Skip to main content

Na plaatsing van Internetbox ipv Bbox3 is de NASServer niet meer bereikbaar in bestandsbeheer Netwetk (Opslag apparaten) De NASServer is WDmyCloudMirror 2. Zelfde probleem op Desktop en 2 laptops… dus Internetbox doet niet hetzelfde als BBox3...

arp op de desktop ziet hem wel,  en ik kan aan de setup.

 

Informatie van de modem geeft dit:

InternetBox
WDMyCloudMirror

Dus de router ziet hem dus ook…

Bij een vorige post spreekt men van het IP-adres te veranderen naar 192.168.128.200…

WDMyCloudMirror

Dit geeft:

WDMyCloudMirror

Momenteel zijn mijn opties dus op: op de NAS kan ik blijkbaar geen mask instellen…

Wat nu?

@Eddy Vlaemynck 

FYI: bekijk eens wat beschreven staat → hier


Het probleem is nu opgelost, ik had de topic gelezen, maar de NAS aanvaard het IP-adres gewoon niet want het valt buiten de range. Zelf kunt ge het IP-bereik nergens instellen op de NAS. Hij leest het IP-bereik blijkbaar alleen in als ge hem voor de eerste keer aansluit op de router. Uiteindelijk toch gevonden: opstarten van de NAS met de resetknop ingedrukt en terug wat set-up doen. Dan krijg je een dynamisch adres zodat je verder kan met de instellingen. Dan kan je de NAS terug Static zetten met een adres in de nieuwe range. (hij vraagt de IP-range blijkbaar aan de router en maar één keer, alleen als je hem voor de eerste keer opstart, daarna moet je een reset doen) .

Ik heb hem ook als gereserveerd adres gezet zodat hij niet genomen wordt door DHCP… 

Ik denk dat dit wel de goede manier is, in alle geval het werkt nu...


Bedankt voor de feedback.


Reageer