Vraag

lichtjes router


Reputatie 1
Badge

Beste 

vorige week zaterdagnacht of morgen om 4u was ik bezig met party op ps5 opeen zegt hij dat de het internet verbroken was ik keek op me gsm of ik WiFi had maar die viel uit ik heb toen gekeken naar de router en alle lichtjes waren uit uitgezonderd het aan/off lichtje bleef nog aan staan en dit had ik ook gisterennamidaag ik heb eens gezocht op het internet en ik vindt het niet terug een kennis van op me werk die zei dat jullie nu en dan eens een firmware update laat doen ja wie kijkt er ook tv om 4u in de nacht??? Maar vreemd ik heb dit nog nooit meegemaakt.

 

mvg


50 reacties

je kan altijd al eens de router resetten door 20sec het resetknopje ingedrukt te houden tot vooraan alleen nog het powerlichtje oplicht en dan loslaten.

Reputatie 7
Badge +4

vorige week zaterdagnacht of morgen om 4u was ik bezig met party op ps5 opeen zegt hij dat de het internet verbroken was

en kennis van op me werk die zei dat jullie nu en dan eens een firmware update laat doen ja wie kijkt er ook tv om 4u in de nacht

 

dit lijkt mij effectief een herstart modem/router Bbox (tenzij er een stroomonderbreking zou geweest zijn)

inderdaad software/firmware updates gebeuren normalerwijze ‘s nachts (en kunnen aanleiding geven tot een herstart)

bv. op mijn Bbox is enige tijd (enkele weken?) geleden een upgrade van 7.20 naar 7.25 door Proximus doorgevoerd

Reputatie 1
Badge

Hmmm ja na minder of 5 min bleek hij toch te herstarten vreemd dat hij ook op een dag doet 

ik zal het eens in te gaten houden en mss eens inloggen in de router zelf 

 

Ja maar als je het vroeger niet had met software versie x en het nu wel hebt met de zelfde software versie x is het niet gezegd dat het aan de software ligt, ik weet dat het ook afhangt van hoeveel toestellen die terzelfder tijd internet data streamen en aantal gelijktijdige sessie die gemaakt worden, de bbox2 van vroeger was daar zelfs heel gevoelig aan en herstarte hierdoor ook.

Maar uiteraard kan het zeker geen kwaad van de recentste software versie er op te hebben.

Reputatie 1
Badge

Nee vroeger had ik dat niet ik was toen niet veel verbonden met WiFi ik heb een b box3 

 

Reputatie 7
Badge +4

Indien dit nog in de loop van de dag zou voorvallen het advies van Martin volgen (hard reset); indien dit dan ook geen oplossing zou bieden dient Proximus mogelijks uw Bbox te vervangen (elektrisch voedingsprobleem of software/firmware upgrade mislukt) 

Reputatie 1
Badge

Oké ik zal het eens proberen 

bedankt alvast 

Mvg dimitrie 

het kan ook aan de chipset van de bbox3 liggen eventueel daarom dat de bbox2 daar zo gevoelig voor was (minder performante chipset) , mss is de chipset van de bbox3v+ performanter dan die van de bbox3 die jij nu hebt?

Reputatie 1
Badge

Hmmm ja je bedoelt een van de printplaat die aan het verslijten is of hoe bedoel je precies? sorry hoor maar ik ken er een beetje van maar niet helemaal ja stroomonderbreking kan het niet zijn want ik had nog licht en de tv was nog aan het aan off lichtje brande wel van de modem 

Reputatie 7
Badge +4

@dimitrie indien het zich tijdens de dag nog stelt kan het o.a. liggen aan de voeding(sadapter) van de Bbox zelf (niet uw elektrische installatie of stopcontact)

= indien dan een “hard reset” na dergelijke onderbrekingen (alle LEDs uit en Bbox automatische herstart) geen soelaas brengt, kan enkel een Proximus medewerker (moderator) u hier verder helpen

Hmmm ja je bedoelt een van de printplaat die aan het verslijten is of hoe bedoel je precies? sorry hoor maar ik ken er een beetje van maar niet helemaal ja stroomonderbreking kan het niet zijn want ik had nog licht en de tv was nog aan het aan off lichtje brande wel van de modem 

Wat ik bedoel met de chipset is de elektronica (processor enz...) op de printplaat van de bbox vergelijk het met een pc de ene pc heeft betere chips dan de andere en kan daardoor beter en vlugger presteren. Dus ik bedoel niet dat deze aan het verslijten zijn maar dat de ene bbox zou kunnen betere chips aan boord hebben die meer sessie kunnen verwerken enz….

Het is absoluut ook niet zeker dat dit de oorzaak is het kan de electronica zijn in de bbox die begint kuren te verkopen en het kan ook de voedingsadapter zijn die kuren verkoopt of slechte contacten enz…

Heb je al de voedingsadapter zijn stekker eens uit het stopcontact getrokken.

We zullen horen wat de proximus forummedewerkers maandag voorstellen want het zal voor ons een beetje gissen blijven. 

Reputatie 1
Badge

Martin 

nee ik heb zijn hang laten gaan het leek op heropstarten 

binnen 5min leek alles normaal 

Internet viel uit alle lichtjes uitgezonderd het aan uit lichtje bleef aan staan 

 

De netstekker van je voedingsadapter maakt toch doe contact in het stopcontact, daarom ook dat het o.a. som beter is van deze eens uit het stopcontact te trekken

Reputatie 1
Badge

Beste wel aangedacht ik dacht ja er is mss een update mss is het niet toegestaan om de stekker eruit te trekken 

Reputatie 1
Badge

Toch eens ingelogd in me router 

 

@dimitrie De recentste versie die ik op mijn bbox3v+ staan heb:
Softw 8c.725A GUI 7.5.7.1  DataPump A2pv6F039y3.d26u

Soms kun recente versie binnentrekken door de bbox te resetten en anders kan iemand van het Pro⌘imus forumteam die pushen op je bbox3V+ (je bbox ligt er dan wel voor een half uur uit)

Reputatie 1
Badge

Beste 

ja voor mij is het gelijk hoor 

morgen zijn we toch niet thuis we moeten gaan werken we komen pas om 16u30 ongeveer thuis 

wat willen jullie het liefst? toch veiligste manier om recente update op onze b box v3 op te laden 

mvg 

Reputatie 1
Badge

Beste 

ik wil niet moeilijk doen hoor maar ik kan me b box niet resetten

mvg dimitrie 

als je blijft het reset knopje indrukken tot alleen nog de power led oplicht vooraan en dan loslaat, lukt dit dan niet?

Reputatie 1
Badge

Beste 

 

nee het lukt niet 

 

Dan maar wachten tot een proximus forummedewerker reageert / beslist om je bbox om te ruilen

Reputatie 1
Badge

Martin 

en wanneer krijg ik dan een antwoord dan? 
 


mvg dimitrie 

Reputatie 7
Badge +3

@dimitrie  ter info:

Je kan ook via http://192.168.1.1/7.5.7.1/gui/tpl/src/gateway/maintenance.html je modem  resetten naar de Fabrieksinstellingen  door op  Herinitialiseren te klikken en te bevestigen.

 

Reputatie 1
Badge

Beste 

ik heb dit ook al gedaan zonder resultaat 

mvg ps vreemd bij mij staat het in engels 

 

mvg 

gewoon de taal veranderen bovenaan rechts.

Reageer