Skip to main content

Als ik mails wil versturen met mijn skynet mailadres op mijn laptop Macbook Pro in Mail, komt er een venster waar ik mijn wachtwoord moet invoeren. Als ik het wachtwoord heb ingevoerd komt er een rode melding “controle van accountnaam en/of wachtwoord mislukt.”

Ik heb al geprobeerd een nieuw wachtwoord via Proximus te maken maar in het venster met herhaling van het ww komt wel “beide ww identiek” , maar als ik op “volgende” duw komt de melding in het rood “Technische fout”. 

Met mijn vaste Mac Mini heb ik geen enkel probleem om mails te versturen, eigenlijk met hetzelfde account. 

Wat kan de oorzaak zijn????

Oplossing???

 

 

@kikvorsman heb je al eens nagetrokken of alle instellingen kloppen: 
                    (bron: E-mail instellen op je computer | Proximus)

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Open Apple Mail.
  2. Klik in de menubalk op Mail en vervolgens op Voorkeuren.
  3. Selecteer de tab Accounts en klik op de "+"-knop.
  4. Kies Andere Mail-account en klik op Ga door.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Log in.
    • Volledige naam: vul je voornaam en familienaam in.
    • E-mailadres: vul enkel het deel van je e-mailadres in dat voor het @-teken staat.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in.
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Ga door.
    • Type Account: selecteer IMAP
    • Beschrijving: als je dat wilt, kunt je je account een naam geven.
    • Server inkomende post: vul imap.proximus.be in.
    • Gebruikersnaam: vink dit vakje aan.
    • Wachtwoord: als dit veld niet automatisch werd ingevuld, dan vul je hier opnieuw je wachtwoord in.
  7. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Ga door.
    • Beschrijving: als je dat wilt, kunt je je account een naam geven.
    • Server uitgaande post: vul relay.proximus.be in.
    • Gebruik alleen deze server: vink dit vakje aan.
    • Gebruikersnaam: laat dit veld leeg.
    • Wachtwoord: laat dit veld leeg.
  8. Klik op Maak aan.
  9. Selecteer je account in de tab Accounts.
  10. Vul de velden in zoals hieronder beschreven.
    • E-mailadres: vul je e-mailadres in.
    • Server uitgaande mail (SMTP): kies Wijzig SMTP-serverlijst in het dropdownmenu.
  11. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    • Gebruik aangepaste poort: vul 587 in.
    • Gebruik SSL (Secure Sockets Layer): vink dit vakje aan.
    • Identiteitscontrole: kies Wachtwoord in het dropdownmenu.
    • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in.

Het probleem blijft hetzelfde, iedere keer als ik het ww invul en druk “ga door” komt er “controle van accountnaam en/of wachtwoord mislukt.”


Ik heb echter ervaren dat het probleem alleen bij Apple mail voorkomt op beide computers. Met outlook is er geen probleem. 

 


Ter info

Mail - Officiële Apple Support

 

Kan het gebruik van relay.glb.proximus.be (i.p.v., relay.proximus.be) of van relay.skynet.be het probleem eventueel verhelpen?

Of kan bij gebruik van IMAP eventueel een oplossing bekomen worden door de mail app te verwijderen en terug te installeren?

 

P.S.

Heb met windows mail enkele maanden geleden een gelijkaardig probleem m.b.t. uitgaand verkeer voor een skynet adres gehad en dit is na enige tijd vanzelf verdwenen (= oorzaak onbekend)


Ter bijkomende info: op het Fr forum staat in dit verband ook iets → Envoi de mail impossible | Proximus Forum


@kikvorsman 

lukt het om met het wachtwood in te loggen op de Proximus webmail: Webmail | Proximus

 

Geert


Reageer