Beantwoord

mijn mails komen niet meer door

  • 21 January 2022
  • 72 reacties
  • 5485 Bekeken

hallo, Sedert +-10 dagen komen mijn mails niet meer door.

  • op webmail zie ik bij inbox staat hoeveel er nog moeten komen maar ze komen niet door
  • in de proximus app op Android idem ; ik zie de teller staan maar de mails niet
  • op iPad zie ik dan weer wel een aantal, niet alle, mails maar 90% er van staan er met ‘geen afzender’, geen onderwerp’, ‘dit bericht heeft geen inhoud’
  • in Outlook op pc staan ze helemaal niet
  • in Thunderbird op pc staan ze dan weer wel, maar net als op iPad staan ze daar leeg (geen afzender-onderwerp-inhoud)

duidelijk een probleem aan de kant van Proximus, niet aan mijn kant. Reeds 10d zo dus, 15/01 gemeld en omzeggens dagelijks bel of chat ik met support, krijg daar bevestiging dat er een probleem is, maar nog steeds geen oplossing. Ook beloftes van teruggebeld te worden worden niet gehouden.

Ben meer dan 40 jaar trouwe en goede klant en dus is dit wel een pijnlijke situatie.

Zoveel berichten, documenten (financieel, medisch, ...) worden enkel nog digitaal bezorgd, dus toch wel een prangend probleem.

‘k blijf pro Proximus maar het probleem mag nu wel eens opgelost geraken.

groet, Guido - Brugge

icon

Beste antwoord door Martin 27 January 2022, 18:44

Bekijk origineel

72 reacties

Hier ook al maanden problemen met de webmail, ben al sinds 9u vanmorgen aan het proberen in mijn mail te geraken en lukt maar niet. De miserie is begonnen met de overgang naar het nieuwe webmail systeem, daarvoor nooit problemen gehad en nu bijna wekelijks dat ik er ofwel niet ingeraak, ofwel heel heel traag laad ofwel dat er sommige mails niet te openen zijn. Wou een bestelling online doen maar moest eerst account aanmaken op die website en dan je email bevestigen, iets wat normaal een formaliteit is, maar lukt nu gewoonweg niet. Hun mailfunctie is super onbetrouwbaar geworden.

@DaisyS heb mijn gegevens doorgestuurd via pm

Reputatie 7
Badge +4

@Eddy Gabriels 24-48u nadat je het formulier hebt ingevuld zou je mailbox terug in orde moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

Reputatie 7
Badge +5

@andre en marleen @guido decoster @Karlien1970 @Denis Clynmans @Gilbert_050 @RCKEN @Mouton @Mireille Gérard @Elke Rog @Nicole M @Agnest @Lucrèce Wittevrongel 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Ik heb dezelfde problemen zoals hierboven beschreven. Deze problemen stellen zich reeds meerdere weken. Reeds meermaals contact opgenomen met de klantendienst van Proximus. Helaas nog steeds geen oplossing voor al de problemen. Als het nog lang duurt zal ik mij verplicht voelen om over te stappen naar een andere telecom operator. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Proximus. Vroeger nooit problemen. Sedert de aanpassing van de Proximus webmail steeds dezelfde terug kerende problemen. Reactie van de Proximus techniekers: onze IT ers zijn er mee bezig. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Proximus het probleem niet kan maar ook niet wil oplossen. 

Louter ter info: UPDATE 18U Webmail inaccessible : De situatie wordt geleidelijk aan weer normaal | Proximus Forum

Reputatie 1

Inbox is nu volledig opgekuist. Alles werkt naar behoren. Bedankt voor de support !! :thumbsup:

@Eddy Gabriels 24-48u nadat je het formulier hebt ingevuld zou je mailbox terug in orde moeten zijn. Onze excuses voor de hinder. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@tommy77 

ik heb het doorgegeven aan de ITs, het wordt zo snel mogelijk voor je in orde gebracht.

 

 

Geert

Reputatie 7
Badge +5

@RCKEN Kan je aan je forumprofiel toevoegen sinds wanneer en op welk email adres dit zich voor doet?

Ik heb afgelopen vrijdag het web form ingevuld en zaterdag leek het erop dat alles weer normaal was, ik heb niets gemerkt van een interventie, maar de mailbox op mijn Mac en iphone doen weer normaal, hopelijk blijft dit zo. 

Reputatie 1

Daisy,  adres ***@skynet.be. sinds een

Sinds een drietal dagen wat de blinde e-mails betreft. 

Maar reeds meerdere weken (maanden) is het laden van attachments zwaar verstoord. Duurt 15 à 20 sec om een attachment van 10Mb te openen. Wat ik vaststel is dat het maken van de verbinding met de mailserver(s) enorm veel tijd neemt . 10mb laden zou maar een fractie van sec. mogen duren.

