Dit bracht ik reeds onder uw aandacht bij een soortgelijk probleem van een andere gebruiker in een andere topic. Om onze situaties gescheiden te houden begin ik een nieuw topic.
De laatste weken werden meerdere van onze mails naar een hotmail adres niet afgeleverd. (Al dan niet toevallig waren het mails met attachments). Pas na DRIE (3) !!! dagen werd ons dat gemeld met onderstaand bericht.
Een ellenlange chat met klantendienst loste niets op. Toen ze uiteindelijk ietwat moesten toegeven dat het aan Proximus ligt en niet aan ons, was hun oplossing skynet.be niet meer gebruiken maar via webmail mailen. Lijkt me gewoon een achterpoortje in plaats van een oplossing: andere server en/of IP adres en het werkt, maar het echte probleem blijft natuurlijk bestaan en het extra werk is voor ons.
Hieronder het bericht waarmee ons de niet afleveringen gemeld worden.
Kan die server echt niet gedeblokkeerd worden zodat we gewoon verder kunnen werken met onze skynet.be mails?
Delivery Status Notification (Failure)
The following message to .......@hotmail.com was undeliverable. The reason for the problem:
5.4.7 - Delivery expired (message too old) [Default] 451-'4.7.650 The mail server [195.238.20.101] has been temporarily rate limited due to IP reputation.
For e-mail delivery information, see https://aka.ms/postmaster (S775) [Name=Protocol Filter Agent][AGT=PFA][MxId=11BE38E74DF86A19] [BN1PEPF00018545.namprd05.prod.outlook.com 2026-09-28T19:58:22.497Z 08DF1C73A844D96A]'