Skip to main content

Sinds enkele weken verdwijnen er mails van personen met wie ik al jarenlang mailverkeer heb, in de SPAM map. 

Noch ik, noch zij zijn veranderd van provider, van computer, van mailprogramma,  wat dan ook.

Die mails gaan naar SPAM in de app van Proximus zelf. 

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Ik probeerde een oplossing te vinden via de chat, maar na 45 minuten, 3 medewerkers enz, was er geen oplossing…

Ik plaats dit maar onder ‘internet’ omdat ik geen categorie ‘email’ vind.

Bedankt!

@Guy_075 Als je inlogt in webmail en de mails daar bij Spam ziet staan, kan je deze openen en dan bovenaan op ‘Meer’ klikken. Daarna aanduiden als ‘geen spam’. Op deze manier leert de spamfilder dat hij deze niet mag tegenhouden. 

Dat ga ik zeker eens proberen, bedankt.

Maar mijn vraag blijft dan: waarom deed die filter dat al 20 jaar niet, en nu plots wel?

Een eventuele mogelijke reden zou kunnen zijn dat er strengere (andere manier van controleren) detectieregels ingevoerd werden!

Dat men detectieregels invoert voor illegale inhoud als agressie, kindermisbruik e.d.kan ik best aannemen. Niet als dat inhoudt dat een uitnodiging voor een verjaardagsfeest o.i.d. wordt verplaatst naar Spam...

Een spamfilter moet met heel veel zaken rekening houden of dat nu een uitnodiging voor een verjaardagsfeest is of niet, want zij die misbruik willen maken kunnen evengoed onder het mum verjaardagsfeest de aandacht lokken omdat de ontvangers er in zouden lopen enz…..enfin ik ken ook al de details niet van Proximus hun algoritmen. Het is zo dat zo’n systeem in de loop van de jaren heel veel kan/moet bijleren, integratie van AI en threat intelligence….

Als de PX moderatoren meer details kunnen geven, dan zal je moeten afwachten op een reactie van hen.

Om maar te zeggen Martin…

Ik vond je reactie in mijn SPAM map in de proximus mail app....🙃🙃🙃

Is het niet mogelijk deze SPAM map gewoon te verwijderen?

Ik krijg liever een mail te viie dan een te weinig..

Zelfs al zou je die map kunnen verwijderen als de mails door PX als spam geïnterpreteerd worden zal je deze dan ook niet meer kunnen ontvangen. 
Ik zou gewoon afwachten tot de PX moderatoren dit lezen en eventueel dit kunnen verder laten escaleren om te onderzoeken wat er aan de hand is!

Bedankt voor de info Martin.

En... ook je laatste berichtje kwam in de spam map 😪😪😪

@Guy_075 Helaas kunnen wij de spamfolder niet verwijderen. 

Dat is niet meer dan vanzelfsprekend.
Het zou simpelweg  ook niet mogen, want als een belangrijke mail in de Spam terecht komt is die dan  niet meer te recupereren. 
Ideaal zou natuurlijk zijn als een spam folder helemaal overbodig zou zijn, maar dat is gewoon niet mogelijk in deze tijd. En zonder spam folder komt alles in de inbox en dat is dan ook niet goed 😇

Ik denk dat je altijd beter af en toe eens in de spamfolder gaat kijken, want zelfs in mijn google account gebeurt het ook nog dat ten onrechte een mail in de spam terecht komt en google is nochtans gekend voor zijn zeer goede spamfilter en niet alleen spam, maar ook pogingen tot phishing of schadelijke bijlagen worden vaak effectief onderschept, en wordt hierom ook vaak gebruikt voor professioneel mailverkeer.

Ik begrijp al jullie reacties, maar alleen begrijp ik niet dat mails van broers die al jaren wekelijks (soms dagelijks) binnenkomen, nu plots in de spam verdwijnen. Daar heb/kreeg  ik nog steeds geen verklaring voor!

Ik krijg (met perioden) dagelijks phishing mails die NIET in de spamfilter verdwijnen (hoewel verzonden uit de meest exotische landen), maar "gewone" mails wel!

En nog dit: ook nu weer zaten de reacties in de spammap...🙃🙃🙃

Besluit... Ik vraag nu mijn broers een sms te sturen als ze een mail verzenden. Te gek toch...

Google eens naar "proximus spam filter", interessante lektuur.