Skip to main content
Vraag

Mail van het PX forum verdwijnt systematisch in spambox

• October 24, 2025
  • 5 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Besten, is er een oplossing voor het probleem dat e-mail notificaties die van dit gebruikersforum afkomstig zijn,  nooit de inbox bereiken maar systematisch verdwijnen in de spambox? 

Via webmail moeten die dan opgevist worden. Ik heb al verschillende filterregels uitgeprobeerd maar niets helpt wat mij doet vermoeden dat spam uitgefilterd wordt voor de filter regels van de gebruiker toegepast worden. 

TIA

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • October 24, 2025

Gewoon ter info: ik weet niet wat jij gebruikt als mail-app/programma bij komen die ook in de spambox maar ik kan ze wel gewoon via mijn mailapplicatie (= thunderbird) ook in de spammap opvissen en moet ik dit dus niet via PX webmail doen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 24, 2025

Gewoon ter info: ik weet niet wat jij gebruikt als mail-app/programma bij komen die ook in de spambox maar ik kan ze wel gewoon via mijn mailapplicatie (= thunderbird) ook in de spammap opvissen en moet ik dit dus niet via PX webmail doen.

Ik gebruik ook Thunderbird … maar zeg nu zelf … eigen e-mail notificaties die als verdacht worden gezien? serieus? 😱😁… geen vertrouwen in eigen systeem? allez allez … 😕

Martin
  • October 24, 2025

Inderdaad logisch is dit helemaal niet, maar heb ik dan uw voorgaande uitleg verkeerd begrepen, want ik dacht dat je bedoelde dat je die niet in thunderbird zag toekomen en daarvoor moest gaan kijken in webmail van PX.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 25, 2025

Inderdaad logisch is dit helemaal niet, maar heb ik dan uw voorgaande uitleg verkeerd begrepen, want ik dacht dat je bedoelde dat je die niet in thunderbird zag toekomen en daarvoor moest gaan kijken in webmail van PX.

Neen hoor, je had het inderdaad correct begrepen. Ik zag de spambox NIET in Thunderbird ondanks het feit dat ik bij de folders subscriptions twee van de drie “junk” mailboxen geselecteerd had … de derde die ik niet selecteerde blijkt dan de PX spambox te zijn … De definities bij Thunderbird (144.0.1) zijn enigszins verwarrend want men kan enkel kiezen uit de mailboxen “Junk”, “Junk E-Mail” en “Junk mail” .. er staat nergens “spam” in de lijst … 
Maar vreemd genoeg zag ik vandaag een notificatie in de inbox nadat ik vrijdag namiddag nog een derde filter regel heb toegevoegd aan webmail … eens zien of zich dat doorzet.

Edit: PS … amuzante zijsprong, van uw antwoord zag ik nergens een notificatie … 😂

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 28, 2025

Hoera … sommige mails zitten nu in de inbox en sommigen in de spam … één filter moet dus toch ergens werken …