Beantwoord

mijn mails komen niet meer door

  • 21 January 2022
  • 72 reacties
  • 5445 Bekeken

hallo, Sedert +-10 dagen komen mijn mails niet meer door.

  • op webmail zie ik bij inbox staat hoeveel er nog moeten komen maar ze komen niet door
  • in de proximus app op Android idem ; ik zie de teller staan maar de mails niet
  • op iPad zie ik dan weer wel een aantal, niet alle, mails maar 90% er van staan er met ‘geen afzender’, geen onderwerp’, ‘dit bericht heeft geen inhoud’
  • in Outlook op pc staan ze helemaal niet
  • in Thunderbird op pc staan ze dan weer wel, maar net als op iPad staan ze daar leeg (geen afzender-onderwerp-inhoud)

duidelijk een probleem aan de kant van Proximus, niet aan mijn kant. Reeds 10d zo dus, 15/01 gemeld en omzeggens dagelijks bel of chat ik met support, krijg daar bevestiging dat er een probleem is, maar nog steeds geen oplossing. Ook beloftes van teruggebeld te worden worden niet gehouden.

Ben meer dan 40 jaar trouwe en goede klant en dus is dit wel een pijnlijke situatie.

Zoveel berichten, documenten (financieel, medisch, ...) worden enkel nog digitaal bezorgd, dus toch wel een prangend probleem.

‘k blijf pro Proximus maar het probleem mag nu wel eens opgelost geraken.

groet, Guido - Brugge

icon

Beste antwoord door Martin 27 January 2022, 18:44

Bekijk origineel

72 reacties

@GeertC schreef:

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.Je mag in het “(privé) Ticket tekstveld” van je → ForumProfiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers. Alvast onze excuses voor het ongemak!

Badge

@tommy77

ik heb het doorgegeven aan de ITs, het wordt zo snel mogelijk voor je in orde gebracht.

 

 

Geert

Bedankt, ik heb vanmiddag ook contact opgenomen. De eerste lijn helpdesk heeft een ticket aangemaakt voor de tweede lijn. Die gaan mij vandaag voor half zes opbellen. Ik ben benieuwd: ze hebben nog 7 minuten om hun belofte na te komen…

Badge

Nee dus, geen telefoon gekregen… 

Ik heb hetzelfde probleem, ik ontvang sinds een paar dagen geen mail

FYI: 

laatste updateBelangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

                          WebFormulier die je kunt invullen

Proximus ,wanneer gaan jullie mailprobleem opgelost zijn ????? Is nu al dagen dat ik enkel de datum aankrijg zonder het onderwerp en de afzender !!!

Reputatie 7
Badge +5

@angelo50 Via deze link kan je je e-mail adres, naam en voornaam doorgeven zodat we het voor je kunnen oplossen.

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem. Erg verwarde INBOX. Soms mails zonder inhoud. Soms nog OUDE MAILS van in december 2021, deze kan ik NIET DELETEN !! Verschijnen steeds terug in mijn INBOX. Door haastig te proberen om deze nogmaals te verwijderen, zeker enkele mails (3?) van vandaag ook gedelete, en prullenmand geledigd, maar deze komen niet terug in mijn INBOX !!

Graag een oplossing aub. Zit ook met Webshop bestellingen die nu moeilijk op te volgen zijn. Ik heb het Webformulier ingevuld. Graag zo snel mogelijk enige info of vooruitzicht wanneer er een oplossing voorzien wordt.

Mvg.

Ik heb afgelopen vrijdag het web form ingevuld en zaterdag leek het erop dat alles weer normaal was, ik heb niets gemerkt van een interventie, maar de mailbox op mijn Mac en iphone doen weer normaal, hopelijk blijft dit zo. 

Reputatie 7
Badge +4

@Eddy Gabriels 24-48u nadat je het formulier hebt ingevuld zou je mailbox terug in orde moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

Reputatie 1

Inbox is nu volledig opgekuist. Alles werkt naar behoren. Bedankt voor de support !! :thumbsup:

@Eddy Gabriels 24-48u nadat je het formulier hebt ingevuld zou je mailbox terug in orde moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

 

ik heb dit probleem meer dan een week geleden gemeld: eerst 40 minuten verloren aan de chat omdat die persoon niet op de hoogte was, daarna via telefoon snel antwoord dat het probleem bij Proximus lag.

ze hebben mijn gegevens genoteerd en gingen me op de hoogte houden, geen enkel bericht ontvangen en tot op  vandaag geen enkele verbetering van het probleem te merken.

ik heb nu het formulier ingevuld, hopelijk lost dit het probleem snel op want mijn geduld raakt op...

Beste proximus,

 

Ik ondervind met mijn mailbox hetzelfde als bovenstaande. Reeds 2 weken ontvang ik mijn mails met 24 à 48u vertraging in m'n mailbox terwijl er veel ongelezen mails zouden zijn.

 

Kan hier naar gekeken worden aub?

 

Alvast bedankt. 

Charlotte 

FYI:    WebFormulier die je kunt invullen

Ik heb sinds dinsdag 8 februari problemen met mijn mails. Via Thunderbird krijg ik (op 2 PC’s) de boodschap “The RETR command did not succeed. Error retrieving a message. Mail server pop.skynet.be responded: no such message”. Tegelijkertijd probeert hij 61 messages te downloaden !!

Via webmail zie ik een heel aantal oude mails (van 5/12/21 tot 4/01/22) die niet te lezen zijn, niet te verwijderen zijn, niet te verplaatsen zijn, … Telkens krijg je de boodschap “Fout : Wacht tot de e-mail(s) volledig zijn geladen.” wat nooit gebeurd, zelfs al wacht je 5 uur !!!

