Goedemorgen,
Ik heb al enkele weken wat last van onstabiel internet. Ik vrees dat het aan de DSL-lijn ligt, maar dat terzijde.
In het zoeken naar een oplossing voor mijn internet-problemen, zag ik via de Proximus-app dat ik een nieuwe Internet Box kon aanvragen. Ideaal dacht ik, want mijn b-box3 was ondertussen al 11 jaar oud en de wifi viel regelmatig even uit, dus geweldig om ineens mijn modem te upgraden. Gisteren nieuwe modem ontvangen, ik sluit hem aan, allemaal geen probleem. Ik heb internet, intern (bedraad) netwerk werkt, alles goed.
Buiten Wifi. ik kan mijn laptop niet op de wifi aansluiten want ik heb geen codes. Ik weet zelfs niet wat de SSID van de modem is. Al deze gegevens hingen vroeger op een sticker op de modem zelf, maar om het modern en moeilijker te maken, is het via de App. Het probleem is dat de app en de website niet herkennen dat er een nieuwe modem is. Volgens de app en speedtest is het nog altijd bbox3. Dus ik kan niet aan de wifi-codes, ik kan niet naar de webpagina van de modem om instellingen te wijzigen,…
Bedraad internet werkt dus wel perfect, enkel de wifi lukt mij niet.
Ik ben al door de FAQ en support gegaan, maar veel nuttige info staat daar niet op.
Is de verandering tussen BBOX3 en de nieuwe modem te groot? Heb ik toch ergens een stap overgeslagen? Ik zou niet weten welke. Het lijkt dat Proximus de nieuwe modem niet herkend?
Alvast bedankt voor een antwoord,
MVG
Ben