Teruggaan naar toestand van 6 maand geleden zou veel kunnen oplossen en huidige software grondiger testen alvorens in netwerk te steken.

Reputatie 7
Badge +5

@henri53 Zowel onze engineers als de leverancier zijn bezig met een oplossing.

@GeertC schreef:

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.Je mag in het “(privé) Ticket tekstveld” van je → ForumProfiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers. Alvast onze excuses voor het ongemak!

Via het webformulier weten ze bij Proximus dan dat er problemen zijn met je mailbox (want niet iedereen heeft problemen, zoals ik er trouwens ook nog geen ondervindt tot nu toe) en kunnen ze alle belangrijke instellingen, linken, parameters enz… checken (deels door een script er op los te laten) of die correct staan en dan zou je probleem in 24 tot 48 moeten opgelost zijn (wat ook sommigen hier melden dat hun probleem hierdoor opgelost was) 

Nu kan het zijn dat na deze eerste check/reset je toch nog met specifieke problemen blijft zitten of een probleem tijdelijk opgelost was en het terug opgedoken is, en dan moet je dit specifiek nog eens melden bv hier zodat de proximus forummedewerkers dit resterend probleem doorgeven aan die zelfde dienst waar ze dan zullen proberen om je gemelde probleem op te lossen ….

zo ook kunnen ze hun script altijd meer en meer aanpassen en verbeteren, zoals Prox hier 2 dagen geleden gemeld heeft :

UPDATE: Het automatische script wordt regelmatig opnieuw geprogrammeerd, waardoor het sneller en efficiënter wordt, waardoor het alle e-mailaccounts problemen binnen 24 uur kan omzeilen en afwijkingen beter kan detecteren. 

Je bent inderdaad zeker de enige niet die een gelijkaardig verhaal doet hier op het forum.

Hopelijk krijgen ze voor iedereen de problemen vlug opgelost 🤞

FYI: De proximus forummedewerkers kunnen maandag als ze hier terug langskomen een IT ticket opmaken i.v.m. je problemen en doorsturen naar de bevoegde dienst.

Hier ook al maanden problemen met de webmail, ben al sinds 9u vanmorgen aan het proberen in mijn mail te geraken en lukt maar niet. De miserie is begonnen met de overgang naar het nieuwe webmail systeem, daarvoor nooit problemen gehad en nu bijna wekelijks dat ik er ofwel niet ingeraak, ofwel heel heel traag laad ofwel dat er sommige mails niet te openen zijn. Wou een bestelling online doen maar moest eerst account aanmaken op die website en dan je email bevestigen, iets wat normaal een formaliteit is, maar lukt nu gewoonweg niet. Hun mailfunctie is super onbetrouwbaar geworden.

@DaisySheb mijn gegevens doorgestuurd via pm

VOOR DE ZOVEELSTE KEER KOMT ER NA UREN VAN ZEVER EN PROBEREN DIT OP .Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe Webmail. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Gelieve later opnieuw te proberen…...Ik vraag mijn eigen af hoeveel keer nog ze mijn mailbox gaan migreren ,,,dit is al de zoveelste keer weer …..en dan met mails zitten die al verstuurd moesten zijn…..

Reputatie 7
Badge +5

@angelo50 Via deze link kan je je e-mail adres, naam en voornaam doorgeven zodat we het voor je kunnen oplossen.

Hier ook zelfde probleem sinds een half uur, alle mails van de voorbije maand verdwenen en elke minuut een mail met als titel “geen afzender”, graag een oplossing

Ik heb dit nu ook al een aantal keren gemeld, maar ik krijg geen reactie van proximus medewerkers.
Ik heb geen lege mails meer, maar mijn e-mails komen met twee dagen vertraging binnen  en ze worden inderdaad telkens op ongelezen gezet. (outlook)    In de webmail zelf blijven ze wel op gelezen staan, maar ook een vertraging van 2 dagen.    Dit is nu toch al 10 dagen het geval.     Ik hoop dus toch op zijn minst eens een reactie te krijgen   Ik ben verplicht om voor sommige zaken een alternatieve e-mailadres op te geven, om zeker te zijn dat ik snel  mijn mail kan lezen.   Dit is erg frustrerend

 

Met een reactie ben je eigenlijk niet veel, in die zin dat ik bedoel dat een reactie alleen maar echt zinvol is als er ook een oplossing kan gegeven worden en meestal is de reactie dat er een ticket zal opgemaakt worden voor verder onderzoek maar dan moet er ook een oplossing klaar liggen en die kan soms aangeboden worden maar hoogst waarschijnlijk nog zeker niet voor alle fouten die er optreden, ik werk ook met een alternatief mailadres voorlopig of mss zelfs definitief; alleen moet ik dan nog iedereen op de hoogte brengen en dat is ook niet in één twee drie gebeurd….

