Vraag

Mailbox

  • 17 November 2023
  • 31 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 1

Als ik via Myproximus naar producten en mail ga staat er een mail-adres ingevuld (een fout door een proximus medewerker)
Deze mailbox wil ik niet, maar kan deze ook niet verwijderen of een nieuwe aanmaken.
Ik wil gewoon een nieuwe mailbox (of meerdere) kunnen aanmaken met enkele aliassen.

Hoe los ik dit op?

 


31 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Lunet Is graag gedaan.

Reputatie 1

@Michael V Eindelijk opgelost.  The right man on the right place.  Bedankt

 

Reputatie 5
Badge +2

@Lunet Ik heb een extra mailbox onder je account gezet. Je zou deze nu moeten kunnen zien op myproximus.

Reputatie 1

Nog een half uurtje met de speeltuin gechat maar weer geen antwoord.  Is er ergens iemand die wel competent is om iemand te helpen?  Ik hoor het hier graag.

 

Reputatie 1

Juist een uur en half mijn probleem via chat proberen uit te leggen.  Na 4 personen en alles herhalen, werd gewoon afgesloten.  Wat een kleutertuin is die helpdesk.

Een paar competente personen zou veel helpen...

welk abonnement heb je mss want hangt daar ook van af

Reputatie 1

6 mailboxen, maar ik kan er maar één aanmaken. ☹️

Ter info:

Voor privé-klanten: 6 e-mailboxen  met tot 5 aliassen, 50 GB elk.

uitgezonderd internet essential maar 1 mailbox van 50GB tot 5 aliassen

Mailbox & Alias aanmaken → Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Reputatie 1

Zowel met Firefox al edge hetzelfde probleem.  Hoeveel mailboxen kan men aanmaken?

Kan Proximus geen bijkomende mailbox aanmaken zodat ik enkel een alias moet aanmaken voor deze.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Lunet Op welke browser werk je? En heb je reeds de cookies verwijderd van deze browser?

Reputatie 1

Via deze weg ook geen antwoord precies.

Reputatie 1

Als dat lukte zou ik het hier niet plaatsen 😡

 

@Lunet

lukt het niet volgens deze methode → Een e-mailadres aanmaken | Proximus

Het is je gekozen e-mailadres dat je moet invoeren in het lege veld.

Als het niet lukt dan best afwachten tot een PX moderator je kan verder helpen.

Reputatie 1

Niemand?

Reputatie 1

Nu lukt het niet om een tweede mailbox aan te maken.  Mag dit reeds de gewenste E-mail zijn of moet dit een andere keuze zijn en daar dan een alias op aanmaken.

Ik krijg steeds: “Oeps, technisch probleem, kom later nog eens terug”

 

Reputatie 1

Het is eindelijk gelukt.  Bedankt iedereen.

Reputatie 7
Badge +4

@Lunet Ik heb je mailbox opengezet. Deze stond inactief omdat hij meer dan 6 maanden niet gebruikt werd. Er hangt nog geen alias aan. Op dit ogenblik is het dus enkel puxxxxx@proximus.be dat je kan gebruiken. Je zou er nu wel een alias moeten aan kunnen toevoegen op de manier die Martin hierboven postte. 

Reputatie 1

Na enkele uren chat met twee medewerkers vandaag een SMS dat het opgelost is.  Er is juist niets opgelost.  Wanneer kan men eens eindelijk hun job goed doen?

in het vak links boven “kies je Mailbox”  daar staat je Mailbox wel aangegeven veronderstel ik.

Enfin, als het niet lukt zal er niet veel anders opzitten dan afwachten tot een PX moderator reageert.

Reputatie 1

Staat enkel mails lezen..geen verdere opties.

@Lunet  
Is het via deze weg dat het je niet lukt → Aliassen Beheren / Uw nieuwe alias : @Proximus.be 

Reputatie 1

Ik wil een nieuwe alias aanmaken en koppelen maar zie daar geen opties voor.

Reputatie 7
Badge +5

@Lunet De mailbox die aan je klantennummer staat gekoppeld is niet actief, ik zie dat daar gisteren een alias is gewist. Wat wens je nu te doen? 

Reputatie 1

Volgens mij bestaat deze mailbox niet.  Ik wil gewoon een nieuwe kunnen aanmaken en de oude mag weg!

De foutcode 550 5.1.0 geeft aan dat het e-mailadres van de ontvanger ongeldig is of geweigerd wordt door de e-mailserver van de bestemming .
Een paar mogelijke redenen voor deze fout: 

  • Je staat op de blokkeerlijst van de ontvanger: De ontvanger heeft misschien je e-mailadres of je hele domein geblokkeerd. Je kunt proberen om de ontvanger via andere middelen te contacteren en te vragen om je te deblokkeren.
  • De mailbox van de ontvanger is vol of niet beschikbaar: De ontvanger heeft misschien zijn opslagquotum overschreden of zijn mailbox is tijdelijk uitgeschakeld. Je kunt proberen om het bericht later opnieuw te verzenden of de ontvanger via andere middelen te contacteren en te vragen om wat ruimte vrij te maken of zijn mailbox status te controleren.

De mailbox die ik zie is zelfs niet bereikbaar via mail.  Mail sturen geeft dit antwoord:

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxx@proximus.be>
    (reason: 550 #5.1.0 Address rejected.)

   ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx.glb.proximus.be.:
>>> RCPT To:<xxx@proximus.be>
<<< 550 #5.1.0 Address rejected.
550 5.1.1 <xxx@proximus.be>... User unknown
>>> DATA

 

 

Niemand raad?
@GeertC @HadewychT

 

 

Reageer