Skip to main content

Welke leds dienen te branden bij de fibermodem?

@Tony_019

FYI: → Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

LED's op je fiber modem

Werd je aangesloten op fiber? Je (zwarte of witte) fibermodem wordt door een technicus van Proximus geïnstalleerd tussen je aansluitpunt en je b-box/Internet Box.

In geval van problemen herstart je toestellen en check de leds van je fibermodem. 

Power-lampje: dit lampje is groen wanneer je modem ingeplugd is in een 220 Volt-stopcontact. Geen groen lampje? Check of je modem goed aangesloten is en de Power-knop op 'on' staat.

Optical-lampje (of Link, afhankelijk van je fibermodem)dit lampje kleurt groen wanneer de verbinding met de fiber goed is. Indien het rood kleurt, contacteer ons.

LAN-lampje (of Auth, afhankelijk van je fibermodem): dit lampje kleurt groen indien je fibermodem geconfigureerd is. Indien het niet brandt, contacteer ons.

Moet led data niet branden?

@Tony_019

Vermoed van wel als er data verkeer passeert, heb zelf geen ervaring met deze modem, eventueel de bevestiging van een PX moderator afwachten als ze hier de draad opnemen.

Ondervind je problemen mss ?

NB: je kan hem altijd eens herstarten (10 sec uitzetten) als je problemen moest ondervinden.

Alle leds op mij´ internetbox  kleuren wit

Dat is niet de fibermodem, maar een ONT, dit is het eerste punt dat bij u thuis binnen komt, normaal gezien is die met utpkabel verbonden naar de modem.

Maar normaal gezien, zou op die ONT, de data ook vast groen moeten branden (hij kan groen knipperen als er dataverkeer aan het gebeuren is)

Als ik uw lijn nameet, zie ik ook geen verbinding op het moment, dus ofwel is het toestel aan herstarten of er loopt iets mis.

Alles opnieuw herstart  de leds op internetbox blijven wit branden.

Heb de netwerkkabel uitgetest die is ok.

Dienst storingen ging technieker langssturen.

Ik denk dat er iets mis is met internetbox

Zoals ik al dacht internetbox defect, en vervangen door technieker

@Tony_019 Bedankt voor de feedback.

@YorickP  bij mij pinkt dat ledje van data niet meer groen maar blauw, is dat normaal dat dit blauw pinkt???

het internet werkt prima, maar beter even vragen ter zekerheid.

heb het Nokia toestel dat via utp naar de router gaat.

Ja, het datalampje zou moeten branden wanneer verbonden met uw router, waarbij de kleur aangeeft op welke snelheid er wordt onderhandeld, zoals hieronder:

afbeelding001.png

Natuurlijk hangt de maximale snelheid af van het model. 

@Tony_019 

kan je dit document ergens op de PX site terugvinden ?

Neen heb dit gevonden op het internet Nokia ont

@Tony_019 gevonden, bedankt 

Nokia XS-010G-Q ONT | ISPreview UK Forum

@Tony_019  bedankt voor de info, heb dan een 10Gbps verbinding, leuk om te weten.

@Master-magic welke bbox hangt er bij u aan die ONT is dit een bbox+ waarschijnlijk

@Master-magic welke bbox hangt er bij u aan die ONT is dit een bbox+ waarschijnlijk

ik gebruik m’n eigen router 😉 geen proximus Bbox+, maar normaal heb ik de Sagemcom BBOX+

met m’n eigen router haal ik met een 5000/1000 abbo 3500/1500 snelheden.

en zeer stabiel.

Reageer