Vraag

lichtjes router


Reputatie 1
Badge

Beste 

vorige week zaterdagnacht of morgen om 4u was ik bezig met party op ps5 opeen zegt hij dat de het internet verbroken was ik keek op me gsm of ik WiFi had maar die viel uit ik heb toen gekeken naar de router en alle lichtjes waren uit uitgezonderd het aan/off lichtje bleef nog aan staan en dit had ik ook gisterennamidaag ik heb eens gezocht op het internet en ik vindt het niet terug een kennis van op me werk die zei dat jullie nu en dan eens een firmware update laat doen ja wie kijkt er ook tv om 4u in de nacht??? Maar vreemd ik heb dit nog nooit meegemaakt.

 

mvg


50 reacties

Reputatie 1
Badge

Ja sorry al gevonden bedankt 

a Martin 

en wanneer krijg ik dan een antwoord dan? 
 


mvg dimitrie 

Van zodra hier iemand van ⌘-forummedewerkers de draad opneemt morgen.

Reputatie 1
Badge

Oké bedankt Martin 

 

mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Beste 

ik heb dit ook al gedaan zonder resultaat 

mvg ps vreemd bij mij staat het in engels 

 

mvg 

@dimitrie  Alvorens in te loggen op je modem dien je eerst  NL te selecteren rechts bovenaan. Dan krijg je de interface in het Nederlands.

Ook duurt het even als je via  http://192.168.1.1/7.5.7.1/gui/tpl/src/gateway/maintenance.html  je modem wil resetten , alvorens de modem reageert. Bekijk ook even deze praktische video om de modem te resetten via de resetknop.

 

 

Reputatie 1
Badge

Beste 

ik heb dit ook al gedaan zonder resultaat 

mvg ps vreemd bij mij staat het in engels 

 

mvg 

@dimitrie  Alvorens in te loggen op je modem dien je eerst  NL te selecteren rechts bovenaan. Dan krijg je de interface in het Nederlands.

Ook duurt het even als je via  http://192.168.1.1/7.5.7.1/gui/tpl/src/gateway/maintenance.html  je modem wil resetten , alvorens de modem reageert. Bekijk ook even deze praktische video om de modem te resetten via de resetknop.

 

 

Nog eens geprobeerd zonder resultaat excuses voor het ongemak 

Reputatie 7
Badge +3

Beste 

ik heb dit ook al gedaan zonder resultaat 

mvg ps vreemd bij mij staat het in engels 

 

mvg 

@dimitrie  Alvorens in te loggen op je modem dien je eerst  NL te selecteren rechts bovenaan. Dan krijg je de interface in het Nederlands.

Ook duurt het even als je via  http://192.168.1.1/7.5.7.1/gui/tpl/src/gateway/maintenance.html  je modem wil resetten , alvorens de modem reageert. Bekijk ook even deze praktische video om de modem te resetten via de resetknop.

 

 

Nog eens geprobeerd zonder resultaat excuses voor het ongemak 

@dimitrie  Hopelijk wordt je morgen geholpen door een Proximus medewerker hier op het forum. Blijkbaar is er iets geblokkeerd in je modem als die niet reageert op het reset commando.

Anders eens bellen naar 080022800 (hou zeker je klantnummer bij de hand) , na bevestiging van het nummer waar voor je belt via optie 1,  dan optie 4 selecteren technische dienst , dan optie 2 problemen met internet enz.. . Dan kan een medewerker van de Technische dienst proberen van op afstand je modem na te kijken eventueel  resetten of  updaten. Of een nieuwe opsturen als ze een probleem ondervinden. (De wachtijd bij de technische dienst bedraagt momenteel 10 minuten werd me gemeld. Je kan ook kiezen om morgen te worden opgebeld door een Proximus medewerker wanneer je hen belt zal je horen in het menu).

@dimitrie dat werkt bij mij ook niet of ik nu eerst of niet eerst NL kies voor ik inlog, op het moment dat ik inlog is het in het Engels maar dan kies ik NL en klaar is kees.

Reputatie 1
Badge

@dimitrie dat werkt bij mij ook niet of ik nu eerst of niet eerst NL kies voor ik inlog, op het moment dat ik inlog is het in het Engels maar dan kies ik NL en klaar is kees.

Hmm ja 

bij reset herstart hij wel maar hij onthoud nog altijd zijn WiFi gegevens zoals mij iphone want als je je reset doet moet je terug je wachtwoord invoeren en ik moet dat niet meer doen dus me apparaten zijn automatisch verbonden met de router en als je reset moet je terug je wachtwoord invoeren

Reputatie 7
Badge +3

@dimitrie dat werkt bij mij ook niet of ik nu eerst of niet eerst NL kies voor ik inlog, op het moment dat ik inlog is het in het Engels maar dan kies ik NL en klaar is kees.

