Vraag

Noise margins



Toon eerste bericht

36 reacties

Heheey! Lijntje is actief en we binnen al aan 70/30.

 

Noise margins lijken wel hard gezakt te zijn, nu hopen op die 100/40 :)

 

:thumbsup_tone3: nu is het inderdaad in orde en nu de DLM zijn werk laten doen, tot na bvb een week maar kan ook langer duren natuurlijk

Nu sta je op het VDSL Vectoring Basis profiel en daar kan de DLM nu proberen om er iets bij te doen, kan in stappen gebeuren.

hoe hoger je lijnsnelheid hoe meer de NoiseMargin lager dan ± 9 db zal de DLM die niet laten zakken wegens gevaar voor onstabiliteit

Reputatie 6
Badge +2

Heheey! Lijntje is actief en we binnen al aan 70/30.

Noise margins lijken wel hard gezakt te zijn, nu hopen op die 100/40 :)

 

Dat wordt in het beste geval 100/35, maar waarschijnlijk 85/30 of 85/35 ...

Inderdaad aan de max bit rate te zien zal het zeker geen 40 up worden en 100 down zou nog eventueel kunnen met wat geluk. 

DLM heeft eens gekeken, nog geen 100 maar is wel al iets verhoogd!

op naar 100/35

[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   85.000 kbps
Upstream current bit rate:     35.000 kbps

Downstream max bit rate:       115.175 kbps
Upstream max bit rate:         40.940 kbps

Downstream attenuation:        16,4 dB

Downstream noise margin:       16,3 dB
Upstream noise margin:         9,4 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            414 m

Proximus profile name:         85/35
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
[/code]

 

 

@Lansa Bedankt voor de updtate.

Nu is het inderdaad nog afwachten op een download van 100 , 
volgens de downstream noise margin van16,3 dB kan het wel.

Hey mensen, ik vroeg me af of dit normaal is: 

 

Ik heb een enige tijd geen vdsl meer gehad, wegens een promotie van de grote kabelboer, echter viel dit harder tegen dan ik dacht.

 

Dus ik activeer opnieuw mijn vdsl lijn, maar de noise margins liggen plots heel wat lager dan voorheen…  Er is nooit wat aan de NTP of kabels geweest. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Lansa 

dit is het normale startprofiel 70/30 Mbps voor een vdsl2 vectorised lijn op een afstand van 400 m (of minder) ; mogelijks zal de DLM (Dynamic Line Management sytem) deze beginsnelheid in de loop van de volgende dagen/weken verder verhogen indien de kwaliteit en de bezetting van de distributiekabel ditt toelaat zonder dat de klanten met koperparen in deze kabel elkaar zouden storen

noise margin up » 10 dB dus in principe verhoging (70 → 85 → ?) nog mogelijk (DLM profile no → yes)

Bedankt voor uw reactie, ik doelde echter dat mijn noise margins heel wat lager zijn dan vorig jaar toen ze het eerst die kabels gelast hebben.

 

Vorig jaar  mei 2020, bij eerste opstart na lassen: 

noise margin down: 20.4db

noise margin up: 12.8

 

nu in augustus 2021 na een heractivatie

noise margin down: 18.3

noise margin up: 10.8

 

Er is hier overlaatst goed overstroomd geweest, ik hoop niet dat mijn kabel beschadigd geraakt is geweest. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Lansa 

indien de kabel zou beschadigd geweest zijn vermoed/vrees ik dat er wel andere problemen zouden optreden/vastgesteld worden

bovenstaande valt mijns inziens binnen “een tolerantiemarge” (functie van de bezetting/gebruik van de koperparen)

= best enige tijd afwachten op acties van “ de DLM”

Bedankt voor uw reactie, ik doelde echter dat mijn noise margins heel wat lager zijn dan vorig jaar toen ze het eerst die kabels gelast hebben.

@Lansa Ondertussen kunnen meer VDSL klanten bijgekomen/aangesloten zijn op die distributiekabel waar jij ook op afgetakt wordt of vocht doordringing enz.. er kunnen verschillende redenen zijn....

Reageer