Skip to main content
Vraag

LSC Deurbel Camera (van de Action) wil niet werken met Proximus Internet Box

• October 8, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag een probleem melden en tegelijk de hulp van de community en/of Proximus-medewerkers inroepen.

Het probleem:
Verschillende LSC Smart-producten die via wifi verbinding maken – zoals de LSC Smart Battery Video Doorbell (artikelnummer 3209705) en de LSC buitenlicht met camera – slagen er niet in om te verbinden met de Proximus Internet Box. De toestellen krijgen geen IP-adres via DHCP en kunnen dus geen verbinding maken met het netwerk of ze kunnen niet met de WiFi connecteren door een of ander incompatibiliteit. 

WiFi instellingen:
Ik heb reeds de 2.4 en 5 GHz gesplit, ieder heeft zijn eigen SSID omdat deze LSC producten enkel van 2.4GHz gebruik maken en een gemeenschappelijk SSID voor problemen kan zorgen.

Vermoedelijke oorzaak:
Het lijkt erop dat de LSC-toestellen moeite hebben met de afwijkende subnetstructuur van de Proximus Internet Box. Gangbare subnetten zoals 192.168.0.1 of 192.168.1.1 vormen geen probleem, maar de Proximus Internet Box gebruikt een subnet zoals 192.168.128.1 (met twee afzonderlijke subnetten). De interne software van de LSC-toestellen lijkt hiermee niet overweg te kunnen, waardoor ze geen IP-adres ontvangen.

Mijn vragen:

1. Zijn er andere gebruikers die hetzelfde probleem ervaren met LSC Smart WiFi-toestellen i.c.m. de Proximus Internet Box?

2. Is er bij Proximus iets bekend over deze compatibiliteitskwestie?

3. Zijn er instellingen in de Internet Box (bv. subnet, DHCP, gastnetwerk) die dit probleem kunnen verhelpen?

4. Heeft iemand een workaround gevonden, bijvoorbeeld via een aparte router of access point?

Bijgevoegd:
Ik voeg een printscreen toe van de standaard netwerkinstellingen van de Proximus Internet Box, zodat duidelijk is welk subnet gebruikt wordt.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzichten!

Met vriendelijke groeten,
Geert

2 reacties

Martin
  • October 8, 2026

• Auteur
  • Apprentice
  • October 8, 2026

Ik was deze al tegengekomen en heb reeds probeert om het subnet te wijzigen maar de instellingen worden niet aanvaard (blijft rood) en de wijzigen kunnen dan niet worden opgeslaan.

Het heeft echt met de Internet Box te maken die incompatibel blijkt te zijn met deze devices.

​​​​Ik hoop een workaround te vinden 😉

Toch bedankt voor het melden Martin 👍🏻