Hmm ja 

bij reset herstart hij wel maar hij onthoud nog altijd zijn WiFi gegevens zoals mij iphone want als je je reset doet moet je terug je wachtwoord invoeren en ik moet dat niet meer doen dus me apparaten zijn automatisch verbonden met de router en als je reset moet je terug je wachtwoord invoeren

@dimitrie  Indien je nooit de gegevens van je WIFI hebt veranderd , dan blijven die ook na een reset hetzelfde. Daarom dat je toestellen geconnecteerd met je modem probleemloos kunnen inloggen.

Reputatie 1
Badge

@dimitrie dat werkt bij mij ook niet of ik nu eerst of niet eerst NL kies voor ik inlog, op het moment dat ik inlog is het in het Engels maar dan kies ik NL en klaar is kees.

Hmm ja 

bij reset herstart hij wel maar hij onthoud nog altijd zijn WiFi gegevens zoals mij iphone want als je je reset doet moet je terug je wachtwoord invoeren en ik moet dat niet meer doen dus me apparaten zijn automatisch verbonden met de router en als je reset moet je terug je wachtwoord invoeren

@dimitrie  Indien je nooit de gegevens van je WIFI hebt veranderd , dan blijven die ook na een reset hetzelfde. Daarom dat je toestellen geconnecteerd met je modem probleemloos kunnen inloggen.

@dimitrie dat werkt bij mij ook niet of ik nu eerst of niet eerst NL kies voor ik inlog, op het moment dat ik inlog is het in het Engels maar dan kies ik NL en klaar is kees.

Hmm ja 

bij reset herstart hij wel maar hij onthoud nog altijd zijn WiFi gegevens zoals mij iphone want als je je reset doet moet je terug je wachtwoord invoeren en ik moet dat niet meer doen dus me apparaten zijn automatisch verbonden met de router en als je reset moet je terug je wachtwoord invoeren

@dimitrie  Indien je nooit de gegevens van je WIFI hebt veranderd , dan blijven die ook na een reset hetzelfde. Daarom dat je toestellen geconnecteerd met je modem probleemloos kunnen inloggen.

Hmm vreemd ik moest vroeger ook resetten  En ik moest al mij apparaten wachtwoord opnieuw invoeren maar goed het is veel te beter hè zal het in de gaten houden of hij geüpdatet heeft 

@dimitrie Bij een reset of fabrieksinstelling van de bbox wordt alleen dit gereset wat je zelf veranderd of ingevoerd hebt via zijn webinterface.

Bij de nieuwe Internet box (bbox4 ) zal dit anders zijn, maar soit dit is hier nu niet van toepassing in uw geval.

Reputatie 1
Badge

@dimitrie Bij een reset of fabrieksinstelling van de bbox wordt alleen dit gereset wat je zelf veranderd of ingevoerd hebt via zijn webinterface.

Bij de nieuwe Internet box (bbox4 ) zal dit anders zijn, maar soit dit is hier nu niet van toepassing in uw geval.

Het is juist ik heb de wachtwoord veranderd maar dit blijft ongewijzigd normaal moest het wachtwoord zijn van de vorige instellingen 

@dimitrie Ik weet niet exact of het zelfs bij sommige bboxen nu al niet het geval is dat bvb het bbox wachtwoord en bbox wifi wachtwoord niet veranderd na een reset naar het default wachtwoorden .

Wat eigenlijk zo ook vroeger zou moeten het geval geweest zijn want  je veranderd tenslotte de wachtwoorden  uit veiligheid (bvb omdat je eventueel niet wou dat de kinderen in je bbox konden settings veranderen) en dan volstond het gewoon dat iemand de bbox resette en de zelf ingestelde wachtwoorden waren weer de default wachtwoorden!.

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet exact of het zelfs bij sommige bboxen nu al niet het geval is dat bvb het bbox wachtwoord en bbox wifi wachtwoord niet veranderd na een reset naar het default wachtwoorden .

Wat eigenlijk zo ook vroeger zou moeten het geval geweest zijn want  je veranderd tenslotte de wachtwoorden bvb uit veiligheid en dan volstond het gewoon dat iemand de bbox resette en de zelf ingestelde wachtwoorden waren weer de default wachtwoorden!.

Normaal gezien allé ik heb het altijd zo geweten als je je wachtwoord wijzigt en je sla het op en je moet je je b box resetten dan keer hij terug naar de oude wachtwoord van toen hij nog nieuw was maar goed ik zal het morgen eens horen een van medewerkers van Proximus 

mvg 

Reputatie 7
Badge +3

@dimitrie  Graag gedaan.,maar ik ga hier niet langer meer reageren/tijd in besteden. Hopelijk wordt je spoedig geholpen. 

