Onoverzichtelijke mappenstructuur Windows Live Mail


Reputatie 1
Kan ik mappen en submappen van Proximus webmail verwijderen, om opnieuw een overzichtelijker structuur te verkrijgen op mijn desktop PC en tablet (synchronisatie)?


Michel G.



51 reacties

Als je in WLM het skynet account als IMAP instelt kan je de mappen synchroniseren, wissen, aanmaken


Inkomende mailserver






  • Adres: imap.proximus.be
  • Beveiliging: SSL
  • Poort: 993
  • Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
    [/list]


    Uitgaande mailserver






    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja
      [/list]


Reputatie 1
Bedankt voor de info.


Skynet account was al ingesteld zoals voorgesteld, maar verwijderen van bepaalde mappen en submappen lukt niet. Bijvoorbeeld: In Map Trash zijn (ongewild) verscheidene submappen aangemaakt. Bij pogingen om submappen te verwijderen blijken bovendien nog meer submappen aangemaakt te zijn, zoals Prullenmand_2, _3, enz - Sent items, SentMail_10,_11, enz.


Deze mappen kunnen wel worden verborgen, maar niet verwijderd op de server (en bijgevolg op mijn desktop en tablet). In Map Prullenmand bijvoorbeeld zit een submap SentMail. Bij pogingen om die te verwijderen verschijnt het bericht 'De IMAP-server kan deze map niet verwijderen. Vernieuw de mappenlijst voor deze IMAP-server als de map al was verwijderd.'


Ik besef dat ik zelf deze chaos heb veroorzaakt, maar veronderstel dat dit toch weer in orde gemaakt kan worden? Ik zou in WLM uiteraard graag dezelfde mappenstructuur hebben op mijn desktop en op mijn tablet....


Via de helpdesk van Proximus kan ik jammer genoeg geen eenvormige informatie verkrijgen over de mappenstructuur op de Proximus server voor de Windows Live Mail toepassing: naam van de mappen (Engels of Nederlands?), niet te verwijderen mappen, enz...


Hopelijk heb ik mijn probleem voldoende duidelijk gemaakt en komt er een einde aan deze verwarrende toestand.


Michel G
Ik durf het bijna niet meer zeggen (heb juist een post gelezen waar er opgemerkt wordt dat er teveel gepost wordt om een PB te sturen !)

maar ik zou eens een privé bericht sturen aan onze medewerkers, of mailform invullen met je probleem, in afwachting dat er misschien nog een oplossing zou komen door één of ander forumlid die er ervaring mee heeft en een oplossing weet.


Want de oplossing om op de website een map te kunnen wissen bv moet Proximus toch kunnen geven.


NB:


▬ privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

( vermeld je klantennummer of nummer van je vaste lijn.)


▬ je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons
Ik heb zelf via webmail.skynet.be eens een map aangemaakt in de prullenmand en dan terug verwijderd en dat lukt bij mij in ieder geval, de Proximus medewerkers zouden toch eens moeten kijken of er niets verkeerd is met je skynet mailprofiel !
dag Michel,
Wij wissen enkel de mappen rechtstreeks op de server van de mailbox:
michel.gillijns@skynet.be
stuurden rechtstreeks vanop die mailbox/server een testmail: oke
verzenden en ontvangen ok
we hebben 3 mailboxen gelinkt aan uw contract:
michel.gillijns@skynet.be (fb06877)
martinevdvelde@skynet.be (ma252506)
michelenmartine@gillijnsvdv.net (mb557503)
op michel gillijns hebben we ook enkel de trash submappen laten verwijderen
in principe kan u niet volledig toegang krijgen rechtstreeks op de server op deze mailbox via
webmail.proximus.be
inloggen
en hier nog mappen verwijderen wat u wenst verwijderd te zien
op een ipad of een iphone stel je best bij de instellingen in- geavanceerd welke mappen je impa server moet gebruiken voor concepten, verwijderde items, etc..
Voor een goede verwerking van de mappen op je IMAP server moet je ook
bijna onderaan (bij "Voorvoegsel IMAP-pad") het pad voor de mailbox
opgeven...meestal "inbox"
fourmelding:
Wanneer je op je iPad of iPhone een e-mailbericht wilt verwijderen, zal
je telefoon verbinding maken met onze mailserver. Het zoekt dan naar een
overeenkomstige map (bijvoorbeeld prullenbak). De map op de mailserver
heeft soms echter een andere naam, en jouw mailprogramma moet daarvan op
de hoogte worden gebracht.
https://support.apple.com/nl-nl/TS3899
Reputatie 1
De chaos blijft bestaan op de Proximus server.


