Vraag

Modem vervangen

  • 4 January 2023
  • 1 reactie
  • 670 Bekeken

Beste,

 

Ik heb door problemen met mijn vorige modem, mijn modem moeten vervangen door een nieuwe.

Beide B-boxV3.

Nu alles is geïnstalleerd zie ik meerdere wifi verbindingen. (waarschijnlijk van de wifi boosters)Is dit logisch?

 

Mvg Geert


1 reactie

@VbGeert wat bedoel je met verschillende wifi verbindingen, wil je daarmee zeggen wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxx dat je ziet, dan staat smartwifi niet actief op je bbox3.

 

  • "One SSID" (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

kijken of one ssid actief staat op je bbox3:

One SSID deactiveren (of deactiveren):
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
 PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden
 

Reageer