Vraag

Mail delivery failure



Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Men spreekt eerder over datacentra’s die ook over België verspreid zijn. Zowel Proximus als Scarlet behoren nog tot de Belgacom groep, maar zijn totaal onafhankelijk van elkaar. Hoewel Scarlet de infrastructuur en apparatuur van Proximus gebruikt. Om even in de logbestanden te snuisteren zonder essentiële informatie is zoals zoeken van een speld in een hooiberg.  In troubleshooting is altijd basisinformatie nodig om het nodige onderzoek te kunnen doen. Mijn bedoeling was gewoon uitleg geven van de mogelijke oorzaken en al het nodige bewijsmateriaal te verzamelen voor Proximus die morgen terug actief komen.

inderdaad dit probleem werd hier nog gesteld op het forum en dan vragen de proximus medewerkers van hen enkele recente van die mails door te geven naar welk mailadres en tijdstip die verstuurd werden voor verder onderzoek , maar dat zullen ze u morgen wel uitleggen.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers komen pas maandag terug op dit publieke forum

Ik vermoed evenwel dat zij u ook concrete info via een privé-bericht zullen vragen (van wie naar wie wanneer)

Kunnen we aub op het onderwerp blijven?

Het betrof hier een mail die van skynet.be naar scarlet.be werd verzonden en ik denk dat beide mail server clusters in dezelfde computerzaal staan.

De mail administrator moet dat toch in de log bestanden kunnen terugvinden?  Ik weet wel dat er een paar honderdduizend mails of meer per dag rondvliegen maar dit soort problemen moet daar toch op een of andere manier kunnen worden uitgehaald.

De mail zelf bevatte 10 lijnen tekst.  Geen bijlagen, afbeeldingen of andere toevoegsels.

Reputatie 6
Badge +2

Ik verzend altijd met Gmail, vaak naar een groep  van ongeveer 20 adressen allerhande,  niet met bijlage, en het  gebeurt soms dat er een foutbericht is bij het verzenden naar een skynet adres. Ik ga de volgende keer eens alle informatie verzamelen en posten.

Reputatie 6
Badge +3

Er kan ook een probleem zijn met ionport dat Proximus gebruikt om zowel uitgaande als inkomende mails die verstuurd worden via de mailservers te scannen op ongewenste mail (SPAM,PHISHING,mail met kwaadaardige bijlages. Wanneer dit te lang blijft rondhangen in ionport dan treed er een timeout en krijg je zo een foutmelding. Om Proximus te helpen zou je volgende informatie moeten geven: datum+tijdstip van de e-mail en de ontvanger of ontvangers van de mail. Of er is een probleem met de datum en tijd op de mail servers van Proximus en van jouw systeem. Heel wat informatie staat ook in de mailheader. 

Reageer