Wat ik eigenlijk zou willen, is dat de volgende mappen (met hun inhoud) worden behouden: Kladjes, Inbox, Junk of Junk Mail, Notes, Ontwerpen, Opslagmappen, Prullenmand, Verzonden berichten of items, Wachtmap, Archief, Opslagmappen met hun submappen ( o.a. allerlei, enz...) en dat al de rest wordt verwijderd.


Ik heb me ingelogd op https://webmail.emp.proximus.be, en geprobeerd, die (ongewild) gecreëerde mappen zelf te verwijderen, maar er staat een rood kruisje achter, en ikzelf kan ze blijkbaar niet verwijderen...


PS: mijn standaard e-mail programma op de desktop PC is Windows Live Mail 2012 en daarnaast gebruik ik de Mailapplicatie van de iPad2.


Dank bij voorbaat voor een oplossing!


Michel G.










Michel,
De mappen werden verwijderd , voordat u opnieuw inlogt dient u de mappen op u mail applicaties eerst verwijderen , aangezien je applicaties deze automatisch aanmaken.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Ik heb nu hetzelfde voor. Een chaos aan mappen in "trash" map en in "verwijderde items" map. En op geen enkele manier te verwijderen, niet met Outlook, niet met WLM. In bovenstaande mail staat dat je de mappen eerst op de applicatie moet verwijderen. Hoe doe je dit juist. Mijn kennis reikt niet zover. Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 6
Badge +4
Dag William,

De problemen die genoemd worden ontstaan niet door IMAP of door de mailserver provider, maar door de IMAP clients (de software op je computer). Het kiezen van de mapnamen is namelijk niet verplicht in een bepaald format. Een email-client kan zelf een koppeling maken tussen een mapnaam-op-de-server en de mapnaam-die-de-client-aangeeft. Echter veel clients maken ook die standaard mapnamen direct aan op de server. Daarom heb je na het testen met meerdere clients ineens ook andere mappen op de server erbij gekregen, bijvoorbeeld 'spam' en 'junk'en 'ongewenste email' etc. Het ene programma gebruikt standaard de ene map, het andere programma de andere map.

Je kunt daarom het beste het programma wat je wilt gebruiken aanpassen op de standaard mapnamen die de mailserver gebruikt en de overige mappen weggooien. Op die manier werkt je webmail dan gelijk aan mailsoftware op je computer en/of mobiele telefoon. De meeste mail-client software geeft de mogelijkheid de IMAP mapnamen aan te passen en het wel/niet synchroniseren van bepaalde mappen in te stellen.

zie ook:

https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/onoverzichtelijke-mappenstructuur-windows-live-mail-31976

Tip: Werd jouw vraag correct beantwoord? ‘Like’ dan het antwoord en markeer het als 'Beste antwoord'.

De andere forumleden in een gelijkaardige situatie zullen dan sneller een oplossing vinden.



Sabineb

proximus medewerker
Dag William,

De problemen die genoemd worden ontstaan niet door IMAP of door de mailserver provider, maar door de IMAP clients (de software op je computer). Het kiezen van de mapnamen is namelijk niet verplicht in een bepaald format. Een email-client kan zelf een koppeling maken tussen een mapnaam-op-de-server en de mapnaam-die-de-client-aangeeft. Echter veel clients maken ook die standaard mapnamen direct aan op de server. Daarom heb je na het testen met meerdere clients ineens ook andere mappen op de server erbij gekregen, bijvoorbeeld 'spam' en 'junk'en 'ongewenste email' etc. Het ene programma gebruikt standaard de ene map, het andere programma de andere map.

Je kunt daarom het beste het programma wat je wilt gebruiken aanpassen op de standaard mapnamen die de mailserver gebruikt en de overige mappen weggooien. Op die manier werkt je webmail dan gelijk aan mailsoftware op je computer en/of mobiele telefoon. De meeste mail-client software geeft de mogelijkheid de IMAP mapnamen aan te passen en het wel/niet synchroniseren van bepaalde mappen in te stellen.

zie ook:

https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/onoverzichtelijke-mappenstructuur-windows-live-mail-31976

Tip: Werd jouw vraag correct beantwoord? ‘Like’ dan het antwoord en markeer het als 'Beste antwoord'.

