Beantwoord

modem

  • 3 November 2023
  • 14 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Al 3 dagen krijg ik geregeld schokkend beeld en geluid op mijn TV. Al 2 keer heb ik 0800/222800 gebeld en het werd steeds opgelost met het resetten van de modem (niet de TV-box). Maar het probleem duikt na een paar uren opnieuw op. Ik moet dus iedere keer de modem resetten om terug normaal beeld en geluid te krijgen.

Moet ik een nieuwe modem? En hoe geraak ik aan een nieuwe?

icon

Beste antwoord door Twiessie 21 November 2023, 16:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

niet gezegd dat het daarom aan de bbox modem/router ligt.

Het zal waarschijnlijk even goed in orde komen als je de decoder eens herstart (wat je ook eens kunt proberen) Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 2

Beste,

Bedoel je met decoder de TV-box? Indien ja = geen oplossing. Het probleem ligt wel bij de Modem zoals ook de medewerkers van de 0800/22800 zegden.

Reputatie 2

Beste,

De tv-box is het toestel met 3 blauwe lampjes, de modem heeft een 4-tal groene lampjes, dit om het duidelijk te maken om te weten of we over hetzelfde spreken.

Reputatie 7
Badge +4

decoder = TVbox

Indien u én de TVbox (decoder) én de modem/router (Bbox/internetbox) een “hard reset” zou hebben gegeven en de Bbox en TVbox rechtstreeks via ethernet/utp-kabel verbonden zijn, en het probleem blijft kunnen vermoedelijk enkel Proximus medewerkers (moderatoren) u soelaas brengen 

Beste,

De tv-box is het toestel met 3 blauwe lampjes, de modem heeft een 4-tal groene lampjes, dit om het duidelijk te maken om te weten of we over hetzelfde spreken.

ter verduidelijking:

dit zijn de bboxen:
 

b-box3 =

b-boxb-box

Internet Box =BBOX4 Internet Box

En dit zijn de Decoders:

Android TV BoxAndroid TV Box

V6 TV BoxV6 TV Box

V5c TV BoxV5c TV Box

V5 TV BoxV5 TV Box

dus als ik het goed begrijp heb je alle toestellen ook al eens herstart in deze volgorde 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

en het probleem blijft dan ook niet opgelost.

De Proximus medewerkers kunnen ook fouten op je lijn natrekken 

En dat het zeker bij de bbox/modem ligt, dat kun je alleen maar zeker weten nadt deze omgeruild werd.

PS: PX medewerkers reageren hier normaal maar tot 16u30 en ook niet tijdens het weekend.

 

Reputatie 2

Beste Martin,

Ik heb fiber en een Internet Box =BBOX4  en een Wifi-bridge.

Alle toestellen heb al met hulp van 0800/22800 hard gereset (tandenstoker), ook het kleine toestel met die 4 groene lichtjes (ik denk modem) is verschillende keren gereset. Het is pas na de reset van dat kleine toestel dat ik terug normaal beeld krijg. De tv-box (blauwe lampjes) werkt uitstekend maar herstelt het schokken van de beelden en het geluid niet.

Reputatie 3
Badge +1

Kans is vrij groot dat de bridge de schuldige is (afstand te groot, te veel interferentie op het 5ghz kanaal, etc…) Om dit uit te sluiten is enkel een lange utp kabel nodig om de bbox4 rechtstreeks te verbinden met de decoder.

Beste Martin,

Ik heb fiber en een Internet Box =BBOX4  en een Wifi-bridge.

Alle toestellen heb al met hulp van 0800/22800 hard gereset (tandenstoker), ook het kleine toestel met die 4 groene lichtjes (ik denk modem) is verschillende keren gereset. Het is pas na de reset van dat kleine toestel dat ik terug normaal beeld krijg. De tv-box (blauwe lampjes) werkt uitstekend maar herstelt het schokken van de beelden en het geluid niet.

Ik hoop dat het geen wifi bridge is dat je hebt maar een Wifi booster v2 die goed samenwerkt met de BBOX4 

Dit is de wifi booster v2 die je zou moeten hebben bij een BBOX4

v2

Reputatie 2

Martin,

Wat ik bezit is idd een wifi-bridge.

Kan ik een BBOX4 v2 aankopen in de telefoonwinkel?

@Twiessie 

Om alle misverstanden te voorkomen (zie ook foto’s hierboven)

  1. Als je een BBOX3 hebt dan kan de Wifi-bridge daarop goed werken.
  2. Als je echter een BBOX4 hebt dan werkt die goed met een “Wifi booster Vesie2”

Dus als ik het allemaal goed begrijp wat je mij uitgelegd hebt dan zit je in het tweede geval met een BBOX4 en zou je de “wifi Bridge” moeten laten omruilen met een “Wifi Booster Versie2”

Voor deze omruiling kan je best afwachten dan tot een Proximus Forum moderator je hier maandag hiermee kan verder helpen en meer uitleg kan geven.

Reputatie 2

Beste Martin,

Dank voor alle raadgeving. Ik heb idd een BBOX4 en zou me dus beter een Wifi Booster Versie 2 aanschaffen.

Ik wacht nog tot het advies van de moderator.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +5

@Twiessie Ik zie dat er ondertussen al een nieuwe wifi booster bij je is geplaatst. Heeft deze de problemen verholpen? 

Reputatie 2

Ja, alles werkt nu perfect.

Dank jullie allemaal voor de raadgeving en bezorgdheid.

Groetjes,