Vraag

Mail delivery failure


De laatste dagen krijg ik regelmatig volgende soort foutmeldingen bij het verzenden van mails via Proximus webmail:

Sommige mails geraken er wel door, de meeste niet.

Mails verstuurd vanaf een ander platform (Gmail) worden wel afgeleverd zonder enig probleem.

Ben ik de enige?


56 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Eigenlijk kun je op een link klikken en kom je op een site waar je weer kunt klikken, en zo voort, dat is nu eenmaal het principe van een www. Je zei dat de domain reputation ok was, ik neem aan dat dat alleen getest werd voor de gegeven link. Maar ik hou het altijd zo veilig mogelijk hé. Geen paniek. Een www 100 % veilig bestaat niet. 

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt de website van EICAR dat een test voor antivirus heeft. Indien de forum filter ook URL’s checkt of ze kwaadaardig zijn, zou hij dit moeten blokkeren. https://www.eicar.org/?page_id=3950 De links staan op die webpagina. Er wordt niets tegengehouden door de filter.

inderdaad ik heb verschillende testen gedaan en geen één die iets abnormaal vindt 

maar wel op Eicar natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Ik wou ook duidelijk maken dat de filter op dit forum niet checkt of een website kwaadaardig is. De link die Cvanloon had gepost was gewoon een veilige link.

inderdaad want anders had ik dit ook via de verschillende testen moeten detecteren.

Ik kon steeds goed mail naar een scarlet-adres.

Sinds een paar weken krijg komen mijn mails vanuit mijn skynet-mailbox niet meer aan, maar ontvang altijd volgende foutmelding


5.x.1 - Maximum number of delivery attempts exceeded. [QuickBounce] 452-'4.2.1 message 0A2AUohU012067 from 195.238.22.129 deferred: please try again in a few minutes - http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=0A2AUohU012067

 

Vanuit een andere mailbox kan ik wel naar een scarlet-adres mailen

Proximus kon me geen oplossing bieden.

PS.  Mijn vanuit een scarlet-adres naar mijn skynet-mailbox blijf ik wel ontvangen.  Het heeft dus enkel met verzenden te maken.

Reageer