Skip to main content
Vraag

Modem defect?

• March 18, 2026
  • 10 reacties
  • 97 Bekeken

@proximusmedewerkers ,

Vandaag na stroomonderbreking door Fluvius werken wil modem niet meer. Het internetlampje brandt flauw rood , wordt soms feller en daarna gaat Phone lampje even aan en uit. Deze cyclus herhaalt zich telkens weer zonder resultaat (echt opstarten) en 2 blauwe lampjes (internet en WiFi).Het lampje van de adapter brandt groen zoals het hoort .Ik heb alle stappen doorlopen van de test (met AI stem)zonder resultaat . Aangezien een technieker misschien lang op zich laat wachten ben ik hier niet zo'n voorstander van . Mijn vaste lijn werkt wel zoals het zou moeten .

Kan er iemand van de medewerkers hierin hulp bieden want ikzelf heb geen idee wat er aan de hand is.

10 reacties

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • March 18, 2026

@Artie, ik heb uw lijn proberen uitmeten (degene die op het eerste klantennummer in uw profiel vermeld was, de andere klantennummer meet wel internetverbinding).

Heeft u de modem zelf ook al eens herstart of reset?

• Auteur
  • March 18, 2026

Ja, verschillende keren. Vooral het flauwe rode lampje van internet is eigenlijk abnormaal . Bij indrukken resetknop twee gele lampjes links en rechts, daarna terug naar roze eerste internetlampje . Het middelste Phone lampje licht soms op waarna het direct terug uitgaat( oneindig ) ..ik denk niet dat dit een sync probleem is aangezien mijn vaste lijn wel oké is.

Mvg 

Artie

• Auteur
  • March 18, 2026

Ik denk dat mijn modem stuk is (iets wat nog al eens gebeurd na een stroomonderbreking ) er komt pas een technieker op vrijdagavond . Kan ik eventueel een nieuwe modem ophalen in een proximus winkel ?

Martin
  • March 18, 2026

@Artie 

FYI: Volgens Proximus zijn er bepaalde loten van de internet box (ook wifi-boosters) waarvan de voedingsadapter problemen geeft en niet voldoende stroom kan leveren en moeten vervangen worden.

En inderdaad bij een stroomonderbreking  geeft die soms de pijp aan Maarten!

____________________________________________________________-

Dus zal afwachten worden of de PX moderatoren je morgen er ene kunnen toesturen of nog iets anders voorstellen.

Na verloop van tijd kan de kabel soms onvoldoende stroom leveren aan je Proximus-toestel. Daardoor kan je toestel herstarten en werken onze diensten niet altijd optimaal. Daarom sturen we je graag een nieuwe kabel.           

• Auteur
  • March 18, 2026

@Martin ,

Bedankt voor de nuttige info!.

Hoop op een vlotte afhandeling van dit probleem want was eigenlijk totaal onverwacht . In het verleden geen enkel probleem gehad . Zelfs bij stroomonderbrekingen ..😉

Mvg 

Artie 

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • March 19, 2026

Het klinkt inderdaad alsof de stroomonderbreking de modem fataal is geweest.

Ik kan een nieuwe modem opsturen, maar deze wordt dan als alles goed loopt, morgen geleverd. Maar u had al een afspraak met technieker voor morgen?

• Auteur
  • March 19, 2026

Ik denk dat de software van de modem de geest heeft gegeven. De lampjes doen echt raar (nooit blauw)en en de reset knop werkt totaal niet meer(doet niets ). Indien mogelijk mag u me een nieuwe modem sturen. Dan is de voeding en de modem ineens vernieuwd.

Ik heb inderdaad een afspraak met een technieker maar vermits mijn telefoonlijn oké is denk ik vooral aan een modem probleem. Die afspraak kan ik steeds annuleren.

Alvast bedankt .

Mvg

Artie 

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • March 19, 2026

Nieuwe modem is onderweg.

• Auteur
  • March 19, 2026

@YorickP ,

Alvast bedankt ! Kan ik de defecte modem+voeding terugsturen naar Proximus ?

Mvg 

Artie 

• Auteur
  • March 19, 2026

@YorickP 

Ik heb ondertussen de nodige uitleg ontvangen via e-mail . 👍🏼

Mvg

Artie