus want na al de bezoeken van de techniekers weet ik überhaupt niet als ze weten met wat ze bezig zijn.

woensdag 17 september eigen netwerk geherconfigureerd en gateway als router ingesteld via de proximus ONT zodat de support stopt na de ONT en ik niet meer de vraag krijg om ethernet kabeltjes te gaan verhangen of toestellen op en aan te zetten. 

We zijn nu vrijdag 19 september en nu kan ik mooi weergeven hoe vaak onze lijn wegvalt.


 Ik weet niet als er nog mensen zijn die dit ervaren maar de volgende stap is om die ONT er ook tussenuit te knallen maar dat doe ik liever niet want dan gaan ze nog zeggen dat het mijn schuld is.

Ik probeer dit probleem op te lossen en de techniekers zo veel mogelijk te helpen maar ik weet niet wat ik nog kan doen buiten de klantendienst te blijven bellen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • September 19, 2025

@Bambooyah 

PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 19, 2025

@Bambooyah 

PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

@Martin  Done


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • September 19, 2025

Mijn ervaringen met de technici van Proximus zijn toch wel positief, ik heb er nooit zeven moeten opsoeperen. Ik deed wel altijd mijn best om het probleem zo goed mogelijk uit te leggen zonder een begin van oplossing op te dringen. De mensen van de helpdesk hebben vermoed ik een aantal fiches en kiezen er een op basis van wat ze horen. Dat zijn dus meestal standaardantwoorden. U lijkt nogal gespecialiseerd in al die dingen en technici horen dat wel. Knalt rustig verder. Maar door al dat geknal kunt u wel ontsporen.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@Bambooyah Ik zie dat er ondertussen een ticket is aangemaakt voor verder nazicht door Fiberklaar zodat zij de lijn buiten en tot op uw eerste aansluitpunt kunnen controleren. Zij zullen u contacteren voor een concrete afspraak. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 19, 2025

Fiberklaar is net langs geweest en de lijn is perfect ook een stabiliteitstest gedaan dus ze gooien het weer over naar proximus, De technieker die ook langs was geweest vandaag zei wel dat er blijkbaar nog mensen waren in de regio en straat met hetzelfde probleem. 


Martin
  • September 19, 2025

Naar mijn bescheiden mening moet het volgens je uitleg in je startpost,  wel ergens in de glasvezel verbinding zelf zitten, ergens een slechte las, glasvezelsplitter enz…. !

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 23, 2025

@Bambooyah Heb je op dit moment nog problemen? Heb je lijn net gemeten en deze ziet er helemaal ok uit.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 24, 2025

@DaisyS

Hi Daisy was inderdaad aan het wachten maar het lijkt magisch opgelost te zijn ‘klopt op hout’

De mensen van Fiberklaar hebben vrijdag de lijn gemeten en gezegd dat alles perfect was en dat ze dit terug aan jullie over gingen laten, het was weer voorgevallen toen de mensen van Fiberklaar weg waren maar de laatste uitval was Sep 19, 2025 om 15:58:51

Dus weet niet goed wat het opgelost heeft misschien dat jullie het hebben kunnen oplossen door de info die Fiberklaar jullie gegeven heeft en jullie het vergeten zijn om dit terug te koppelen naar ons.


  • Auteur
  • Apprentice
  • September 25, 2025

Misschien toch te vroeg gejuicht, gisteren 24 sept om  17:49:49 is het weer uitgevallen 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 25, 2025

@Bambooyah Voorlopig niks vreemds te zien op je lijn. Laat het ons weten moest zich dit vandaag terug voor doen, dan sturen we terug iemand ter plaatse.