Skip to main content

Regelmatig lijken mijn toestellen verbonden te zijn met wifi en het signaal is ook voldoende sterk (ik heb een wifi booster) maar er lijkt geen data door te komen. Na een tijdje herstelt zich dit vanzelf en kan ik gewoon verder surfen of streamen. Het lijkt ook dat wanneer ik op het toestel wifi even aan en uitschakel, de verbinding weer werkt. Ik heb al meermaals zowel modem als booster gereset.

Waaraan kan dit liggen?

 

 

kijk eens of op je bbox One SSID actief staat en als test kun je deze eens uitzetten om te zien of dit de reden is 

One SSID deactiveren:
Als je vermoedt dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug "One SSID" activeren net op de zelfde manier als voor het deactiveren.

Wifi booster wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem
Zie ook: "hebt u problemen met je wifi booster" (heropstarten synchroniseren resetten controlelampjes):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html


Kan je alvast de modem ook al eens een reset geven? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


heb hetzelfde probleem, ook met uitgeschakelde SSID. Zie mijn berichten


@gertier zie antwoord op je andere post


Reageer