Vraag

Omruiling decoder

  • 11 April 2022
  • 14 reacties
  • 2899 Bekeken

Sinds januari 2012 heb ik een pack met vaste lijn, internet en TV met een decoder V4.

De laatste tijd heeft de decoder echter regelmatig moeilijkheden om met mijn Bbox 3 te verbinden, krijg ik soms klank zonder beeld of een “geblokt” beeld. Het duurt ook steeds langer voor de decoder opgestart is.

Bestaat de mogelijkheid om mijn oude V4 om te ruilen voor een V7?

Dank bij voorbaat.


14 reacties

Ter info: iemand die overschakelt naar een flex pack heeft recht op een v7 decoder (als je lijnsnelheid hoger is dan 30 Mbps die nodig is voor de werking van de v7 decoder) maar voor iemand met een ouder pack die wenst een oude decoder om te ruilen naar een v7 is niet meer gratis, maar wel gratis is het wanneer je uw v4 huurdecoder omruilt naar een v5 compact decoder bvb.

Proximus forummedewerkers kunnen je morgen ook verder helpen als ze hier terug langskomen.

  • Een commerciele swap naar een V7 decoder is betalend.
    De éénmalige omruilingskost bedraagt €49.
    Uitzondering: voor klanten die beschikken over de optie All Stars of All Stars & Sports, is de omruiling gratis.
    De klanten kunnen hun decoder ook zelf omruilen via TV ordering.
    Dit kan vanuit het Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps
  • cfr → Android TV Box | Proximus

Misschien heb ik geluk en kom toch in aanmerking voor een omruiling. Ik ben op 1 april omgeschakeld op een flex pack en heb een comfortabele downloadsnelheid van 47 Mbps.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Harry_03 een ‘TV Box V5 compact’  zal vrijdag bij je thuis geleverd worden. Groetjes, Heidi

Dag HeidiE, de bedoeling was eigenlijk om de V4 om te ruilen tegen een V7 waar ik volgens de reactie van Martin met mijn Flex pack en mijn downloadsnelheid van 47 Mbps voor in aanmerking kom. Groeten, Harry

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Harry_03 ik krijg enkel de mogelijkheid om om te ruilen naar een V5 in ons computersysteem. Mag ik deze omruiling laten doorgaan?

 

@Harry_03 tenzij de prox forummedewerkers mij tegenspreken is dit van toepassing voor u geval:

  • Een commerciele swap naar een V7 decoder is betalend.
    De éénmalige omruilingskost bedraagt €49.
    Uitzondering: voor klanten die beschikken over de optie All Stars of All Stars & Sports, is de omruiling gratis.
    De klanten kunnen hun decoder ook zelf omruilen via TV ordering.
    Dit kan vanuit het Pickx startscherm naar > shop > apps > meer apps
  • cfr → Android TV Box | Proximus

zie ook Android TV Box | Proximus:

 

Hallo Heidi, ik blijf nog eventjes bij mijn V4 tot hij het helemaal begeeft. Misschien krijg ik later de kans om gratis om te ruilen naar een V7. Groeten, Harry

Misschien heb ik geluk en kom toch in aanmerking voor een omruiling. Ik ben op 1 april omgeschakeld op een flex pack en heb een comfortabele downloadsnelheid van 47 Mbps.

 

 

Comfortabele snelheid, daarmee bedoel je welke?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult

Voor
een V7 moet (dacht ik toch) de gegarandeerde maximale snelheid minstens 30Mbps zijn. Als je dat niet haalt kan een V7 niet (is mij verteld)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Harry_03 in dat geval mag je de thuislevering vrijdag gewoon weigeren, ik kan de verzending niet meer annuleren. Mvg, Heidi

Misschien heb ik geluk en kom toch in aanmerking voor een omruiling. Ik ben op 1 april omgeschakeld op een flex pack en heb een comfortabele downloadsnelheid van 47 Mbps.

 

 

Comfortabele snelheid, daarmee bedoel je welke?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult

Voor
een V7 moet (dacht ik toch) de gegarandeerde maximale snelheid minstens 30Mbps zijn. Als je dat niet haalt kan een V7 niet (is mij verteld)

 

 

 

Ter bijkomende info: Als dit niet het geval is zal Proximus ook geen V7 leveren cfr, vroegere antwoorden hier op het forum

En dat doet PX toch ook niet, ze bieden een V5compact aan. en geen V7.
Aan de andere kant meent Harry_03 wel zomaar een V7 te mogen ontvangen zonder dat iemand (jij ook niet) hem wijst op de technische kant (signaalsterkte).

Dat is volgens mij om de eenvoudige reden dat je er moet voor betalen maar niet omdat de snelheid te laag is.

Trouwens als de gegarandeerde snelheid te laag is maar de DLM snelheid hoog genoeg kan een V7 ook in feite werken.

Denk je ? Daarom dus de enige mogelijkheid?

 

 

Verklaar je eens nader: DLM snelheid ? Waar vind je die?

In vroegere antwoorden, ook aan mij, verwijs je naar de gegarandeerde snelheid.

inderdaad maar ik wou aangeven dat het zelf zou moeten werken als je bovenop de basissnelheid lijnsnelheid een bijkomende DLM snelheid krijgt. De reden zal zijn dat Proximus geen risico’s wil nemen want het kan ook zo zijn dat de DLM de lijnsnelheid moet laten zakken omdat de lijn onstabiel wordt. 

Bvb als ik spreek voor het geval van mijn pa die heeft al vele jaren lang een basissnelheid + DLM snelheid die een V7 kan laten werken (dus groter dan 30MBps) . En nu ik het toch over mijn pa heb, stel dat hij zou willen zijn decoder omruilen voor een V7, dat zou evengoed moeten werken zelfs zonder bijkomende DLM lijnsnelheid omdat die toch maar de decoder gebruikt om naar enkele Nederlandstalige HD zenders te kijken dus zelfs met een gegarandeerde lijnsnelheid van 25Mbps (HD zender heeft maar ±6,5 Mbps nodig) , natuurlijk ik weet het wel, de meesten willen juist een V7 om UHD video te kunnen binnenhalen.

Dus het systeem van Proximus zal dan alleen rekening houden met je basis gegarandeerde lijnsnelheid.

Gelukkig dat Netflix (om maar iets op te noemen) die veiligheidsmarge ook niet verwacht of er zouden er al een deel geen netflix meer kunnen kijken in UHD maar dan bvb ook wel in HD.

Die snelheid basis +DLM snelheid (je lijnsnelheid waarop je modem synchroniseert) kan je bvb voor een sagem bbox met het → sagemtool uitlezen of gewoon een speedtset doen met bvb alleen je pc/laptop verbonden aan de bbox over utp zonder dat er ander toestellen verbinding maken met de bbox over wifi of utp.

Reageer