@dimitrie dit heb ik inderdaad ook altijd zo geweten maar omdat ik hier af en toe een bericht lees van anderen dat zij hun wachtwoord veranderd hebben en deze vergeten zijn en dan na een reset zij niet meer in de bbox geraken met het default wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat!
Vandaar mijn vermoeden dat het bij sommige bboxen (software versie?) mss al zo voorzien werd, maar dat zouden we eigenlijk van iemand van Proximus moeten te weten komen.

Soit, we zien inderdaad wel wat een Proximus forummedewerker morgen voorstelt als oplossing.

Reputatie 1
Badge

@dimitrie dit heb ik inderdaad ook altijd zo geweten maar omdat ik hier af en toe een bericht lees van anderen dat zij hun wachtwoord veranderd hebben en deze vergeten zijn en dan na een reset zij niet meer in de bbox geraken met het default wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat!
Vandaar mijn vermoeden dat het bij sommige bboxen (software versie?) mss al zo voorzien werd, maar dat zouden we eigenlijk van iemand van Proximus moeten te weten komen.

Soit, we zien inderdaad wel wat een Proximus forummedewerker morgen voorstelt als oplossing.

Nu in ieder geval bedankt om mij te helpen en ik zal zeker jullie iets laten weten hoe het verlopen is waarschijnlijk zal dit in het forum terecht komen  is dit niet geval ik zal jullie iets laten weten dan nog een goeieavond verder en alvast bedankt voor jullie hulp hè 

Mvg 

@dimitrie Heel graag gedaan en bedankt om ons op de hoogte te willen houden.

Reputatie 1
Badge

Beste 

ik heb niemand gezien van Proximus medewerkers maar ik heb geweest naar een Proximus winkel en die zeiden dat ik naar een nummer moest bellen gebeld naar die nr en ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn.ze stuurde me door naar een technieker met een Hollandse accent en ik zei wat het probleem was.die heeft een firmeware update laten installeren het duurde ongeveer een 20 tal min ze zeiden dat ze me gingen terug contacteren dat ik eigenlijk het super vondt of dat alles nog werkt.en ik heb nog eens nagekeken en alles is super goed verlopen.ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie hulp en sorry dat ik lastig deed jullie service is super top 

Mvg dimitrie 

Blij te horen dat het in orde gekomen is en bedankt voor de feedback.

Reputatie 7
Badge +4

Dat een initieel bericht van 15 dagen geleden nog steeds niet opgepikt werd door Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum is op zijn minst “betreurenswaardig”

Toegegeven de opeenvolging van reacties tot 4 dagen geleden kan hiertoe bijgedragen hebben

Cfr. het Fr-forum: de plaats van het initïele bericht in de wachtrij voor behandeling door Proximus gaat verloren, in de volgorde van behandeling wordt door “de applicatie”” de datum/het het tijdstip van de laatste reactie in de keten genomen

 de plaats van het initïele bericht in de wachtrij voor behandeling door Proximus gaat verloren,

Sorry maar dat klopt niet,  toch niet op het NL-talig forum, waar ik al sinds de zo vele jaren vastgesteld heb dat daar geen vaste regel aan te koppelen is, want zelfs berichten die alleen een Topic start bevatten worden om één of andere reden ook soms over het hoofd gezien. 
En nog een bewijs is dat de medewerkers bij lange opeenvolging van reacties dan een bericht posten in de zin van “Is het met bovenstaande voorstellen/oplossingen al in orde nu?”  of soms ook sorry voor het laattijdig opmerken van je bericht enz…

Trouwens is het ook niet normaal dat een Proximus forummedewerker eigenlijk niet gaat nalaten van op een post te antwoorden zolang die niet aangegeven werd als “opgelost” (= beste antwoord).

NB: Ook niet vergeten dat de Prox forummedewerkers zich ondertussen niet alleen met de forumvragen moeten bezighouden…. 

Reputatie 7
Badge +5

@Martin @Pat52 @M_016 @dimitrie 

Mijn excuses voor het laattijdig antwoorden op deze post. Het is ontzettend druk waardoor we helaas niet alle dagen op het forum aanwezig zijn. Is het opgelost met de actie die mijn collega telefonisch heeft ondernomen? 

Reputatie 1
Badge

@Martin @Pat52 @M_016 @dimitrie 

Mijn excuses voor het laattijdig antwoorden op deze post. Het is ontzettend druk waardoor we helaas niet alle dagen op het forum aanwezig zijn. Is het opgelost met de actie die mijn collega telefonisch heeft ondernomen? 

Beste 

excuses ik had beter nog een beetje gewacht maar ik begrijp het dat jullie druk hebben.ja hoor alles werkt terug normaal hartelijk dank.en bedankt voor je antwoord 

 

mvg dimi

Reputatie 7
Badge +5

@dimitrie Ik ben alleszins blij dat het in orde is. Aarzel niet om ons te contacteren indien je terug problemen hebt.

Reageer