Beantwoord

Nieuwe TV


Reputatie 2
Badge

Hallo,  

Ik heb sinds vorige week een nieuwe tv, die kan verbonden worden met het netwerk zowel kabel als draadloos. Op dit moment is mijn TV draadloos verbonden met BBOX3+ en mijn computer met RJ45 kabel naar BBOX . Dus als ik mijn TV naar mijn computer wil verbinden om bijvoorbeeld om foto’s of films te kunnen bekijken, dan valt het netwerk voortdurend weg. Hoe komt dat? 

 

Fijne dag nog.

 

Groeten Jeroen

icon

Beste antwoord door Martin 5 July 2020, 14:38

Bekijk origineel

54 reacties

ja  of slechte verbinding in de RJ45 ...

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet de UTP kabel wel samengedrukt of verwrongen zijn.

kan ook te wijten zijn aan de utp kabel

Reputatie 6
Badge +3

In jouw screenshot staat er duidelijk dat de snelheid 1,0 Gbps bedraagt,  dat wil zeggen dat dit verbonden is met gigabit snelheid met jouw bbox3. Het bewijs is terug te vinden op jouw computer/laptop bij verbindingssnelheid. De kleur van het ledje kan altijd afwijken. Maar niet de snelheid die door jouw besturingssysteem gedetecteerd wordt.

als je in de wifi kaart instellingen (configuratie) kijkt bij sommige kun je de lijnsnelheid instellen op 10, 100 of 1000Mbps

mss toch eens kijken wat daar ingesteld staat 

En anders eens een andere ethernet kabel proberen

Reputatie 2
Badge

Dan vrees ik dat een probleem heb. Aangezien dat ik een Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller en toch geel lampje knippert raar.  Dan moet er toch ergens een probleem zijn. 

 


het lampje knipper geel als verbinding maakt met een 100 Mb/s netwerkaart in uw geval je computer bij een 1 GB/s netwerkkaart verbinding groen

Reputatie 2
Badge

Oké Bedankt, dan heb als afsluiter een laatste vraag, dat is dat er gele lampjes knippert aan RJ45 poort 1 mijn computer dus en poort 3 mijn TV decoder in plaats van groen. Wat betekent dat? 

ik weet inderdaad ook niet of dit de normale manier is van afwerking bij een fiberaanleg, zal ook afhangen van technieker tot technieker.
Best afwachten tot morgen als iemand van Proximus zelf langskomt om te zien wat hun oordeel daar over is!

 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad zoals je ziet op de foto, eerlijk gezegd vind ik  gevaarlijk, als ooit ergens blijft achter haken of zoiets dergelijks, dat dat breekt.

je bedoelt het fiber patch kabeltje dat de fiber intro verbindt met fiber modem. 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad zit er een UTP kabel in, die dan verbonden is met BBOX. Maar als je zie hoe dat die kabel loop tussen fiber kastje en de router. Dat is het toch ook niet hé.

tussen je fiber modem en de bbox zit er toch een ronde UTP kabel veronderstel ik 

Reputatie 2
Badge

Eerlijk gezegd ik vind dat de technieker slordig gedaan, als je zie de glasvezel kabel gevaarlijk aanhangt, volgens mij is dat veel te kort. Vroeg of laat blijf je eens achter hangen en kans dat kabel breekt of beschadigd. 

 

Reputatie 2
Badge

Oké, na grondige onderzoeken heb ik het volgende gedaan.  Ik heb eerst mijn glasvezel modem gereset ook de bbox3+ , wat mij is opgevallen is dat de RJ45 poort 1 naar computer met een flat RJ45 CatE7 cable dat er een oranje licht knippert in plaats van groen. Het zelfde bij de decoder V6 versie knippert ook een oranje licht  i.p.v  groen.  Nu heb ik een RJ45 UTP kabel tussen mijn BBOX3+ naar mijn TV aangesloten en daar brandt het groene lampje wel. Dus ergens moet er een probleem zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Ok, ik had het verkeerd begrepen wat je zei. Maar jouw uitleg is correct, ik dacht dat je DSL bedoelde, wanneer enkel internet uitstaat dan lukt tv kijken nog wel.

was het antwoord op “aangezien de de decoder geen probleem …...” dan is er wel DSL maar dit wil niet zeggen dat er geen probleem is dan op het internet signaal, dit wou ik zeggen.
Geen DSL is uiteraard ± het zelfde als de bbox uitzetten dan zal er moeilijk nog internet en IPTV signaal zijn dat is een feit dat vast staat.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Wanneer je geen DSL signaal hebt gaat je decoder ook niet meer werken.

@Jeroen_056 :  Het is belangrijk om te weten of het probleem zich voordoet op 1 computer/laptop of op meerdere apparaten. Controleer of jouw UTP netwerk kabel niet samengedrukt is, probeer op een andere poort op de bbox3(v+). Maak je gebruik van een VPN om met jouw werk te verbinden? Dat kan ook soms problemen geven met de internetverbinding, maar dan zou het moeten ophouden wanneer je de VPN verbinding afsluit dan kan zijn met een apart programma of gewoon via de ingebouwde VPN client in Windows.

@Jeroen_056 je TV signaal komt over over je internetverbinding want zelfs als je uw internet verbinding in de bbox onderbreekt dan zal je nog kunnen tv kijken via je decoder.

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

Nee het is inderdaad nog niet gebeurd. Omdat ik geen kabeltje heb en nog gaan halen in de winkel.

ik dacht dat dit al bedraad gebeurd was, ik heb mij vergist dan.

Reputatie 6
Badge +3

@Jeroen_056 :  Om te kijken of het probleem niet gelinkt is aan niet zo sterk draadloos signaal even jouw TV bedraad verbinden. Kan je ook even antwoorden op mijn vorige antwoord : https://nl.forum.proximus.be/internet-10/nieuwe-tv-50640?postid=655795#post655795

dus in feite kun je gewoon via wifi uw tv laten verbinding maken met je netwerk

Reputatie 2
Badge

Mijn TV heeft een RJ45 aansluiting zelfs WIFI 2.0 en 5.0 ondersteuning ac/n/b/a.

 

 

Reageer