mijn decoder v5c is defect lichtjes van de aan en uitknop en signaal branden alleen op tv melding geen
signaal,software word niet geladen.Na uren overleg via chat is er deze nacht eindelijk beslist om de
decoder om te ruilen.
Er zou een V7 geleverd worden waarna ik de vraag stelde of deze competabel is met mijn wi-fi booster
en bbox3 modem.Ondertussen was ik gaan slapen deze morgen nog eens gaan kijken op de chat,de
medewerker die alles opgesteld had voor omruiling had gereageerd op bovenstaande vraag ,wifi booster
geen probleem maar de bbox3 moet omgeruild worden voor een bbox3+ anders zou V7 niet werken.
Met deze vraag starte ik opnieuw de chat en daar vertelde een andere medewerker dat V7 wel degelijk
werkt met bbox3.
Werkt bbox3 wel of niet met V7 decoder of moet er een bbox3+ voorzien worden ene medewerker zegt
van wel,andere zegt van niet en dit allemaal tijdens eenzelfde chatsessie.
Iemand een antwoord hierop
Bladzijde 1 / 1
V7 kan ook werken met een bbox3.
Wat wel soms gebeurt is dat bij een bbox3 die al wat van hoge leeftijd is, rond de 10 jaar bvb wel eens kan voor problemen zorgen en PX die dan vervangt. Maar als alles goed werkt is er niet direct een reden om di te vervangen.
@Martin
Bedankt voor uw antwoord.
Wat ik wel weet is dat die medewerkers die je helpen tijdens de chatsessie weinig of zelfs geen kennis van zaken hebben,heb tijdens mijn sessie 5 verschillende medewerkers gehad en telkens opnieuw mijn probleem uitleggen alsook klantnummer enz….Sta nu al van 12.00u in zogezegde wacht want hij ging overleggen met collega van de technische dienst en mij terug contacteren.
Wat een ellende die chatdienst en tel al niet veel beter met die AI.
@ronaldo Het hangt er inderdaad veel van af zelfs als je belt met welk callcenter je in contact komt. Je kan dit ook → hier zien welke bbox3 werkt met een v7 of met een v7c
@ronaldo
Een v7 (Andorid Box) kan werken op een bbox3
Een v7c ( een Android Box WiFi) werkt enkel op een bbox3v+ of een internetbox.
Onze verontschulldigingen voor de verwarring die veroorzaakt werd.
Geert
gisteren is mijn tvbox V7 (Android Box )geleverd aangesloten en werkt
echter de SUB KNOP voor ondertitels werkt niet goed soms reageert die totaal niet andere keren werkt die wel na vele malen er op te duwen .afstandsbediening met bluetooht
wat ook nogal eens voorvalt dat er geen zender info beschikbaar is sommige zenders andere dan weer wel als je dan zender info gaat ophalen is alles weer oke maar na een tijd zelfde probleem sommige zenders geen info beschikbaar
Die SUB knop is een oud zeer. Je kan ook ondertitels aan/uitzetten via de OK knop en dan naar rechts, zo’n vierkant symbool.
Heb je de bbox al eens zonder stroom gezet? Best de decoder uitzetten, dan de BBox, 20 sec wachten, dan de Bbox weer aanzetten en als alle lichtjes branden de V7 terug aanzetten.
@ronaldo welke software versies heb je staan op je decoder
“middle ware” en “app” versie ?
@Martin
middle ware versie PXM-SW-5.8.3
app versie 5.168.2.
systeem is up-to-date
@Mutlie
is gisteren nieuw geinstalleerd,alles werkt behalve die SUB knop soms wel soms niet
@ronaldo Ik dacht dat de laatste update van deze software eventueel dit probleem zou uit de wereld helpen (al heb ik dit met de v7 niet voor) , maar blijkbaar niet dus.
En waarom dacht ik dat, omdat volgens PX de 5.8.3 zou het probleem oplossen dat de afstandsbediening niet altijd direct reageert op indrukken van de knop. Zo zouden ook problemen met HDMI CEC die in sommige gevallen optreden, ook moeten opgelost zijn maar, waar nu ook blijkt het dat er toch nog problemen bij sommigen optreden.