Op dinsdag voormiddag 8/02/22 heb ik het webformulier ingevuld. We zijn nu zaterdag 12/02/22 en heb van Proximus nog niets gehoord en mijn probleem is ook nog steeds niet opgelost ! Wanneer mag ik een oplossing van het probleem verwachten ???????

FYI: Maandag als de Proximus forummedewerkers hier terug langskomen kunnen ze dit altijd nog eens doorgeven aan de juiste dienst 

Ik vraag mij dan af waarom Proximus iedereen aanraadt het webformulier in te vullen als je toch nog contact met hen moet opnemen zodat het probleem kan doorgegeven worden aan “de juiste dienst” … Ik had beter dinsdag al telefonisch of via het forum contact met hen opgenomen. Maar dat wordt nergens aanbevolen door Proximus en dus duurt het nog langer alvorens er een oplossing komt (in de hoop dat die er nu snel komt natuurlijk) ...

Via het webformulier weten ze bij Proximus dan dat er problemen zijn met je mailbox (want niet iedereen heeft problemen, zoals ik er trouwens ook nog geen ondervindt tot nu toe) en kunnen ze alle belangrijke instellingen, linken, parameters enz… checken (deels door een script er op los te laten) of die correct staan en dan zou je probleem in 24 tot 48 moeten opgelost zijn (wat ook sommigen hier melden dat hun probleem hierdoor opgelost was) 

Nu kan het zijn dat na deze eerste check/reset je toch nog met specifieke problemen blijft zitten of een probleem tijdelijk opgelost was en het terug opgedoken is, en dan moet je dit specifiek nog eens melden bv hier zodat de proximus forummedewerkers dit resterend probleem doorgeven aan die zelfde dienst waar ze dan zullen proberen om je gemelde probleem op te lossen ….

zo ook kunnen ze hun script altijd meer en meer aanpassen en verbeteren, zoals Prox hier 2 dagen geleden gemeld heeft :

UPDATE: Het automatische script wordt regelmatig opnieuw geprogrammeerd, waardoor het sneller en efficiënter wordt, waardoor het alle e-mailaccounts problemen binnen 24 uur kan omzeilen en afwijkingen beter kan detecteren. 

ALS er al iets geprobeerd is sinds dinsdag om mijn probleem op te lossen, vind ik het niet meer dan normaal en beleefd tegenover een klant om deze in te lichten dat er acties ondernomen werden zodanig dat deze kan controleren of het probleem opgelost is. Nu zit ik gewoon al sinds dinsdagvoormiddag te wachten op nieuws van Proximus en merk ik dat er niets verandert in de toestand met mijn mailbox. Had ik mij vandaag niet aangemeld op dit forum, hoe lang had ik dan nog moeten wachten ? Daarenboven kon ik mijn probleem niet eens specifiëren op het webformulier. Bij de rubriek “Wat is uw belangrijkste probleem ?”, moest ik “Andere” aanduiden omdat het mijne niet in de lijst stond. Een mogelijkheid om het dan maar in een commentaar-veld verder te kunnen omschrijven, bestaat niet.

Ik vraag mij af wanneer Proximus eindelijk eens klantvriendelijker wordt. Ikzelf werk op een ICT-afdeling en zou serieus op mijn vingers getikt worden, moest ik op deze manier met onze klanten omgaan. Communicatie zou nu éénmaal hoog in het vaandel moeten staan op een Informatie- en Communicatie Technolgie dienst. En dan zeker in een leverancier van digitale diensten en communicatieoplossingen...

Je bent inderdaad zeker de enige niet die een gelijkaardig verhaal doet hier op het forum.

Hopelijk krijgen ze voor iedereen de problemen vlug opgelost 🤞

Reputatie 7
Badge +5

@chrtie Als het webformulier is ingevuld kijken onze IT-ers er binnen de ,maximum, 48u naar. 

Indien zich hier na nog steeds problemen voor doen mag je ons dit zeker melden.

NERGENS wordt er gezegd dat, na het invullen van het webformulier, het probleem binnen de 48u bekeken wordt en dat je opnieuw contact moet opnemen indien het dan nog niet opgelost zou zijn. Dus blijft een mens maar onnodig wachten op een mailtje, telefoontje, sms-je, … van Proximus. En als je dan dagen later gefrustreerd op zoek gaat naar mogelijks eenzelfde probleem dat door iemand anders gemeld zou zijn, in de hoop de oplossing te vinden, val je per toeval op een forum waar ze jou dan zeggen dat ze het nogmaals gaan doorgeven “aan de juiste dienst” ...

Ik blijf erbij dat er vanuit Proximus moet gecommuniceerd worden naar klanten die een probleem melden; of het nu over corrupte mailboxes of andere problemen gaat. Het zou trouwens ook geen slecht idee zijn dat je een ticket-nr zou krijgen als je beroep doet op de technische dienst van Proximus. Dan zou je daarnaar kunnen verwijzen indien een probleem niet opgelost raakt en zou dit vermijden dat je telkens opnieuw de hele uitleg moet doen als je voor de zesendertigste keer iemand anders “aan de lijn” krijgt. Echt moeilijk kan dit toch niet zijn vermits dit één van de kenmerken van een “helpdesk” zijn …

BTW: na mijn melding op dit forum is in de loop van zaterdagavond, wonder boven wonder, mijn probleem opgelost geraakt. Ik heb het wel zelf moeten constateren. Geen enkel berichtje van Proximus: niet via mail, sms of zelfs maar een antwoord op dit forum. Dus: gelieve niets meer door te geven aan welk team dan ook...

Reageer