Skip to main content
Vraag

Norton security 5 licenties terugvinden

• August 14, 2025
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Ik zie niet op welke toestellen mijn 5 licenties van Norton security 5 staan. Ik zou hiervan 1 licentie willen overzetten naar mijn nieuwe smartphone. Hoe kan ik de toestellen zien waar mijn licenties op staan?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • August 14, 2025

@Eric Bastiaensen 

FYI: Voor vragen over Norton en Cloud doe je best via → Norton and Cloud | Proximus (wat ook aangegeven werd door een PX-Moderator → hier)

NB: moest je een Norton account hebben dan kan je dit daar ook terugvinden (ik heb wel geen Norton via Proximus )

mss kan het langs volgende weg:

PS: Om te installeren heb je de volgende weg moet volgen volgens mij en een account aangemaakt, als dit zo is moet je ook via dit account kunnen zien hoeveel licenties je nog hebt:

• 1 Toegang tot MyProximus

Ga naar MyProximus (via je smartphone of pc) en log in met je account.

• 2 Download de Norton software

1. Selecteer Norton Security in de sectie Producten.
    2. Klik op de knop Download Norton Security.
    3. Je wordt doorgestuurd naar de Norton-website.
      Maak een account aan of log in om Norton te downloaden.
  • 3 Laatste stap enkel voor Norton 5

Herhaal dit proces op alle apparaten die je wil beschermen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 14, 2025

Ik kan op bvb mijn android tablet een lijstje maken van alle app's en dan zie ik daar avg tussen staan. Zo simpel!

Martin
  • August 14, 2025

Ook voor Norton met mijn abonnement (geen abo via PX) en dan kan je via de PC/smartphone/Tablet ook zien waar je licenties gebruikt worden en kan een licentie vrij maken om bv op een nieuwe PC/laptop of smartphone of tablet ...te installeren  op de smartphone gebruik ik ook Norton VPN.

Volgens mij  als je via PX een Norton abonnement hebt moet dit ook mogelijk zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 15, 2025

Je kunt ook die 5 nortons  gewoon laten staan en een gratis antivirus zetten op uw zesde toestel.  Ik heb goede ervaring met AVG, Avira, ....  Ooit eens een virus gehad op een PC en daarop stond Norton.

Misschien toch eerst even nazien op hoeveel apparaten Proximus TV toelaat. Volgens AI is dat 5. 

Martin
  • August 15, 2025

ja, en ik heb juist (wel al jaren geleden ) met AVG deze slechte ervaring gehad  😄, daarom dat ik toen Norton aangeschaft heb. 

Ik denk dat het voornaamste is dat je je zelf goed voelt bij een bepaald AV-pakket en dit je mening wel kan veranderen als je op een bepaald moment er een probleem mee voorhebt.

je schrijft: “Misschien toch eerst even nazien op hoeveel apparaten Proximus TV toelaat. Volgens AI is dat 5.” 

ik kan niet goed volgen welk verband dit juist heeft met Norton-security ?

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 15, 2025

Sorry voor de rommel. Dat heeft niets met Norton te maken, maar alles met proximus die volgens mij maar een beperkt aantal tvtoestellen (of decoders?) toelaat. Als ik dat vraag via Google zegt AI dat het er vijf zijn. Ondertussen zijn die beperkingen misschien al veranderd daar hoe langer hoe meer mensen via internet kijken. Het zal toch ook wel wat afhangen van de downloadsnelheid en dus van het abonnement. Ik heb een theoretische snelheid 100/30, maar in de living met twee deuren open blijft daar 10/5 wifi van over. 

Martin
  • August 15, 2025

Voor VDSL (als je lijnsnelheid dit toelaat uiteraard ) is het aantal decoders beperkt tot max 3.
Voor Fiber is dit max 4.

voor het aantal andere toestellen is dit 5 (of het zou ondertussen moeten veranderd zijn) maar er is een beperking.

TBI: 

Ter info: op hun site staat bv het volgende :

De app informeert je dat deze al geïnstalleerd is op 5 apparaten

Omwille van rechten kun je de tv app niet installeren op meer dan 5 verschillende apparaten. Als je een nieuw apparaat wilt toevoegen, moet je eerst een bestaand apparaat verwijderen. Volg de instructies in het waarschuwingsbericht.

wat ik hier vroeger nog als antwoord van PX medewerkers gelezen heb:

Aan Proximus Pickx gekoppelde toestellen

• Mobiele toestellen = smartphones & tablets. Een pc of laptop wordt dus niet meegerekend als een mobiel toestel.
  • Een toestel moet 30 dagen geregistreerd zijn vooraleer je het kan vervangen door een ander toestel, je kan het verwijderen, maar het gratis slot zal pas na 30 dagen na de registratiedatum weer vrij zijn.

Je kan ook TV kijken op meerdere apparaten (mobiel of PC) tegelijk via één account.
De enige beperking is dat je maar op twee apparaten tegelijk naar hetzelfde kanaal kan kijken.
De gebruiker die als eerste de stream start, heeft voorrang.
Het max aantal gelijktijdige streams is 5 voor alle kanalen.

Kleine detail: 

• Vroeger kon ik het ook op de V5c decoder een gekoppeld toestel verwijderen : (maar of dit nu nog mogelijk is op de v5c, vermoed ik van niet)

- op afstandsbediening op knop menu drukken
    instellingen kiezen (tandwieltje/raddertje rechtsboven selecteren)
    beheer van de toestellen selecteren
    daar kun je dan naar het toestel gaan om het te verwijderen