Skip to main content

Beste,

Al meer dan een week probeer ik met klantendienst een overstap aan te vragen van mobile vikings naar proximus giga fiber van 2gbps. Alle bestellingen worden wegens een technische fout automatisch geannuleerd. Ook als die door de klantendienst worden ingegeven in de backoffice.

Wat is het probleem?

Ik heb nog een ONT-GPON hangen waar de fiber binnenkomt omdat wij waarschijnlijk als een van de eerste fiber hadden. Deze moet vervangen worden door een XGS-PON om de 2gbps giga fiber aan te kunnen. Ik vind dit ook terug in dit document van proximus.

Maar … zonder bestelling komt er geen technieker langs, en zonder technieker kan ik dus ook mijn ONT niet laten vervangen om een giga fiber abo te bestellen. Dit moet al meer dan een jaar problemen geven bij proximus omdat ik in het forum gelijkaardige dingen terug vond. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds gaande is.

Met de klantendienst geraak ik er maar moeilijk uit en men probeert keer op keer de bestelling naar de backoffice te sturen terwijl dat ook steeds faalt. Dus als laatste hoop. Kunnen jullie AUB een technieker langs sturen om alles hier in orde te zetten en m’n giga fiber asap te activeren?

Gr. 

@jornewittouck@hotmail.com  Dag ik zie dat er een dossier  56717518 in behandeling is. Men neemt contact met u op

@Luc.M , ​@Martin 

Ondertussen nog geen stap verder, en nog steeds geen afspraak kunnen maken om een technieker te laten langskomen. Enige “oplossing” was om een mega fiber aan te vragen, zodat er wel een order is die niet faalt wegens geen XSG-PON, zodat ik tenminste een afspraak kan inplannen om de technieker de ONT te laten vervangen door een XSG-PON. Vervolgens moet ik daarna zelf terug contact opnemen om de upgrade aan te vragen naar giga fiber. Wat een ‘klantvriendelijk’ proces.

Nu, daarmee toch akkoord gegaan, welke keuze had ik anders. Eindelijk wat vooruitgang, en wachten maar (dacht ik). Tot een collega deze ochtend aan telefoon weer een andere oplossing had. Huidige abo bij mobile vikings opzeggen, om een 2-tal weken zonder internet te zitten. En dan kan ik naar proximus een nieuwe order aanvragen. Kom op zeg 🙂. Dat gaan we niet doen. 

Ik zie hier op dit forum dezelfde problemen al >1j geleden. Orders die in technische fout vallen naar giga fiber, easy switch (die verplicht aan te bieden is) die niet werkt zoals het moet (van dochterbedrijf MV dan nog) .. Zucht.

Ik lees dan nog in andere posts dat als je uiteindelijk zover geraakt om een technieker langs te laten komen, dat ook zij niets kunnen doen zonder het order naar giga fiber (wat dus technisch onmogelijk is). Dus daar kan ik me waarschijnlijk ook nog aan verwachten. We draaien in cirkeltjes. 

Dat dit nog niet bij jullie op de radar staat als een productieincident is niet te begrijpen. Orders die in technische fout vallen zou jullie een onmiddellijk signaal moeten geven, maar worden gewoon genegeerd tot je zelf actie onderneemt. Hoeveel potentiële klanten jullie hierdoor mogelijks missen  ... Klantendienst staat ook machteloos heb ik de indruk of heeft totaal geen weet van dit gekend probleem. 

Enkele voorbeeldjes in dit forum:

Heb je een Proximus Fiber, of een Fiberklaar aansluiting?

Bepaalde (oudere) Fiberklaar zones zijn nog beperkt to GPON. Als je in zo’n gebied aangesloten bent kan je geen multi-giga abonnementen afsluiten (misschien de reden waarom deze orders automatisch geannuleerd worden)?

@jornewittouck@hotmail.com  Volgens het dossier heeft men je gecontacteerd op 26/5

​@Luc.M 

Ja dat klopt. Maar daar kreeg ik te horen dat ik giga fiber wél kan aanvragen als ik m’n huidige abonnement opzeg bij mobile vikings. Maar dat is geen oplossing. Uiteindelijk ging ik een mailtje krijgen voor het inplannen van een afspraak voor mega fiber, om daarna een upgrade aan te vragen naar giga.  Dat mailtje heb ik nooit gekregen. Dus voor alle duidelijkheid → nog steeds geen oplossing. Al m’n orders zijn ook opnieuw voor mij geannuleerd, dus naar mijn gevoel is er hier niemand nog op bezig. 

@philippe_d  

Proximus Fiber aansluiting. Proximus heeft dit in ieder geval een dik jaar geleden komen installeren bij aanvraag van abo destijds. Niet fiberklaar. De fiberkabel hangt op onze gevel en komt via de kelder binnen. Lijkt me omdat ik in Antwerpen woon nogal onwaarschijnlijk to be honest. Documentatie proximus beweert ook dat een GPON vervangen zal worden door een XSG-PON. Check op proximus zegt ook dat alles beschikbaar is op m’n adres. Dan zou er toch ook wel iets serieus verkeerd moeten zitten in de check 😉

Reageer