De andere forumleden in een gelijkaardige situatie zullen dan sneller een oplossing vinden.



Sabineb

proximus medewerker


Dit is screenprint van mijn mappenlijst. Gelijk op welke manier ik probeer om die lijst aan te passen (mappen verwijderen) krijg ik volgende beelden afhankelijk of ik online of offline bezig ben. Mailprogramma is Outlook 2010.
Graag had ik indien mogelijk een werkbare oplossing gekregen om die zooi van mappen aan te passen (verwijderen). Het is best mogelijk dat ik iets verkeerd doe maar ik heb er geen idee van wat ik dan juist verkeerd doe. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag William,

kan u eens aanloggen op uw mailaccount via https://webmail.skynet.be/ en daar in de webmail de mappen verwijderen?

MVG,

Wim
Dag William,

kan u eens aanloggen op uw mailaccount via https://webmail.skynet.be/ en daar in de webmail de mappen verwijderen?

MVG,

Wim


Lukt niet, zie bijlage.
Reputatie 7
Badge +4
William ,

Kan je ons via privé bericht laten weten welke mappen verwijdert mogen worden?

Dan geef ik het door aan de betrokken diensten.
Reputatie 7
Badge +4
William,

Ter info gewoon een prive bericht sturen naar Het Proximus Team
Zojuist overgeschakeld naar de Mail App van Windows 10. Voordien gebruikte ik WLM (imap). Hierin was de mappenstructuur correct. Imap mappen konden onzichtbaar gemaakt worden! Blijkbaar bestaat deze functie niet in de Mail App en krijg ik een verzameling Nederlandstalige en Engelse mappen die bovendien blijkbaar dezelfde functies hebben (sent email en verzonden mail bijv.).
Na een telefoontje van een Proximus medewerker gisterenavond (waarvoor dank) weet ik nu dat via Proximus Webmail bepaalde mappen kunnen verwijderd worden. Enkel bepaalde mappen, dus graag zou ik willen weten welke juist zonder probleem kunnen verwijderd worden! In sent mail zie ik niets staan, in sent items blijkbaar wel. Ik zie ook een functie "inschrijven voor mappen". Wat is de functie hiervan? Blijkbaar kun je ook uitschrijven van een map...
Naast de Mail App van Windows 10 heb ik nu ook Thunderbird geïnstalleerd. Hierin verschijnen ook verschillende overbodige mappen, maar wel veel minder dan in de Mail App van Windows 10. Ik heb drie Skynet accounts, een Hotmail account en een GMail account. Met al de overbodige mappen van deze 5 accounts heb ik bijna geen plaats meer op mijn scherm...
Dat heb ik ook voor in windows live mail ik heb namelijk de Engelstalige versie van wlm en als ik na een tijd zie dat er in een map (twee versier van send mail bv) die dubbel voorkomt niks van mails in komen en in andere wel dan wis ik die ene waar nooit iets inkomt, maar mss bestaat er een betere methode.
Persoonlijk vind ik die Mail app in w10 toch gene vette en gebruik die nog altijd niet, MS heeft gesuggereerd dat er zou aan gewerkt worden en mogelijkheden zouden vergroten , dus ik hoop dat dit ook zal gebeuren.
ter verduidelijking, in Thunderbird (ook in Windows 10 Mail App) heb ik, per Skynet account 8 mappen.
Dit zijn: Postvak IN, Concepten, Prullenbak, Deleted Items, Junk E-mail, Junk Mail, Sent Items, Sent Mail.
Ik heb dus enkel bij Skynet al 24 mappen. Voeg ik mijn Hotmail en Gmail toe heb ik 40 mappen! Is dit nog gebruiksvriendelijk?
Thunderbird gebruiken is dus ook geen oplossing. WLM daarentegen werkte goed maar wordt helaas niet meer ondersteund vanaf eind deze maand...
Als je met IMAP werkt zal ook je mail client (zoals mijn WLM) mappen zelf aanmaken en deze bij synchronisatie met de server ze daar bijplaatsen bijkomend aan de reeds bestaande mappen op de mail server.

je zegt:
"WLM daarentegen werkte goed maar wordt helaas niet meer ondersteund vanaf eind deze maand..."

Maar ik veronderstel toch dat je die wel verder zult kunnen gebruiken toch of niet ?
Reputatie 7
Badge +4
De 3 folders die op een standaart mailbox staan zijn

INBOX

SENTMAIL

TRASH

Je kan de andere altijd is verwijderen of ze via de webmail verwijderen.

