Skip to main content
Vraag

Migratie Pack

• November 14, 2025
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb deze week telefonisch contact gehad met de klantendienst van PXS aangaande de prijsstijging.
De beste optie was om naar een nieuw FLEX+ pack te gaan.

Zeer goed geholpen door de medewerker. Bevestiging via email. So far so good.
Plots krijg ik gisteren een email van Bpost dat er een pakje van PXS onderweg is.
Bij nazicht van de aanpassing zag ik in de pdf dat er een nieuwe modem opgestuurd zou worden.
Ik heb al een BBOX 3V+ (in 2023 vervangen). Deze werkt trouwens perfect. 
Ik dacht even dat het een Internetbox zou zijn, maar het was dus een BBOX 3V+ dat deze morgen geleverd is.
Exact hetzelfde toestel als wat ik reeds staan heb!!

Dus de klantendienst even gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik het nieuw geleverde toestel moet installeren en de perfect werkende moet naar het containerpark brengen.
Reden hiervoor is dat de BBOX3V+ die ik momenteel heb “niet geregistreerd” zou zijn geweest op mijn lijn. Hij werkt al sinds 2023, ik heb daar ook een pdf met aanpassing van PXS van ontvangen in der tijd. De bestaande gaat stoppen met werken volgens de dame van de klantendienst. Ik heb gevraagd hoe het dan kon dat ik internet heb thuis sinds 2023 :-)

Ik heb dus aangedrongen om mijn bestaande BBOX3V+ te activeren op mijn lijn, en de nieuwe eraf te halen zodat deze bij een andere klant kan gebruikt worden. Ik wil deze gerust binnen leveren bij een PXS center. Hij is nog helemaal ingepakt, ik heb de doos niet opengedaan.
Helaas pindakaas, dat was volgens de dame niet mogelijk. Ik vroeg om een manager te spreken of door een verantwoordelijke terug gebeld te worden om dit op te lossen maar dat is allemaal niet mogelijk blijkt.

Dus probeer ik het hier even. Het lijkt me echt zeer fout om een perfect werkende BBOX3V+ naar contrainerpark te brengen en te vervangen door een nieuwe. 

Dus beste Proximus Moderatoren, graag jullie input wat de beste optie is.
En hopelijk kunnen we dit toch slim aanpakken en niks “weggooien” dat nog perfect werkt.
bedankt alvast.

2 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 14, 2025

@KristofD77 Het vreemde is dat er voordien administratief geen B-box geregistreerd stond, enkel technisch.
Als u nu dezelfde B-box hebt en deze correct werkt, zou ik niets veranderen.
U kunt deze van nu houden als reserve voor het geval het toestel defect raakt. Zo hebt u meteen een vervangtoestel en er komen toch geen extra kosten bij 😊

Excuses alvast voor het ongemak/verwarring.

Fijn weekend toegewenst.

Groetjes,Joel

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • November 15, 2025

Bedankt ​@Joel M.
Zolang er niets extra aangerekend gaat worden is dat allemaal ok. :-)