Skip to main content

Een vraag voor een Proximus-medewerker:

Zit er nog marge op mijn internetlijn? De SagemTool geeft een profiel van 70/30, terwijl de Max Bit Rate op 112.426 kbps down en 33.020 kbps up staat. Geschatte afstand is 218 meter, terwijl deze afstand vóór een aanpassing enkele maanden geleden nog rond de 150 meter lag. De technieker zei toen dat DLM wel zou passeren om te verhogen, maar dat is nooit gebeurd.

Kunnen jullie eens kijken? Alvast bedankt.

= er is niets veranderd t.o.v. enkele dagen geleden (profiel 50/10 Mbps)

→  enkele dagen afwachten of de DLM uw profiel kan veranderen/verhogen (60/15 Mbps?)

→ heeft Proximus eventueel vooruitzichten m.b.t. uw lijn vectorised no → yes gepland/mogelijk (om uw snelheid te verhogen) in afwachting van een fiber roll out (aangesloten op een gebouw telefooncentrale/LEX?)

Bij mijn weten is fiber nog niet voor snel, dus vectorised maken zal wel niet aan de orde zijn.

DLM stond toen op “yes” (afbeelding zie hoger) en  nu ook nog. Moet dit dan “active” staan?

@Mutlie Die moet inderdaad actief staan, moest die niet actief staan dan zou je lijn maar 30/10 halen 

Dus de DLM heeft je al kunnen verhogen tot 50/10.

Enkel ter info:

Afgaande op wat Mobile Vikings me kan bieden moet ik niet al te veel hoop koesteren.
(MV kan me geen tv bieden, dus geen optie)

Hun database zou trouwens van PX moeten komen,  maar je haalt toch tenminste 40Mbps tenzij echt zeker willen spelen en niet willen rekening houden met de DLM snelheden, want je kan inderdaad door de DLM terugvallen (bij bv onstabiliteit op je lijn door één of andere reden) naar 30Mbps

Wel, ik verwacht geen mirakels meer.
Ik hing aan een 50/10 profiel en hang nog steeds aan een 50/10 profiel. Meer zal er niet in zitten. 🙄

Inderdaad ik vrees ervoor maar waarom 50 → 60 Mbps niet haalbaar is met een marge van 17 dB is mij op het eerste zicht een raadsel

Mogelijk analyseert  de DLM bij  een verhoging naar 60 bij anderen instabiliteit vast.

Heb ik jaren geleden op mijn vorig adres ook meegemaakt.

@Mutlie Ik heb je lijn nog eens grondig nagekeken. De startsnelheid is 20Mbps die dus nu gestegen is naar 50Mbps. Ook de lijnen van je buren staan op 50. Ik zie dat je lijn nu wel wat meer moeite moet doen om de foutjes die onderweg ontstaan bij het doorsturen van data te corrigeren zodat je daar geen hinder van ondervindt. Om ervoor te zorgen dat dit zo blijft wordt de snelheid niet verhoogd, want dan gaat je lijn onstabiel worden. 

@HadewychT 

Tja, dat was ergens te verwachten. Spijtig wel.
Heel veel dank voor de opvolging en de verstaanbare uitleg!  👍

Reageer