Sinds deze morgend kan ik niet meer in mijn mailbox via outlook.
Een poging via webmail geeft mij volgend bericht “Mailbox geblokkeerd”
Via mijn telefoon kan ik wel in mijn mail
Iemand enig idee wat hier aan de hand is
Sinds deze morgend kan ik niet meer in mijn mailbox via outlook.
Een poging via webmail geeft mij volgend bericht “Mailbox geblokkeerd”
Via mijn telefoon kan ik wel in mijn mail
Iemand enig idee wat hier aan de hand is
zie onder
Na het wijzigen van mijn paswoord krijg ik het volgende bij het inloggen op proximus webmail :
Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord
Op mijn telefoon, waar ik niets heb gewijzigd komt mijn mail wel binnen
NIeuw paswoord ingegeven.
→ MAILBOX GEBLOKKEERD
Wie kan hier nog aan uit?
In een (ver) verleden heb ik dat ook ooit aan de hand gehad. Mijn PC was helemaal toen zelfs niet besmet (oef!) en alles is in orde gekomen via de helpdesk en een nieuw paswoord.
Maar mijn vraag:
waarom is het niet mogelijk via mail of sms een boodschap te sturen zodat de abonnee tenminste toch weet wat er aan de hand is? Zoals hier uit dit topic blijkt wat het voor mij indertijd ook denken aan een al dan niet tijdelijk defect en verder raden en gokken wat er zou kunne schelen. dan een paar dagen zonder mail om tenslotte toch maar de helpdesk te raadplegen. Zeker in deze tijden waar vele facturen en belangrijke documenten via mail worden verzonden of aangekondigd - ik doel op echte documenten en geen phishing - kan de PX-werkwijze ook financiële gevolgen hebben voor de abonnee in kwestie.
Een simpel berichtje zou alleszins getuigen van klantvriendelijkheid, nietwaar?
Inderdaad Mutlie. Meestal weet je zelf niet waar het probleem zit, tot je plots geblokkeerd bent.
Maar dan begint het pas. Waar zit het probleem?
Vandaag de dag komt alles via mail (ebox, fakturen, etc..). Ik vind het dan ook raar dat Proximus zomaar je mailbox eventjes offline zet….zonder bericht
Een klein bericht zou idd niet misstaan
Wat dan wel het vreemde aan het ganse verhaal is dat er via mijn telefoon wel mails verstuurd kunnen
worden en ontvangen worden
Het blokkeren is onder ander ook gekoppeld aan je IP adres….
Goed dat je dat opwerpt, Martin, want ik was net aan het denken van stel dat niet de pc is gehackt, maar iemand mee surft op je wifi. Maar die iemand zou dan een ander IP-adres hebben, niet waar? Of het zou de IP-range moeten zijn (we weten immers niet waar topicstarter zijn smartphone raadpleegt - kan ook elders of via 3G/4G)
Je kan hier je IP-adres van de zwarte lijst bij Proximus laten verwijderen
Zelf je IP-adres verwijderen van de blacklist bij Proximus
U kunt tot drie keer per week een geautomatiseerde verwijdering van uw IP-adres uit onze zwarte lijst aanvragen.
We blokkeren IP-adressen om onze netwerkinfrastructuur te beschermen bij de detectie van:
hier ook nog wat uitleg op de proximus site → Je IP-adres staat in onze blacklist | Proximus
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.