Skip to main content
Beantwoord

mail versturen zeer traag


guy_przytula
Forum|alt.badge.img

afgelopen week in het buitenland en op mijn tablet was het versturen van mail bijna onmogelijk

nu kom ik thuis en hetzelfde probleem op laptop

versturen duurt zeker 2 minuten

ik heb de b box al herstart - maar zelfde resultaat

smtp settings bekeken en deze staan nog allemaal correct

als je lang genoeg wacht gebeurd het versturen wel

wat is er aan de hand

Guy

Beste antwoord door Martin

@DaisyS

Ter info: Met Thunderbird vroeger wel (=time out error) maar na een paar dagen niet meer alleen zeker een minuut wachten tot de mail uiteindelijk verzonden wordt.

Edit: juist getest en is in orde nu bij mij.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

16 reacties

Martin
  • 33532 reacties
  • 21 oktober 2023

@guy_przytula 

Is al enkele dagen bezig ik heb het ondervonden wanneer hun netwerkproblemen begonnen zijn.

PX raadt aan om thunderbird programma (wat ik gebruik) tijdelijk niet te gebruiken en de Proximus programma hiervoor te gebruiken, wat wel goed werkt trouwens.


  • Rising star
  • 13 reacties
  • 21 oktober 2023

Is blijkbaar een algemeen probleem de laatste 3 of 4 dagen.Ik kreeg ook de raad Thunderbird voorlopig niet te gebruiken.Het Proximus-programma doet het inderdaad wel.


Martin
  • 33532 reacties
  • 21 oktober 2023

je kunt natuurlijk ook eventueel tijdelijk, om een mail te verzenden, webmail gebruiken :

http://webmail.proximus.be 


  • Rising star
  • 13 reacties
  • 21 oktober 2023

Ik gebruik nu inderdaad webmail.proximus en dat werkt perfect.


Martin
  • 33532 reacties
  • 21 oktober 2023

Dat zal via andere route/mailservers gebeuren veronderstel ik. 
Hopelijk wordt het vlug opgelost want ik gebruik natuurlijk liever mijn mailprogramma thunderbird ;-)
Maar via Thunderbird duurt het ±1minuut voor dat de mail verzonden geraakt en af en toe moet ik opnieuw proberen.


  • Rising star
  • 24 reacties
  • 21 oktober 2023

Ergerlijk dit, en ik STA erop om mijn mail te beheren met Thunderbird...


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 22 oktober 2023

Met webmail zit je (verzonden)webhistoriek volledig remote en daar heb ik bitter weinig aan.

Het lijkt dat de capaciteit van de binnenkomende connectie zwaar is afgenomen. Scannen van inkomend verkeer werkt niet meer naar behoren? Firewall, DMZ, virusscan, ... probleem sowieso bij Proximus. Prutsers!


Gs
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 22 oktober 2023

Zelfde probleem met Outlook en ook met EM Client.


Martin
  • 33532 reacties
  • 22 oktober 2023

Via “Proximus mail”  werkt het verzenden ook goed bij mij en met IMAP blijft toch alles synchroon ook op andere apparaten.


  • Rising star
  • 15 reacties
  • 23 oktober 2023

hier ook met outlook, zeer hinderlijk


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 25 oktober 2023

Blij te lezen dat het niet aan Thunderbird ligt, dus even overgeschakeld op webmail. Maar toch regelmatig problemen met mailverkeer via Proximus, mijn vertrouwen is (al langer) geschonden.


  • Rising star
  • 15 reacties
  • 25 oktober 2023

Hier ook problemen via webmail proximus


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 25 oktober 2023

Allen, er zijn inderdaad problemen met het versturen. Krijgen jullie een error als je op verzenden klikt? 


  • Rising star
  • 15 reacties
  • 25 oktober 2023

ja een time out error


Martin
  • 33532 reacties
  • Antwoord
  • 25 oktober 2023

@DaisyS

Ter info: Met Thunderbird vroeger wel (=time out error) maar na een paar dagen niet meer alleen zeker een minuut wachten tot de mail uiteindelijk verzonden wordt.

Edit: juist getest en is in orde nu bij mij.


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2023

Probleem lijkt hier deze ochtend van de baan, leve Thunderbird.