Op 10febr krijgen we een 1ste technieker over de vloer ivm probleem dat de internetconnectie wegvalt op de modem na werken voor aanleg van fibernetwerk. Technieker meldt ons dat hij het probleem niet kan oplossen en plant een afspraak voor een lasser in om de buitenkabel na te zien. Ondertussen wordt ook onze bbox 3 vervangen door een Internet box.
Op de dag van afspraak met de lasser hebben we niemand gezien. Onderbrekingen zijn de voorbije weken raar maar waar ook zeldzamer geworden (van om de 15min naar 1x/dag).
Bij een opvolggesprek met een Proximus-medewerker werd er dus logischerwijs melding gemaakt dat het systeem nog steeds niet opnieuw voor 100% werkt. Probleem is veel minder opvallend maar er zijn nog momenten waarop de verbinding wegvalt voor enkele seconden tot minuten terwijl dat de voorbije 5,5jaar nooit gebeurde.
Op 28febr komt een 2de technieker langs. Die installeert een Wifi-booster tussen de modem en tv (via kabel naar de modem waar voorheen onze tv op aangesloten was). We waren sinds de 1ste interventie tevreden over onze wifi-kwaliteit; daar was helemaal niks mis mee. Het is ons dus een raadsel waarom een Wifi-booster van nut kan zijn wanneer de klacht is dat we periodiek geen internet ontvangen op de modem zelf. Als er geen internetsignaal binnenkomt op de modem, hebben we uiteraard ook geen internet via wifi noch via bekabeld netwerk.
We wensen dus ook niet maandelijks te betalen voor de geïnstalleerde Wifi-booster want die maakt enkel een verschil in signaalsterkte... maar daar hebben we helemaal niet om gevraagd.
Graag correcte info want ofwel is die Wifi-booster gratis voorzien omdat de Proximus-technieker de waardes in huis echt te laag vond volgens Proximus-normen, ofwel zien we graag een retourlabel in de mailbox zodat we die kunnen terugsturen.