@Martin @GeertC
misschien dat een PX medewerker hier meer kan over vertellen wat juist het probleem is.
ik heb alles nog eens opnieuw opgestart maar zelfde probleem soms werkt de Sub knop soms niet.
ook het probleem van zender informatie ,sommige zenders geen info even later wel info
ook de grootte en zelfs de kleur van de ondertiteling kan je aanpassen (instellingen ondertitels)maar word niet doorgegeven als je het verandert naar de zenders daar is het standaard type weergegeven.
op pagina van ondertiteling krijg je wel de grootte en kleur te zien na aanpassing
Wat de SUB knop betreft stel ik nu het volgende vast:
bij de app versie APP-6.172.1 werkte dit bij mij direct na een druk op de SUB-knop. Nu heb ik dit nog eens getest bij de App versie-6.172.2 en nu moet ik soms 5 keer na elkaar drukken op de SUB-knop vooraleer de menu veschijnt.
Langs de andere kant kun je natuurlijk ook je plan trekken door tijden het kijken op de OK-knop te drukken en met pijtje naar rechts, naar rechts te scrollen tot aan het icoontje-ondertitels en dan op OK te drukken zodat je op de zelfde menu terecht komt als dat je zou op de SUB-knop drukken.
Je schrijft:ook de grootte en zelfs de kleur van de ondertiteling kan je aanpassen (instellingen ondertitels).
Heb jij een V7C decoder mss want ik zie die mogelijkheid niet op mijn V7 decoder?
NB: zie ook ondertitels beheren “voor één zender te gelijk” of “voor alle zenders tegelijk”
UPDATE: Na reset van mijn v7 decoder werkt de SUB-Knop weer onmiddellijk na één druk op de knop. Maar houd het verder in het oog!
@Martin
ik heb een V7
afstandsbediening op het huisje klikken
vervolgens op het tandwiel om naar instellingen te gaan
vervolgens gaat men naar instellingen toestel (om daar te komen punt onder ok knop gebruiken)druk ok
vervolgens toegankelijkheid druk ok
vervolgens krijg je meerdere opties schermlezers,interactie opties,……..
selecteer ondertiteling druk ok
dan gaat er een kleurrijk menu open en daar kan je wijzigingen aanpassen ,weergave aanzetten ,taal,lettergrootte,ondertitelstijl
die veranderen wel in dat menu als je aanpast maar als je het menu verlaat en gaat kijken bij de zender geeft die gewoon de standaard versie weer bij mij toch
hopelijk kan je er aan uit en lukt het om dit ook eens uit te testen en te kijken dat het bij u wel lukt
@Martin
de bedoeling was ook dat er een PX medewerker hier op het forum meer duidelijkheid kan geven over de bevindingen die ik vaststelde daarom had ik ook Geertc vermeld maar niets van vernomen
Die PX medewerkers reageren niet altijd direct op alle geposte berichten, ze zijn ook niet altijd continue online op het forum.
De PX moderatoren komen hier ook niet langs tijdens het weekend en op feestdagen.
@Martin
………….
die veranderen wel in dat menu als je aanpast maar als je het menu verlaat en gaat kijken bij de zender geeft die gewoon de standaard versie weer bij mij toch
hopelijk kan je er aan uit en lukt het om dit ook eens uit te testen en te kijken dat het bij u wel lukt
Ik heb hier tot nu toe altijd gelezen op het forum dat je de grootte niet kunt aanpassen. Dus volgens mij zijn instellingen nog niet actief.
Heb het toch eens geprobeerd bij mij en inderdaad dit verandert niks op het scherm.
@Martin
zou inderdaad de reden kunnen zijn dat dit nog niet actief is zoals je aangeeft,maar in principe zou dit toch mogelijk moeten zijn het bied toch die functie aan.V7 zit toch niet meer in een testfase
gewoon ter info:
daar straks eens een test gedaan ,lettergrootte op klein gezet bevestigd en op vtm gezet was een vlaamse serie bezig ,ondertiteling gekozen en wat mij opviel was dat de letters van de ene zin groot waren en volgende zin zoals ik ze ingesteld heb (dus klein)een paar zinnen later weer groot en dan weer klein,dan alles terug gezet als voorheen en de letters van ondertiteling bleven groot.
hopelijk kan een PX medewerker hier meer duidelijkheid over geven
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.