Skip to main content
Vraag

nieuwe modem (Internet Box V5) + klantentrouwkorting

Beste Proximus,

Ik ben al jarenlang klant bij jullie, maar zit nog steeds met een B-box 3, die stilaan echt zijn limieten bereikt:

De Wi-Fi reikt niet echt stabiel tot achteraan in mijn tuin. Ik heb recent vernomen dat dit tegenwoordig nochtans perfect mogelijk zou moeten zijn met Wi-fi 6 modems.

Daarnaast merk ik ook meer gestotter dan vroeger als ik een video probeer te streamen via mijn Google Chromecast, dus die modem zijn Wi-fi is ook niet ontzettend stabiel meer, zelfs niet binnenhuis.

Intussen zie ik dat ik niet alleen een nieuwe wi-fi 6 modem zou kunnen krijgen als ik overstap naar een concurrent, maar dat ik maandelijks maar liefst €30! meer betaal tegenover een formule bij Edpnet, waar ik voor die veel lagere prijs zelfs op de exact zelfde Proximus VDSL kabel (met dus geen installatiekosten bij overstap) dezelfde 100 Mbps download zou krijgen en zelfs 10 Mbps meer upload dan bij jullie:

Proximus 72,99 euro (100Mbps down/30Mbps up + 15GB mobiel)

Edpnet: 42,95 euro (100Mbps down/40Mbps up + 15 GB mobiel)

Daarom mijn twee vragen:

Kan ik als bestaande klant kosteloos die Internet Box (b-box 5) opgestuurd krijgen?

Is er een mogelijkheid tot een klantentrouwkorting, zodat ik een marktconforme prijs betaal?

Ik ben in elk geval aan het vergelijken en zou het jammer vinden om over te stappen, maar op dit moment is de prijs/kwaliteitverhouding moeilijk te verantwoorden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Met vriendelijke groet

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 456 reacties
  • 15 juli 2025
indy_cg schreef:

Ik ben in elk geval aan het vergelijken en zou het jammer vinden om over te stappen, maar op dit moment is de prijs/kwaliteitverhouding moeilijk te verantwoorden.

En waarom zou je dat “jammer” vinden? Een soort “loyalitietsgevoel” ??? Als het ergens anders beter is, waar wacht je dan op ??

indy_cg schreef:

Intussen zie ik dat ik niet alleen een nieuwe wi-fi 6 modem zou kunnen krijgen als ik overstap naar een concurrent, maar dat ik maandelijks maar liefst €30! meer betaal tegenover een formule bij Edpnet, waar ik voor die veel lagere prijs zelfs op de exact zelfde Proximus VDSL kabel (met dus geen installatiekosten bij overstap) dezelfde 100 Mbps download zou krijgen en zelfs 10 Mbps meer upload dan bij jullie:

Bij EDPNet kan je geen WiFi6 modem “krijgen”, je moet jouw eigen modem kopen (vrije modemkeuze). Je kan wel via EDPnet een Fritz!Box kopen aan verminderde prijs (Fritz!Box 7530AX voor 99€ i.p.v. 159€).

Wat betreft de geadverteerde snelheid (Proximus 100/30, EDPnet 100/40): dit zijn de theoretische maximum snelheden, de werkelijke snelheid hangt af van de kwaliteit van jouw koperlijn (afstand tot de ROP). Je zal dus niet gegarandeerd 10 Mpbs meer upload krijgen.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1801 reacties
  • 17 juli 2025

@indy_cg  Bpost zal je nieuwe modem brengen ( dinsdag). Je krijgt nog een mail. Groetjes

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025
Luc.M schreef:

@indy_cg  Bpost zal je nieuwe modem brengen ( dinsdag). Je krijgt nog een mail. Groetjes

Bedankt voor het opsturen van de nieuwe modem.

philippe_d schreef:

En waarom zou je dat “jammer” vinden? Een soort “loyalitietsgevoel” ??? Als het ergens anders beter is, waar wacht je dan op ??

Omdat ik altijd tevreden ben geweest bij Proximus: de verbinding is heel stabiel, en als er eens iets misliep, zoals bij facturatie of een opzeg, werd het altijd snel en correct opgelost. Dat zorgt voor vertrouwen, en daarom ben ik ook al die jaren klant.

Net daarom hoop ik dat mijn trouw als klant ook erkend wordt met een getrouwheidskorting, zeker omdat ik zie dat andere klanten op het forum die ook ontvangen hebben.