Beantwoord

mails worden niet verzonden

  • 3 August 2023
  • 15 reacties
  • 1675 Bekeken

Mijn vriend werkt voor zijn mails met outlook (Office).
Sedert enkele dagen kan hij geen mails meer versturen.
hij krijgt foutmelding : 0x800ccc78 - 530 authentication.

Als hij echter naar mij komt met laptop, op mijn wifi werkt, worden de mails onmiddellijk verstuurd.

Is zijn wifiverbinding de oorzaak ?

Alvast bedankt  voor uw antwoord !

Magda Crabbe

icon

Beste antwoord door Martin 25 October 2023, 19:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 1

Hallo Magda,

Mijn zus heeft identiek het zelfde probleem, bij haar kan ze geen mails verzenden via outlook en als ze bij mij op het netwerk is werkt alles normaal. Tot nog toe is er nog geen oplossing gevonden. Ik zet je een link naar mijn topic zo kan je dit ook volgen. Groeten. Phil

Uitgaande mails

Bedankt voor uw reactie!
Ik volg uw  topic verder op.

Groetjes

MMagda

 

Reputatie 7
Badge +3

@Magda_06 

staat de authenticatie actief bij de instellingen?

zie uitleg: Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

 

Geert

Reputatie 1

Hallo Geert,

Gezien het mail verzenden werkt binnen één netwerk en bij het andere niet, denk ik dat het probleem zich niet situeert bij de instellingen op de PC maar tussen de B-Box (modem/router) en de mail server relay.proximus.be

Mvg

Phil

Hallo,

Ik heb mijn eigen laptop meegedaan naar mijn vriend en wonder boven wonder, kon ik daar toch een mail versturen. Ik heb dan toch de instellingen van de laptop nagezien : inkomende + uitgaande mail en het lukte ook om een mail te versturen. Ik ben blij dat dit opgelost is. Hartelijk dank voor jullie reacties !

Magda

Reputatie 7
Badge +5

@Phil_018 Het heeft effectief te maken met het beveiligen van je email adres in outlook met onze gegevens. Van zodra dit gedaan is is dit in orde.

Reputatie 1

@DaisyS  Sorry Daisy, dat snap ik niet. Zowel mijn PC als die van mijn zus werken perfect op mijn netwerk en kunnen geen mails verzenden op het netwerk van mijn zus en dit zou te wijten zijn aan een foute instelling op de PC ?!

Sinds gisteren heb ik ook plots het probleem dat ik geen mails meer kan verzenden en de volgende foutmelding krijg: "verzenden... rapporteerfout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 Authentication required." Mails ontvangen werkt zonder probleem.

Ik heb geen instellingen gewijzigd en ik zit ook niet op het wifi-netwerk van de buren, wat moet ik doen?

Bedankt,

Ludo.

Reputatie 7
Badge +4

cfr uw ander bericht E-mail verzenden gaat niet meer vanuit outlook (windows 10) | Proximus Forum

Heb ik geprobeerd, beste M_016, maar alhoewel ik veel klachten zie over ditzelfde probleem, werken geen van de tips voor mij. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit misloopt tussen outlook en de Proximus mailbox, vorige keer kreeg ik voortdurend time-outs en had ik ook een expert nodig om het recht te zetten.

P.S. waar vind ik dat profiel dat ik best aanvul?

@Ludo VdK 

hier → je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent)

Reputatie 7
Badge +5

@Ludo VdK Op 15/09/2023 heb je van ons een mail ontvangen waar een link in staat. Als je op deze link klikt krijg je de exacte uitleg wat je moet doen om de authenticatie in orde te brengen. Van zodra je deze stappen hebt gevolgd zal je terug mails kunnen versturen vanuit je mail programma.

Probleem is inderdaad opgelost door de poort te wijzigen en mijn volledige mail-adres in te geven ipv de cryptische userid. Bedankt DaisyS!

Eén probleem: het oude “time-out probleem” dat ik al meer dan een jaar niet meer had, treedt nu soms op, d.w.z. soms gaat verzenden/ontvangen heel vlot, soms blijft verzenden enkele minuten duren en breekt dan af met “time-out error, server reageerde niet”. Is dat ook oplosbaar?

Dit fenomeen heb ik ook en is gekend bij Proximus.
Na enkele dagen kreeg ik geen time out meer, maar het duurt zeker nog een minuut vooraleer de mail verzonden wordt, als ik hem verstuur via http://webmail.proximus.be dan wordt die direct verstuurd. Het werkt ook goed bij mij als ik  mail verstuur via de “Proximus Mail” applicatie.

Het zal afwachten worden tot PX het probleem onder de knie krijgt.

Edit: probeer eens of het bij u ook in orde is nu, want bij mij is het voor het ogenblik opgelost.

Dag Martin,

hartelijk dank, zo weet ik dat ik niet alleen sta met dit (terugkerend) probleem.

En ja, via webmail en via de Proximus app werkt het perfect, daarentegen op PC via outlook soms goed, soms minuten wachten, soms time-out. Ik hoop met jou dat PX hieraan werkt en ik ben zeker dat zij de competenties in huis hebben om dit te doen, maar uit mijn netwerk krijg ik reacties dat dit gelinkt is aan de totaal verouderde skynet-omgeving en dat PX die vroeg of laat zal willen opdoeken?

Hopelijk leest iemand van de marketing van PX dit en brengt die ons wat goed nieuws?

Mvg,

Ludo.