Vraag

Lampje op BBox 3

  • 9 November 2020
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Is het normaal dat het lampje van WiFi op de Bbox 3 gedurig blijft pinken bij mijn schoonbroer is dat niet .

Groetjes

Beed


7 reacties

Dat is normaal als er een apparaat bv je laptop of smartphone dataverbinding maakt met je bbox en dus data verstuurt wordt

Hallo Martin dat is lang geleden .

Heb alle uitgeschakeld de Tv is niet aan en lampje blijft pinken .

Groetjes

Beed

Hallo Martin , heb alle smartphones en tablet eens volledig uitgeschakeld en buiten gelegd en lampje pinkt niet meer van zodra ik een smartphone terug inschakelde begon lampje terug te pinken . Zou het kunnen dat bij mijn schoonbroer het lampje niet pinkt omdat hij Base heeft op zijn smartphone ? 

Groetjes

Beed

nee als je nu Base of proximus hebt speelt niet mee want dit verkeer verloopt via het mobiel netwerk (simkaart) en dit passeert dus niet via je bbox.

Langs de andere kant kan je smartphone ook via het wifi netwerk verbinding maken en dit geeft aanleiding tot het knipperen van het wifi lampje op je smartphone kan natuurlijk ook wifi uitgezet worden en dan zal dat lampje niet knipperen (tenzij er nog andere toestellen verbinding maken via wifi met je bbox.

Reputatie 7
Badge +4

tenzij op de mobiele telefoon om één of andere reden gebruik gemaakt wordt van Proximus WiFi …

basisprincipe is inderdaad de WiFi Led knippert bij gebruik  (door een gebruiker of automatisch door één of ander apparaat)

Bedankt heren om jullie deskundig antwoord We zullen dat lampje maar laten knippen zeker  het stoort niet . We zijn weer wat wijzer geworden .

Nog een gezellige avond en houd het veilig .

Groetjes

Beed 

 

@evgossum ja en als we al met tweeën het zelfde zeggen, zal je ons wel moeten geloven :slight_smile:

Reageer