Vraag

mails komen traag binnen

  • 2 January 2024
  • 8 reacties
  • 149 Bekeken

Mijn mails komen traag binnen. Vooral als ik een bevestigingsmail nodig, om me bv ergens in te schrijven. Soms is deze al vervallen omdat ik de mail veel te laat krijg. Ik gebruik gmail met een skynetadres. Als ik kijk in de webmail van proximus dan is ze daar wel direct binnengekomen. Ook als ik een mail naar me zelf stuur, duurt het soms lang vooraleer die binnenkomt. 


8 reacties

Reputatie 2
Badge

Ook via de webmail en app van Proximus komen de mails soms met heel veel vertraging toe. Inderdaad vervelend als je dringend een mail verwacht...

Reputatie 7
Badge +5

@Stefan_048 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Gebruik je de gmail app of staat er een forward adres op je Proximus mailbox?

Ook wij reeds maanden problemen met snelheid van in- en uitgaande mails via de skynet mailbox; duurt gemiddeld 2 à 3 minuten voor een mail aankomt of verstuurd wordt … maar afgaand op andere proximus/skynet-gebruikers blijkt dit probleem dus al enkele jaren te bestaan

 

Reputatie 7
Badge +4

@Stefan_048 Je schrijft dat de mail dan wel al toegekomen is op de webmail. Een mailprogramma moet verbinding maken met onze mailserver om die mail dan binnen te halen. Dit gebeurt - afhankelijk van de instellingen in je programma - maar om de x minuten. Hierdoor kan het lijken dat er vertraging is. 

@toonb Is dit ook zo als je je mails nakijkt op webmail.proximus.be ? 

@jowantje Als je dit regelmatig voorhebt op de webmail, kan je ons dan enkele voorbeelden bezorgen (tijdstip van verzending/aankomst, afzender) zodat we dit kunnen onderzoeken? 

@toonb 
Het is geen goed idee om privégegevens te posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)", daar kun je ook nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Ook best zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 
Meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
PS: Binnen het uur nadat je uw bericht gepost hebt kun je dit nog editeren, door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen, anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Reputatie 2
Badge

Het mooiste voorbeeld zijn de mails van het Forum zelf, waarbij je verwittigd wordt dat er een reactie is. Die mails komen soms pas dagen later binnen, maar dan wel steeds met de originele datum...

Reputatie 7
Badge +4

@toonb Ik heb je post verwijderd zodat je privégegevens niet meer zichtbaar zijn. 

Ik zie dat de mail toekomt binnen de 5min nadat hij verstuurd is. Is dit via een mailprogramma zoals Outlook, Thunderbird,… of rechtstreeks in onze webmail ? Via een mailprogramma is dat geen abnormale vertraging vermits die programma’s onze servers moeten contacteren om mails binnen te kunnen halen. Dit gebeurt niet constant om overbelasting te voorkomen. 

Als je inlogt op webmail.proximus.be zit je rechtstreeks op onze mailserver en zou die vertraging er veel minder mogen zijn. 

@HadewychT  
Dank voor snelle verwijdering. Dezelfde traagheid manifesteert zich zowel via webmail.proximus.be als via outlook. Idem dito bij verzending en ontvangst door mijn partner. 

Reageer