Beantwoord

Nieuwe TV


Reputatie 2
Badge

Hallo,  

Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv, die kan verbonden worden met het netwerk zowel kabel als draadloos. Op dit moment is mijn TV draadloos verbonden met BBOX3+ en mijn computer met RJ45 kabel naar BBOX . Dus als ik mijn TV naar mijn computer wil verbinden om bijvoorbeeld om foto’s of films te kunnen bekijken, dan valt het netwerk voortdurend weg. Hoe komt dat? 

 

Fijne dag nog.

 

Groeten Jeroen

icon

Beste antwoord door Martin 5 July 2020, 14:38

Bekijk origineel

54 reacties

je bedoelt verbinding maken van je computer met je TV over je lokaal lan netwerk , 

werkt je computer alsook je TV met DHCP of werkt er ene of beide met vast IP

Reputatie 6
Badge +3

Indien het om een Windows 10 pc gaat moet je wel even DNLA activeren: https://www.pc-tips.info/tips/windows-10/dnla-activeren-windows-10/ om zo gegevens te kunnen delen met jouw smart tv. Je moet ook DNLA activeren op jouw tv.Alles hangt natuurlijk af hoe goed het draadloze signaal is van de draadloze Wi-Fi chip in jouw tv, wanneer daar storing is dan valt ook de verbinding weg. Wanneer zowel jouw pc en draadloos in dezelfde IP range zitten dan zou er normaal gezien geen probleem mogen zijn. Als test zou je ook even je smart tv bedraad kunnen verbinden.

anders eens proberen door verbinding te maken met beide via netwerkkabel zowel TV als pc om te zien of het dan wel goed werkt.

mediasharing activeren windows 10

via explorer

> Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Centre\Media streaming options

Reputatie 2
Badge

Aangezien dat mijn TV IPv6 ook ondersteunt vind ik dit onbegrijpelijk , zelfs mijn computer heeft IPv6 ondersteuning mijn TV heeft geen DHCP mijn computer wel, dus mijn TV werk enkel met IP.

nee de TV heeft geen DHCP maar die kan via DHCP van de bbox om een Ip vragen of je kunt in de TV ook werken met een vast Ip dan krijgt hij geen toegekend door de bbox zijn DHCP dit bedoelde ik.

Reputatie 2
Badge

Goed ik zal eens verder na kijken. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb gezien dat 128 bits. Ingeschakeld staat.

Reputatie 2
Badge

 

je kunt nog een naam invoeren in je media bibliotheek, voor de rest ziet er dit mij ok uit moest je problemen ondervinden kun je altijd eens 40 bits ipv 128 kiezen maar bij mij staat die ook op 128bits

als ik op mijn TV BRAVIA klik (zie rode pijl)  kan ik het Ip adres zien dat de bbox3 DHCP eraan toegekend heeft

Reputatie 6
Badge +3

Een tv met draadloze/gewone netwerkkaart ondersteund ook wel DHCP. Dat is het geval wanneer je zelf geen vast IP adres hebt ingevoerd. De tv heeft wel een DHCP client, het is de bbox die de DHCP server is. Die versleutelingsinstellingen moeten ook overeenkomen met de configuratie op uw tv.

ja dat kan hij zien welk DHCP ip adres de bbox aan zijn tv toegekend heeft (192.168.1.x) als hij  klikt zoals ik in de figuur aangegeven heb of natuurlijk via de menu van zijn tv via netwerk instellingen. 

Reputatie 6
Badge +3

Bij toestellen als tv's, printers, NAS, gebruik je best een vast IP adres dan kan je de toestellen met grotere zekerheid altijd benaderen. 

 

Gebruik een van de hogere cijfers 192.168.1.63 is het hoogste cijfer dat voor toestellen gegeven kan worden bij de bbox. 

 

Geef tv 63 en reserveer deze ook in het menu van de bbox voor dit toestel.

