Vraag

Mail delivery failure


De laatste dagen krijg ik regelmatig volgende soort foutmeldingen bij het verzenden van mails via Proximus webmail:

Sommige mails geraken er wel door, de meeste niet.

Mails verstuurd vanaf een ander platform (Gmail) worden wel afgeleverd zonder enig probleem.

Ben ik de enige?


56 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Omdat ik expliciet moest hun namen taggen alvorens dat er naar gekeken werd Het is ook zoiets als de SPAM mag, niet iedereen gaat er spontaan kijken. Sinds 1 maand heb ik ook nog altijd geen reactie gekregen in mijn betreffende topic. 

Eens ze het door gegeven hebben aan de verantwoordelijke dienst zullen ze niet altijd ook een antwoord geven, wel als van die achterliggende dienst een antwoord komt met uitleg.

Reputatie 6
Badge +3

Dan blijft het ook lage prioriteit. Dat is wat ik duidelijk wou maken. Hetzelfde van de functie om bijlages toe te voegen die ontbreekt op het NL forum.

Reputatie 6
Badge +2

De filter heeft problemen met links, het is misschien gewoon een rechtse filter.  😇 


 

Ik kreeg gisteren weer een foutmelding voor een boodschap
verstuurd op: 2020-06-17 12:37
van: Proximus webmail
naar: Gmail
inhoud: drie lijnen tekst en een afbeelding van 17 KB
foutmelding ontvangen op: 2020-06-18 00:39
inhoud (naam van bestemmeling vervangen door x.x):

Reporting-MTA: dns; mailrelay119.isp.belgacom.be
Final-Recipient: rfc822;x.x@gmail.com
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Diagnostic-Code: smtp; 5.4.7
- Delivery expired (message too old) 'timeout' (delivery attempts: 0)

(1) Toch wel eigenaardig dat de status 'timeout' is terwijl het aantal pogingen op '0' staat.
(2) Merk op dat voor hetzelfde bestemmelingadres sommige mails - ook verzonden vanaf Proximus webmail - wél toekomen, andere niet.
(3) Het probleem doet zich niet voor op mails verstuurd vanuit Outlook of de Proximus app.

Ik heb daarnet weer geprobeerd om hier meer gegevens over te plaatsen maar dat werd weeral door een of andere tool onderschept en zogezegd naar een moderator gestuurd.

Mijn belangrijkste vaststelling is dat na 12 uur proberen de ‘delivery attempt teller’ nog steeds op 0 staat.

Reputatie 6
Badge +3

Wat voor info probleem je te posten? Een ander alternatief is de info opslaan in een document en dan uploaden naar een gratis opslagdienst en dan enkel de URL posten waar het bestand gedownload kan worden. Want ik heb voornamelijk problemen gehad met het posten van links.

Bijvoorbeeld : 

dat is zeker in ieder geval de beste methode voor grote bestanden zoals er al aangegeven werd.

De informatie die ik probeer te plaatsen is puur tekst.  Onder andere de inhoud van de foutboodschap van mailrelay119

Maar laat maar vallen.  Ik heb hier al genoeg tijd verloren.

Reputatie 6
Badge +3

Zonder foutmelding mee te delen aan ons of aan Proximus ga je met jouw probleem blijven zitten. Een afbeelding van een foutboodschap wordt niet tegengehouden door de filter. Natuurlijk ben je vrij om dit niet te willen doen.

In plaats van gewone ASCII tekst heb ik nu een screenshot genomen van mijn editor met de tekst erin.  Belachelijk.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem kan ook liggen aan mailrelay119 dat voor problemen zorgt. Dat verklaart waarom het wel lukt via outlook of de proximus app omdat dan een andere mailserver gebruikt wordt. Enkel Proximus kan dit nakijken en oplossen. Bedankt om het te posten. Inderdaad de ongewenste inhoud filter is veel te sterk ingesteld.

Met die inhoudsfilter is het ergens de beste compromis vinden, is ook niet zo éénvoudig als het lijkt.

Reputatie 6
Badge +3

Dat weet ik ook wel, maar er is echt geen lijn in te trekken op wat de filter reageert. Dat kan enkel maar gebeuren door onderzoek van de tegengehouden berichten  met wie de filter heeft gemaakt om deze te trainen.

Mss is het deze die de filter maakt die moet getraind worden :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

Dat gesukkel met die filter duurt nu toch al wel heel lang. Van het ogenblik dat iemand de forumregels respecteertis er eigenlijk toch geen probleem. Het is eigenlijk een beetje censuur om zomaar berichten tegen te houden. Het 

tenzij je bv een link plaatst die malafide zou zijn zonder dat je weet enz...

Reputatie 6
Badge +2

Ja zeg …. Als iemand een link plaatst weet hij toch wel waarover het gaat. Malafide zonder het te weten ....Een aantal maanden geleden werd er ooit een bericht van mij geweigerd, ik hoorde daar later niets meer van. Waarom? Geen enkel idee,.  Het is misschien een zelflerende filter en is de leraar gewoon stom. Deze laatste zin mogen ze van mij gerust filteren.

Reputatie 6
Badge +3

@Cvanloon: Een website kan in tussentijd ook geïnfecteerd zijn geraakt, dat kan plotseling gebeuren, of zelf het advertentienetwerk kan ook een kwaadaardige advertentie die computers kan besmetten die niet up to date zijn of alles besmetten in geval van zero day (geen updates beschikbaar).

Reputatie 6
Badge +2

Ik gaeens zo een gevaarlijke link proberen : https://pcvl.jouwweb.be  

 

domain reputaion is OK , dus geen vuiltje aan de lucht :laughing:

Reputatie 6
Badge +3

Ik verifieer altijd mijn links op https://www.virustotal.com/gui/home/url alvorens deze te plaatsen en de links zijn altijd betrouwbaar.

inderdaad Ik heb er zo verschillende om te checken maar Norton controleert ook de URL bij mij in mijn browser.

Reputatie 6
Badge +2

domain reputaion is OK , dus geen vuiltje aan de lucht :laughing:

Die link linkt wel verder, is dat allemaal ok, of is enkel jouwweb  ok?

Over welke link heb je het dan specifiek op de jouwweb website heb er al enige laten testen en tot nu toe geen die iets opmerkt.

Reageer