Skip to main content
Vraag

Modem defect?

• March 18, 2026
  • 4 reacties
  • 16 Bekeken

@proximusmedewerkers ,

Vandaag na stroomonderbreking door Fluvius werken wil modem niet meer. Het internetlampje brandt flauw rood , wordt soms feller en daarna gaat Phone lampje even aan en uit. Deze cyclus herhaalt zich telkens weer zonder resultaat (echt opstarten) en 2 blauwe lampjes (internet en WiFi).Het lampje van de adapter brandt groen zoals het hoort .Ik heb alle stappen doorlopen van de test (met AI stem)zonder resultaat . Aangezien een technieker misschien lang op zich laat wachten ben ik hier niet zo'n voorstander van . Mijn vaste lijn werkt wel zoals het zou moeten .

Kan er iemand van de medewerkers hierin hulp bieden want ikzelf heb geen idee wat er aan de hand is.

4 reacties

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • March 18, 2026

@Artie, ik heb uw lijn proberen uitmeten (degene die op het eerste klantennummer in uw profiel vermeld was, de andere klantennummer meet wel internetverbinding).

Heeft u de modem zelf ook al eens herstart of reset?

• Auteur
  • March 18, 2026

Ja, verschillende keren. Vooral het flauwe rode lampje van internet is eigenlijk abnormaal . Bij indrukken resetknop twee gele lampjes links en rechts, daarna terug naar roze eerste internetlampje . Het middelste Phone lampje licht soms op waarna het direct terug uitgaat( oneindig ) ..ik denk niet dat dit een sync probleem is aangezien mijn vaste lijn wel oké is.

Mvg 

Artie

• Auteur
  • March 18, 2026

Ik denk dat mijn modem stuk is (iets wat nog al eens gebeurd na een stroomonderbreking ) er komt pas een technieker op vrijdagavond . Kan ik eventueel een nieuwe modem ophalen in een proximus winkel ?

Martin
  • March 18, 2026

FYI: Volgens Proximus zijn er bepaalde loten van de internet box (ook wifi-boosters) waarvan de voedingsadapter problemen geeft en niet voldoende stroom kan leveren en moeten vervangen worden.

En inderdaad bij een stroomonderbreking  geeft die soms de pijp aan Maarten!