Dan wordt het ip nooit aan een ander toestel gegeven 

Reputatie 6
Badge +3

Op de Sagemcom bbox3 kan jezelf ook de DHCP range aanpassen indien je dit wenst: my modem,DHCP, IPv4 Pool start en IPv4 Pool end .Voor IPv4 TV Pool start gaatr van 192.168.1.64 - 192.168.1.127. Je kan natuurlijk ook reserveringen doen bij  static IP adres.

Gebruik een van de hogere cijfers 192.168.1.63 is het hoogste cijfer dat voor toestellen gegeven kan worden bij de bbox. 

 als je echt zeker wilt zijn om geenconflicten te hebben begin dan liefst boven de decoder DHCP range dus 192.168.124 en hoger 

Reputatie 2
Badge

 

Zo is mijn BBOX3+  Ingesteld en ben ik nog eens aan het testen, of het lukt. 

 

 

 

dit zijn inderdaad de default DHCP instellingen waar je in principe niks moet aan veranderen.

Badge

Volgens een collega op het werk zou je tussen de PXS TV decoder en de TV zelf een HDMI Ethernet kabel kunnen steken waardoor je TV dan bedraad geconnecteerd zit met je BBox3. Klopt dit?

 

je kan inderdaad een UTP netwerkkabel gebruiken om je decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox dit is ook de beste oplossing.. Je decoder verbind je met een HDMI kabel aan de HDMI ingang van je TV.

Reputatie 2
Badge

Zo de problemen blijven, ik heb alles geprobeerd zoals hierboven beschreven staat ( dus de reacties), het gebeurd dat vaker het internet weg valt van mijn computer. 

Reputatie 6
Badge +3

Wat belangrijk om te weten is of andere apparaten ook geen internet hebben?

Voer ook eens een reset uit van je netwerk settings: https://support.killernetworking.com/knowledge-base/resetting-network-devices-and-network-stack/  (puntje Resetting The Network Stack)

Kan je ook even het merk en type van de TV vermelden?

Welke beveiligingssoftware heb je geïnstalleerd op jouw computer?

@Jeroen_056 heb je de laatste tijd een windows update binnen gekregen want na zo’n update is het bij mij ook al voorgevallen.

Badge

je kan inderdaad een UTP netwerkkabel gebruiken om je decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox dit is ook de beste oplossing.. Je decoder verbind je met een HDMI kabel aan de HDMI ingang van je TV.

Bedankt Martin! Spaart me weer een UTP poort uit.

Reputatie 6
Badge +3

@VeerleLangbeen : Er zijn wel een aantal voorwaarden. Zowel de TV als de decoder moet HDMI over ethernet ondersteunen om ook een bedrade verbinding met jouw tv mogelijk te maken. De TV moet minstens over HDMI 1.4 ingangen beschikken. En er moet een specifieke chip inzitten die ook ethernet ondersteund. Dat moet ook het geval zijn met de HDMI uitgang op de decoder.

je kunt dat toch gewoon proberen maar ik ben niet zeker eigenlijk of de recente prox decoders dit ondersteunen

HDMI 1.4  1.4a:

-HDMI Ethernet-kanaal:
De HDMI 1.4-specificatie voegt een datakanaal toe aan de HDMI-verbinding, waardoor snelle, bidirectionele communicatie mogelijk is.
Verbonden apparaten die deze functie ondersteunen, kunnen gegevens verzenden en ontvangen via 100 Mb/sec Ethernet, waardoor ze direct klaar zijn voor elke IP-gebaseerde toepassing.
Met het HDMI Ethernet-kanaal kunnen hdmi-apparaten met internetverbinding een internetverbinding delen via de HDMI-verbinding, zonder dat er een aparte Ethernet-kabel nodig is.
Het biedt ook het verbindingsplatform waarmee HDMI-componenten inhoud tussen apparaten kunnen delen. 

Reageer