Ongevraagde spam filtering.

  • 6 May 2024
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Proximus heb ik ingesteld dat zij hun spam filter NIET mogen gebruiken.

Geregeld vind ik externe bevestigings-e-mails die in mijn spambox zijn terechtgekomen. Als ik ze dan in mijn lezer wil markeren dat ze GEEN SPAM zijn dan krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is omdat de provider deze als spam heeft gemarkeerd.

Proximus blijf van mijn e-mails af! Ik zal zelf wel bepalen wat spam is, dat moeten jullie niet voor mij doen.


4 reacties

Tenzij dat ik iets over het hoofd zie, zie ik nergens hoe je de spamfilter van Proximus uitschakelt.
Hoe heb je dat gedaan?

waarschijnlijk in het mailprogramma zelf maar bij de provider zelf denk niet dat ze dit gaan toelaten ?

Reputatie 6
Badge +2

Dat is wel zo, de spamfilter kan niet uitgeschakeld worden.  Het laatste antwoord van een proximusmedewerker is : als er een bericht in de spam terecht komt dan moet je die mail openen en een nieuwe lokatie geven. 

Kan men op de spam nog berichtregels instellen?

 

Ik snap van gans deze vraagstelling compleet niets. 

Ik ben zoeven gaan kijken naar de instellingen van webmail … daar staat nergens een instelling om de spam filter af te zetten. (Wat normaal is toch?)

Ik denk zelfs dat die standaard aan moet staan, geen idee of daar internationale overeenkomsten over bestaan. 

Maar een mail die in de spambox zit kan altijd verplaatst worden naar een andere mailbox. Welk systeem ervoor zou zorgen dat spam NIET kan verplaatst worden dat mag joost en de duivel weten. 

Berichtregels worden altijd opgesteld voor de inbox, daar gebeurt de filtering en de redirectie naar de bestemming die men wil. Dat is nu eenmaal hoe email werkt.

Ik vraag mij dus af in hoeverre deze topic nep is … en de gebruiker die zelf wel zal bepalen of iets spam is? Dat eindigt nogal eens dikwijls in “eigen schuld, dikke bult” … 😏

 

BTW leuke zijsprong: het antwoord van het proximus+ app team zit in de spam net zo goed als de mail van een bevragingsburo dat mij, in naam van proximus, uitnodigt voor deelname aan ik weet niet wat een bevraging en een uitnodiging voor een meeting die mij 50 euro zou opleveren als ik er naartoe ga!

Reageer