Beantwoord

Nieuwe TV



Toon eerste bericht

54 reacties

je kunt nog een naam invoeren in je media bibliotheek, voor de rest ziet er dit mij ok uit moest je problemen ondervinden kun je altijd eens 40 bits ipv 128 kiezen maar bij mij staat die ook op 128bits

als ik op mijn TV BRAVIA klik (zie rode pijl)  kan ik het Ip adres zien dat de bbox3 DHCP eraan toegekend heeft

Reputatie 6
Badge +3

Een tv met draadloze/gewone netwerkkaart ondersteund ook wel DHCP. Dat is het geval wanneer je zelf geen vast IP adres hebt ingevoerd. De tv heeft wel een DHCP client, het is de bbox die de DHCP server is. Die versleutelingsinstellingen moeten ook overeenkomen met de configuratie op uw tv.


het lampje knipper geel als verbinding maakt met een 100 Mb/s netwerkaart in uw geval je computer bij een 1 GB/s netwerkkaart verbinding groen

ja dat kan hij zien welk DHCP ip adres de bbox aan zijn tv toegekend heeft (192.168.1.x) als hij  klikt zoals ik in de figuur aangegeven heb of natuurlijk via de menu van zijn tv via netwerk instellingen. 

Reputatie 2
Badge

Nee het is inderdaad nog niet gebeurd. Omdat ik geen kabeltje heb en nog gaan halen in de winkel.

Reputatie 6
Badge +3

Op de Sagemcom bbox3 kan jezelf ook de DHCP range aanpassen indien je dit wenst: my modem,DHCP, IPv4 Pool start en IPv4 Pool end .Voor IPv4 TV Pool start gaatr van 192.168.1.64 - 192.168.1.127. Je kan natuurlijk ook reserveringen doen bij  static IP adres.

Gebruik een van de hogere cijfers 192.168.1.63 is het hoogste cijfer dat voor toestellen gegeven kan worden bij de bbox. 

 als je echt zeker wilt zijn om geenconflicten te hebben begin dan liefst boven de decoder DHCP range dus 192.168.124 en hoger 

Reputatie 2
Badge

 

Zo is mijn BBOX3+  Ingesteld en ben ik nog eens aan het testen, of het lukt. 

 

 

 

dit zijn inderdaad de default DHCP instellingen waar je in principe niks moet aan veranderen.

Badge

Volgens een collega op het werk zou je tussen de PXS TV decoder en de TV zelf een HDMI Ethernet kabel kunnen steken waardoor je TV dan bedraad geconnecteerd zit met je BBox3. Klopt dit?

 

je kan inderdaad een UTP netwerkkabel gebruiken om je decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox dit is ook de beste oplossing.. Je decoder verbind je met een HDMI kabel aan de HDMI ingang van je TV.

Reputatie 2
Badge

Dan vrees ik dat een probleem heb. Aangezien dat ik een Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller en toch geel lampje knippert raar.  Dan moet er toch ergens een probleem zijn. 

 

als je in de wifi kaart instellingen (configuratie) kijkt bij sommige kun je de lijnsnelheid instellen op 10, 100 of 1000Mbps

mss toch eens kijken wat daar ingesteld staat 

En anders eens een andere ethernet kabel proberen

Reputatie 2
Badge

Zo de problemen blijven, ik heb alles geprobeerd zoals hierboven beschreven staat ( dus de reacties), het gebeurd dat vaker het internet weg valt van mijn computer. 

Reputatie 6
Badge +3

Wat belangrijk om te weten is of andere apparaten ook geen internet hebben?

Voer ook eens een reset uit van je netwerk settings: https://support.killernetworking.com/knowledge-base/resetting-network-devices-and-network-stack/  (puntje Resetting The Network Stack)

Kan je ook even het merk en type van de TV vermelden?

Welke beveiligingssoftware heb je geïnstalleerd op jouw computer?

@Jeroen_056 heb je de laatste tijd een windows update binnen gekregen want na zo’n update is het bij mij ook al voorgevallen.

Badge

je kan inderdaad een UTP netwerkkabel gebruiken om je decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox dit is ook de beste oplossing.. Je decoder verbind je met een HDMI kabel aan de HDMI ingang van je TV.

Bedankt Martin! Spaart me weer een UTP poort uit.

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen : Er zijn wel een aantal voorwaarden. Zowel de TV als de decoder moet HDMI over ethernet ondersteunen om ook een bedrade verbinding met jouw tv mogelijk te maken. De TV moet minstens over HDMI 1.4 ingangen beschikken. En er moet een specifieke chip inzitten die ook ethernet ondersteund. Dat moet ook het geval zijn met de HDMI uitgang op de decoder.

je kunt dat toch gewoon proberen maar ik ben niet zeker eigenlijk of de recente prox decoders dit ondersteunen

HDMI 1.4  1.4a:

-HDMI Ethernet-kanaal:
De HDMI 1.4-specificatie voegt een datakanaal toe aan de HDMI-verbinding, waardoor snelle, bidirectionele communicatie mogelijk is.
Verbonden apparaten die deze functie ondersteunen, kunnen gegevens verzenden en ontvangen via 100 Mb/sec Ethernet, waardoor ze direct klaar zijn voor elke IP-gebaseerde toepassing.
Met het HDMI Ethernet-kanaal kunnen hdmi-apparaten met internetverbinding een internetverbinding delen via de HDMI-verbinding, zonder dat er een aparte Ethernet-kabel nodig is.
Het biedt ook het verbindingsplatform waarmee HDMI-componenten inhoud tussen apparaten kunnen delen. 

Reputatie 6
Badge +3

Het heeft allemaal te maken welke opties Proximus genomen heeft voor hun decoders. Meestal is dit kostenbesparend. Je kan het inderdaad proberen maar je moet wel eerst de kabel aanschaffen of eens uitlenen.

die hdmi kabels van Proximus voldoen toch aan 1.4 nee?

V6 is een HDMI 1.4 en bij 1.4 geven ze op dat die data ethernet kanaal voorziet

dus inderdaad het zal bij de oudere decoders een 1.2 zijn

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 6
Badge +3

In jouw screenshot staat er duidelijk dat de snelheid 1,0 Gbps bedraagt,  dat wil zeggen dat dit verbonden is met gigabit snelheid met jouw bbox3. Het bewijs is terug te vinden op jouw computer/laptop bij verbindingssnelheid. De kleur van het ledje kan altijd afwijken. Maar niet de snelheid die door jouw besturingssysteem gedetecteerd wordt.

kan ook te wijten zijn aan de utp kabel

Reageer