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
RobrechtB, als test heb ik bepaalde folders gewist van één van mijn skynet accounts via skynet webmail. Trouwens kunnen deze folders/mappen eventueel terug aangemaakt worden? Ze zijn nu volledig verdwenen uit die account!
Wat ik behouden heb zijn volgende folders (folders die zichtbaar zijn in Windows Live Mail):
Postvak IN (waarschijnlijk de bovenstaande INBOX)
Verzonden items (waarschijnlijk de bovenstaande SENTMAIL)
Verwijderde items (?)
Concepten (?)
Ongewenste e-mail (waarschijnlijk de bovenstaande TRASH)
Dus blijkbaar 5 standaard folders en geen 3?!
Al de andere folders die gewist konden worden via webmail heb ik gewist.
Graag zou ik toch willen weten wat Proximus bedoeld met imap, "inschrijven op mappen of uitschrijven op mappen" of wat Thunderbird omschrijft als "abonneren op mappen of niet".
Ik onderhoud een zestal PC's van kennissen en familie en zou toch graag het fijne hiervan weten. Mijn PC is hun testmachine...
Het verbaasd me trouwens dat er nergens een goede uitleg te vinden is hierover (niet op internet, noch bij degelijke PC verkopers die bij de vraag met de mond vol tanden staan)
Dank bij voorbaat


in WLM eigenlijk net de zelfde mappen die ik heb

Mijn Nederlandstalige versie komt dus overeen met uw Engelstalige versie van WLM. Dit is al een pluspunt. In de reactie van Robrecht spreekt hij van een map "sent mail".
Die map "sent mail" staat bij de verborgen mappen v.d. account en is dus blijkbaar niet de juiste. Die verborgen mappen kunnen in WLM zichtbaar gemaakt worden door de account aan te klikken en in de balk bovenaan account te kiezen en vervolgens imap mappen.
In de webmail toepassing staan trouwens nog veel meer mappen en je kunt wissen, inschrijven of uitschrijven voor een map. Kan iemand hier nog aan uit?
Bij het uittesten heb ik bovendien zelfs ondervonden dat in de map "sent items" (of verzonden items) bepaalde mails stonden, wat dus normaal zou moeten zijn, maar dat er in de niet gebruikte map "sent mails" ook mails stonden maar niet dezelfde...

toch een prettig week-end toegewenst
🙂
Terug een kijkje genomen op de skynet webmail. De, door mij, gewiste mappen zijn blijkbaar automatisch terug aangemaakt. Ik heb even terug de betreffende skynet account op de mail app van Windows 10 aangemaakt en ja, weer een overdaad aan mappen. Het is ook heel moeilijk te weten welke je moet kiezen. In sent mails zit iets maar ook in sent items. In verzonden mail zit dan weer niets, enz. De Mail app werkt vlekkeloos met een Hotmail (outlook) account alsook met een Gmail account. Het is wel erg dat niemand bij Proximus weet hoe je die imap accounts moet instellen!
Bij het aanmaken van een skynet (proximus) account op de Mail app kan dit trouwens enkel nog met imap. POP (van Proximus) word niet meer aanvaard...
Bijgevoegd afbeelding van mijn Mail App met slechts één skynet account...
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal je even trachten ter verduidelijken wat hier juist aan de hand is.

Het is zo, bij imap worden mappen gesynchroniseerd, zodanig dat alle mappen zichtbaar zijn op je mail account,

met andere woorden als je bijvoorbeeld WLM gebruikt zal imap de mappen die door WLM gebruikt worden synchroniseren op onze server.

Het is zo dat er reeds standaard mappen in je mailbox zitten, waardoor het inderdaad kan zijn dat je bijvoorbeeld een folder 'sent items' zal hebben en een folder 'sent mails'.

Om dit te verhelpen dien je dus de folders te verwijderen in de webmail en in WLM ,

Het is belangrijk dat je WLM niet opnieuw laat synchroniseren als nog niet alle folders hier verwijderd zijn, anders zullen de folders inderdaad terug worden aangemaakt.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Dit is wat ik hier ook al in een poging proberen uit te leggen heb, maar wat raar is dat die mail client zelf mappen aanmaakt bij IMAP, ipv gewoon de mappen op te halen die op de mailserver staan, want zo is er heel veel verwarring en het is blijkbaar niet alleen de mail client WLM alleen die dit doet!!

Reageer