Skip to main content

Op 10febr krijgen we een 1ste technieker over de vloer ivm probleem dat de internetconnectie wegvalt op de modem na werken voor aanleg van fibernetwerk. Technieker meldt ons dat hij het probleem niet kan oplossen en plant een afspraak voor een lasser in om de buitenkabel na te zien. Ondertussen wordt ook onze bbox 3 vervangen door een Internet box.

Op de dag van afspraak met de lasser hebben we niemand gezien. Onderbrekingen zijn de voorbije weken raar maar waar ook zeldzamer geworden (van om de 15min naar 1x/dag).

Bij een opvolggesprek met een Proximus-medewerker werd er dus logischerwijs melding gemaakt dat het systeem nog steeds niet opnieuw voor 100% werkt. Probleem is veel minder opvallend maar er zijn nog momenten waarop de verbinding wegvalt voor enkele seconden tot minuten terwijl dat de voorbije 5,5jaar nooit gebeurde.

Op 28febr komt een 2de technieker langs. Die installeert een Wifi-booster tussen de modem en tv (via kabel naar de modem waar voorheen onze tv op aangesloten was). We waren sinds de 1ste interventie tevreden over onze wifi-kwaliteit; daar was helemaal niks mis mee. Het is ons dus een raadsel waarom een Wifi-booster van nut kan zijn wanneer de klacht is dat we periodiek geen internet ontvangen op de modem zelf. Als er geen internetsignaal binnenkomt op de modem, hebben we uiteraard ook geen internet via wifi noch via bekabeld netwerk.

We wensen dus ook niet maandelijks te betalen voor de geïnstalleerde Wifi-booster want die maakt enkel een verschil in signaalsterkte... maar daar hebben we helemaal niet om gevraagd.

Graag correcte info want ofwel is die Wifi-booster gratis voorzien omdat de Proximus-technieker de waardes in huis echt te laag vond volgens Proximus-normen, ofwel zien we graag een retourlabel in de mailbox zodat we die kunnen terugsturen.

@ulriketje 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of er om gevraagd wordt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


@Martin 

Gegevens zijn reeds aangevuld.


Werd dit reeds bekeken?


@ulriketje De booster is niet inbegrepen in je pakket en zal aangerekend worden op de volgende factuur.  Wij kunnen deze voor je opzeggen en dan ontvang je de labels om hem terug te sturen. Een andere optie is dat je je pakket aanpast, maar dan kan je best eens informeren in de winkel of dat wel goedkoper zou uitkomen. 

 Zijn de problemen met de onderbrekingen dan wel opgelost na die interventie ? 


We zouden die graag opzeggen. We hebben die amper 48u gebruikt. De internetproblemen zijn ondertussen opgelost.


@ulriketje Fijn te horen dat je geen problemen meer ondervindt !

Mijn collega @tina.b doet het nodige voor de opzeg van de booster. 


@ulriketje 

wifi booster is opgezegd / bevestigingsmail met label is onderweg

heb je de oude modem nog of is die mee met technieker?

als je hem hebt, stuur je hem terug mee met booster

als je hem niet meer hebt, laat je t ons weten en we duiden hem aan in order…

groetjes

Tina


@tina.b de oude modem is met de tweede interventie van vorige week meegegeven.


@tina.b Wij hebben nog geen bevestigingsmail met label mogen ontvangen. Zit ook niet in spam.


Zou het mogelijk zijn om ons de bevestigingsmail te sturen en label? Dan kunnen dit afhandelen.


Ter info: Ook best eens kijken in de spamfolder of die daar niet in terecht gekomen is.


Er is niets in de spam folder terecht gekomen.


@ulriketje

wifi booster is opgezegd / bevestigingsmail met label is onderweg heb je de oude modem nog of is die mee met technieker? als je hem hebt, stuur je hem terug mee met booster als je hem niet meer hebt, laat je t ons weten en we duiden hem aan in order…

groetjes

Tina

@tina.b de oude modem is met de tweede interventie van vorige week meegegeven.

@tina.b Wij hebben nog geen bevestigingsmail met label mogen ontvangen. Zit ook niet in spam.

@ulriketje
Hopelijk neemt maandag iemand van de PX moderatoren hier de draad op om je deze labels te bezorgen.


@tina.b  @HadewychT 

Nog steeds geen label om die Wifi-booster terug te sturen. Kunnen we die niet gewoon binnenbrengen bij een Proximus-winkel in de buurt?

Graag ook een rechtzetting van die huurprijs van de Wifi-booster voor de maand Maart. Die staat wel op de factuur maar ondanks pogingen tot het contacteren van support via telefoon, dit forum of technieker om op te zeggen, ligt die booster hier nog altijd (ongebruikt).


Ondertussen wel een retourlabel ontvangen na contact via chat.


Reageer