NERGENS wordt er gezegd dat, na het invullen van het webformulier, het probleem binnen de 48u bekeken wordt en dat je opnieuw contact moet opnemen indien het dan nog niet opgelost zou zijn. Dus blijft een mens maar onnodig wachten op een mailtje, telefoontje, sms-je, … van Proximus. En als je dan dagen later gefrustreerd op zoek gaat naar mogelijks eenzelfde probleem dat door iemand anders gemeld zou zijn, in de hoop de oplossing te vinden, val je per toeval op een forum waar ze jou dan zeggen dat ze het nogmaals gaan doorgeven “aan de juiste dienst” ...

Ik blijf erbij dat er vanuit Proximus moet gecommuniceerd worden naar klanten die een probleem melden; of het nu over corrupte mailboxes of andere problemen gaat. Het zou trouwens ook geen slecht idee zijn dat je een ticket-nr zou krijgen als je beroep doet op de technische dienst van Proximus. Dan zou je daarnaar kunnen verwijzen indien een probleem niet opgelost raakt en zou dit vermijden dat je telkens opnieuw de hele uitleg moet doen als je voor de zesendertigste keer iemand anders “aan de lijn” krijgt. Echt moeilijk kan dit toch niet zijn vermits dit één van de kenmerken van een “helpdesk” zijn …

BTW: na mijn melding op dit forum is in de loop van zaterdagavond, wonder boven wonder, mijn probleem opgelost geraakt. Ik heb het wel zelf moeten constateren. Geen enkel berichtje van Proximus: niet via mail, sms of zelfs maar een antwoord op dit forum. Dus: gelieve niets meer door te geven aan welk team dan ook...

Badge

Hier hetzelfde probleem. Ik krijg steeds mails zonder afzender en zonder onderwerp binnen. Die mails verdwijnen wanneer ze zin hebben en komen dan ook weer vanzelf terug.  Ik probeer mijn mailbox wat op te ruimen, maar mails die ik wis komen ook steeds terug. Ik zie ook dat er mails moeten binnenkomen, maar vind ze nergens terug. Mijn laatste mail dateert van vorige vrijdag.  Ik kan niet inloggen op webmail, omdat men mijn mails aan het overzetten zou zijn?  In mijn mail app zie ik dat er 100 ongelezen mails zijn. (Daar zit een heleboel genegeerde reclame bij die ik genegeerd maar niet gewist heb) In mijn postvak in staan echter slechts 10 mails in totaal. Het is dus een kluwen. 

Ik verwacht bovendien een paar belangrijke mails, maar vrees dat ik ze niet kan ontvangen…

Eigenlijk is het niet normaal dat een bedrijf zoals Proximus dit probleem zo lang laat aanslepen. De maandelijkse kost ligt meer dan hoog genoeg, en als dan blijkt dat je daardoor één of meerdere belangrijke mails misloopt, kan het niet door de beugel dat dit zo lang duurt. Ik ben zelf ook al heeeel lang Proximus-klant, maar als dit probleem niet snel opgelost wordt, moet ik wel naar een andere provider overstappen… 

@DaisyS ik heb de mailbox op zowel mijn iPhone als mac staan.  als ik deze open (eender op welk toestel), komen nieuwe berichten binnen als leeg bericht, geen afzender datum 1 jan 1970.  na een tijd verdwijnen deze berichten opnieuw.  Dit gebeurt ook op de internet mailbox.  Ook eerdere berichten die ik ontvangen hadden, verdwijnen.  Zolang de mailbox openstaat doet zich dit fenomeen voor, soms zie ik een mail, een tijd later is die mail weer een lege mail…

Vandaag zie ik dat de berichten geen afzender, leeg bericht maar wel met een correcte tijdsaanduiding verschijnen. 

Tussen 24 dec en nu heb ik 4 mails op dit moment staan...

 

Voor wat betreft info over wat er zich (bij mij) precies voordoet:

  • Mozilla Thunderbird - volledig ge-updated (en time-out timer een hogere waarde gegeven): respons van mailserver; “IMAP4 server terminating connection”
  • sinds vandaag ook geen webmail meer (zowel met Firefox, Chrome als MS Edge getest op verschillende accounts)
  • Samsung email client op smartphone geeft geen enkel probleem (zowel zenden als ontvangen).Vreemd.

Hopelijk helpt deze info wat om de problemen op te lossen.

Reputatie 7
Badge +5

@Koen DT Kan je ons het email-adres waar het over gaat nog bezorgen?  Dan maken we daar een ticket voor aan.

Reageer