Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Wifi box niet herkend

• April 10, 2026
  • 6 reacties
  • 36 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb al enkele weken wat last van onstabiel internet. Ik vrees dat het aan de DSL-lijn ligt, maar dat terzijde.

In het zoeken naar een oplossing voor mijn internet-problemen, zag ik via de Proximus-app dat ik een nieuwe Internet Box kon aanvragen. Ideaal dacht ik, want mijn b-box3 was ondertussen al 11 jaar oud en de wifi viel regelmatig even uit, dus geweldig om ineens mijn modem te upgraden. Gisteren nieuwe modem ontvangen, ik sluit hem aan, allemaal geen probleem. Ik heb internet, intern (bedraad) netwerk werkt, alles goed.

Buiten Wifi. ik kan mijn laptop niet op de wifi aansluiten want ik heb geen codes. Ik weet zelfs niet wat de SSID van de modem is. Al deze gegevens hingen vroeger op een sticker op de modem zelf, maar om het modern en moeilijker te maken, is het via de App. Het probleem is dat de app en de website niet herkennen dat er een nieuwe modem is. Volgens de app en speedtest is het nog altijd bbox3. Dus ik kan niet aan de wifi-codes, ik kan niet naar de webpagina van de modem om instellingen te wijzigen,… 

Bedraad internet werkt dus wel perfect, enkel de wifi lukt mij niet.

Ik ben al door de FAQ en support gegaan, maar veel nuttige info staat daar niet op.

Is de verandering tussen BBOX3 en de nieuwe modem te groot? Heb ik toch ergens een stap overgeslagen? Ik zou niet weten welke. Het lijkt dat Proximus de nieuwe modem niet herkend?

Alvast bedankt voor een antwoord,

MVG

Ben

Beste antwoord door FennecuS

Wel, vreemd genoeg, ongeveer een uur na mijn oorspronkelijke post, was het ineens in orde. MIsschien was het toeval, misschien heeft proximus toch achter de schermen iets geforceerd, misschien was het 24 uur na de installatie van de nieuwe modem,… ik weet het niet maar opeens was het in orde

Bedankt voor de replies

Mvg,

Ben

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Mutlie
  • April 10, 2026

Nu, ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar het was een fluitje van een cent om de Bbox te vervangen door de internetbox. Ik meen me te herinneren dat de codes werden toegezonden via sms maar ben niet 100% zeker hiervan. 
En ik meen me ook te herinneren dat ik een backup heb genomen van mijn Bbox instellingen. Maar hoe en of mijn herinnering goed is?

Er zat ook een handleiding bij de internetbox  dacht ik (binnenkant van de omslag?) maar deze website geeft volgens mij dezelfde uitleg.
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/internet-box/installatie/internet-box-vdsl2

• Auteur
  • April 10, 2026

Exact wat ik heb gedaan: oude modem afgezet, kabels overgestoken (is niet echt rocket science) en opgestart. Ik heb geen SMS of mail of bericht ontvangen met codes.

Martin
  • April 10, 2026

@FennecuS probeer eens door je internet box te resetten → Reset je b-box/Internet box | Proximus

PS: hier komen geen Proximus moderatoren langs tijdens het weekend.

Maar als een PX moderator vandaag hier de draad opneemt dan kan die je wel verder helpen.

• Auteur
  • Antwoord
  • April 10, 2026

Wel, vreemd genoeg, ongeveer een uur na mijn oorspronkelijke post, was het ineens in orde. MIsschien was het toeval, misschien heeft proximus toch achter de schermen iets geforceerd, misschien was het 24 uur na de installatie van de nieuwe modem,… ik weet het niet maar opeens was het in orde

Bedankt voor de replies

Mvg,

Ben

Martin
  • April 10, 2026

@FennecuS 

Dit kan, want bij mij heeft het zelf enkele dagen geduurd vooraleer alles doorgestroomd was en ik alle nieuwe instellingen kon zien via myproximus.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • April 10, 2026

@FennecuS een reset zoals Martin voorstelde, kan allesinds geen kwaad.

De registratie van die nieuwe modem lijkt niet goed doorgekomen te zijn.

De lijn lijkt wel deels de nieuwe modem herkent te hebben, want de switch van 3VLAN naar 1VLAN is gebeurd met de modem wissel.

Er was mogelijk wat vertraging met die registratie.